1
Xx Aniek
Lotte
Vandaag is de dag dacht ik. De dag waar het allemaal omdraait. Ashley en ik spelen vandaag DE wedstrijd. Waar we al ons hele leven naar uitkijken en vandaag is die dag! Ik kan het nog steeds niet geloven maar het is echt waar! Er zouden namelijk hele belangrijke mensen naar ons komen kijken volgens onze coach Piet, maar hij wou niet zeggen wie er kwamen kijken jammer genoeg. En met ons bedoel ik, Ashley en ik. Dat krijgen jullie pas te horen vlak voor de wedstrijd zei die. Ik zit samen met Ashley en mijn andere teamgenoten in de kleedkamer te wachten op onze coach. Zo zitten we nog een tijdje heel zenuwachtig te wachten op de coach terwijl de rest van het team gewoon ontspannen zit te wachten, want ja Ashley en ik daar ging het dan ook om vandaag. Even later wordt er op de deur geklopt "Kan ik binnen komen dames?" hoor ik Piet onze coach zeggen. "JAAA" roepen we met zijn alle en Piet komt vrolijk naar binnen gelopen. "Zo dames, een beetje zit erin?" vraagt hij aan mij en Ashley. "Tuurlijk, maar heel erg zenuwachtig aangezien we niet weten wie er komen! Kan je het nu eindelijk zeggen!" Gilt Ashley histerisch door de kleedkamer en het hele team inclusief de coach schiet in de lach om Ashley's gedrag. "Maar natuurlijk ga ik het jullie vertellen dames. En de andere let goed op, want als we deze wedstrijd niet winnen is het ook pech voor jullie, want voor jullie zijn er ook mensen! Maar voor Lotte en Ashley in het speciaal omdat die 2 bij de beste vrouwelijke voetbalsters horen van Nederland!" zegt piet. Bij de laatste zin juicht iedereen ons toe omdat we het zo goed gedaan hebben de afgelopen 9 jaren dat we hier al voetballen. "Voor de dames, dus niet Lotte en Ashley, komen er scouts kijken en die bieden jullie misschien een contract aan! En ik heb jullie familie uitgenodigt!" Roept Piet luidt. De andere juichen nog een keer en Ashley en ik juichen met ze mee voor hun. "En dan nu onze twee toppertjes! Zijn jullie klaar om het te horen dames?" vraagt hij. "JA JA JA" gillen ik en Ashley in koor. "Voor jullie zijn hier hele bijzondere gasten gekomen! Eerst zou alleen de coachen komen! Maar nu komt het hele Nederlands Elftal naar jullie kijken! En als jullie winnen mogen jullie zowiezo 1 keer met ze meetrainen!" Gilt Piet vrolijk. Door de hele kleedkamer hoor je gegil van iedereen en je kan het waarschijnlijk ook op het veld horen. Ik vlieg Ashley om de nek en spring vrolijk met haar in het rond. "Ik moet nog wat zeggen Piet mag dat?" vraag ik en hij geeft een knikje. "Lieve lieve dames en Piet, wat er ook gebeurt ik ben jullie super dankbaar! Want het komt ook door jullie dat ik zo ver ben gekomen! En ik denk dat ik ook namens Ashley spreek! Dus super bedankt!" sluit ik mijn speech af. "GROEPSKNUFFEL EN DAN HET VELD OP DAMES" gilt Piet. En voor hij er erg in heeft wordt hij geplet in een groeps knuffel.
Er zijn nog geen reacties.