Lotte

Eenmaal als het startsignaal is gegaan, ren ik rustig op de bal af en probeer hem af te pakken maar dat mislukt. "KOM OP LOTTE JE KAN HET!!!!" Hoor ik Ashley, Max en het Nederlands Elftal roepen, maar ik moet ze teleurstellen en kan de bal niet afpakken. Ik speel heel erg slecht en zie dat we nog maar 4 minuten hebben om te spelen. Ik ren rustig op het meisje met de bal af en probeer hem af te pakken maar mis zogenaamt en net als ze door wil rennen, haak ik de bal met 1 voet bij haar weg en pass hem naar Christina. Ik gil blij, want dat is me nog nooit gelukt. Ik kijk even naar Max, Ashley, Piet en de rest van het publiek en zie ze me met open mond aanstaren. Snel ren ik naar voren en krijg de bal van Christina. Ik ren en zie iemand een slide over de grond om hem af te pakken maar ik spring met bal in de lucht over het meisje heen. Eenmaal op de grond ren ik verder en schiet hem in het goal. "3-3! En nog 2 minuten!" Gilt de scheidsrechter. Ik heb de bal weer en ren als een gek ermee het veld over, maar dan dan val ik over mijn eigen voeten heen en val op de grond. Ik zie de tegenpartij op de bal af rennen en het publiek verschrikt opkijken. Ik sta als een gek op en gris de bal net mee voordat ze hem kunnen pakken. Ik ren met pijn in mijn ben door. "GO LOTTE! JE BENT DE BESTE!" gilt Max als ik de hoop opgeef als de helft van de tegenpartij voor me staat. Toch blijf ik door rennen ondanks de pijn in mijn been. Met bal slalom ik zo om ze heen en bij de laatste gaat de bal tussen haar benen door en ren verder met bal. Ik schiet keihard en kijk afwachtend. 5, 4, 3, 2, 1, 0. De bal vliegt er net op tijd in en de keeper had hem net niet. Dan val ik op de grond neer, want ik rende net met pijn in mijn been voor dat laatste goal. Alles word even zwart voor me ogen. Even later open ik mijn ogen en zie ze allemaal bezorgt kijken. Ik zie Max met tranen in zijn ogen. Langzaam kom ik overeind en krijg meteen een preek van Piet. "Verdomme Lotte, je had moeten zeggen dat je pijn had aan je been! Hij is hartstikke blauw Lotte!" schreeuwt piet. Ik duik een beetje inelkaar en stotter "Ik wou alleen maar dat we winnen. "Nou dat is je gelukt meid! Je hebt ik de laatste 5 seconden gescoort!" Roept Ashley vrolijk die me om de nek vliegt. "Maar nooit meer doorgaan als je pijn in je been hebt! "zegt ze er waarschuwend achteraan. Ik knik braaf. Dan komt Max op me af rennen en springt in mijn armen. "Jij bent mijn grootste voetbal held samen met Ibramhim Affelay!" Roept hij vrolijk en ik hoor van verschillende kanten "awh". Ik grinnek even. "En voor jou maakte ik dat laatste doelpunt broertje van me" zeg ik lief tegen hem. "Ik ben bang dat ik me twee beste spelers kwijt ga raken" hoor ik Piet mompelen. Ik grijns breed "Natuurlijk niet, we willen altijd hier blijven spelen!" Maar Piet gaat er tegen in "Dat denk ik niet meid, je kan bj veel betere clubs terecht! Maar jullie zijn altijd welkom meiden!" "Maar willen jullie nog met ons mee trainen meiden?" vraagt Gregory van der Wiel. "OMG LOTTE MOGEN JULLIE MET HUN TRAINEN?!" Roept Max hyper. "Ja, en jij mag mee heb ik gevraagt aan ze." zeg ik grijnzend. Meteen begint hij als een gek te stuiteren en gaat rondjes rennen over het veld. "Is die fan van ons?" Vraagt Dirk Kuyt lachend. "Nee hoor, helemaal niet" Roept Ashley lachend. En we beginnen allemaal te lachen. "Ik ga even met Max voetballen heb ik belooft aan hem" zeg ik, ik wil opstaan maar wordt meteen weer terug geduwt door Ashley. Ik kijk haar verbaast aan. "Je mag niet spelen van mij! Je been is blauw!" zegt ze. Ik begin gelijk te protesteren "Ik kan best met hem voetballen ik kan er op staan, rennen, hinkelen wat wil je nog meer?" vraag ik ongeduldig terwijl ik het voor doe. "Okee okeej je mag gaan als wij mee mogen doen" bemoeit Ibrahim zich ermee. "Natuurlijk, maar jullie gaan dood he! Ik, Lotte en Ashley verslaan jullie allemaal!" bemoeit Max zich er nu mee. "Okee deal, als jullie winnen mag Max ook mee trainen en als jullie verliezen zitten jullie een week met de jongens vast in een huis met Max, dus ook mee trainen" stelt de coach van het Nederlands Elftal voor. "Deal" zeg ik en schud zijn hand.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen