Musa

Ondertussen ben ik de beschermfee van de muziek geworden en ben ik bezig op Melodie een grote popster te worden in de muziek. Het gaat allemaal goed met me, tot dat ik een bericht van Faragonda krijg dat Layla naar de Duisterste planeet in der eentje vertrekt. Layla betekende altijd al heel veel voor mij. Maar 1 ding snapte ik totaal niet van der. Waarom moet ze in der eentje gaan naar die planeet! Ik kon niet meteen de volgende dag naar Andros komen omdat ik deze week nog concerten had en repetities, en bezig was met een opleiding op sterkste muziek fee te worden van Melodie. Door dat ik het nieuws had gehoort van Layla voelde ik me steeds slechter worden omdat ik na die week nog niets had gehoort van Faragonda. Ze zou me namelijk op de hoogte houden. Ik verknalde me repetities en concerten zelfs me opleiding. Mijn concerten en repetities werden stop gezet omdat het gewoon niet goed met me gaat. De opleiding waar ik mee bezig ben zit er over te denken om me te schorsen voor een jaar. Zodat ik de andere kan helpen en er weer bovenop kan komen. Ik was mijn koffers aan het inpakken om te vertrekken naar Andros. Ik zou minimaal een week kunnen blijven want ik had even vakantie. Want ik ging hard achteruit me me magie. "Dag vader, ik kom zo snel mogelijk terug als alles weer goed is, maar ik moet me vrienden gaan helpen" ik geef me vader een knuffel en een kus op zijn wang. Ik open een poort naar Andros en stap er door heen. Eenmaal daar aan gekomen zie ik iedereen. "RIVEN" Roep ik en ik vlieg hem om de hals. De rest geef ik ook allemaal een knuffel. "Musa, wat is er aan de hand? Ik zie aan je dat er iets is" zegt Faragonda. Ik aarzel even en zeg het dan toch maar. "Sinds ik van u bericht heb gekregen dat Layla weg is, ging het zo slecht met me dat ze me bij mijn opleiding een jaar geschorst hebben en mijn concerten en repetities allemaal hebben stop gezet" biecht ik op. "Wat erg voor je Musa!" zegt Tecna. "Bloom waarom ben jij zo stilletjes? Is er iets gebeurt op Domino dat je ons niet hebt vertelt?" vraagt Sky zich af en iedereen kijkt Bloom's kant op. "Nou uhm ja, er is iets dat ik jullie niet heb vertelt en ik wilde het eigelijk zelf oplossen zodat jullie niet in gevaar komen maar als jullie het echt willen weten vertel ik het wel..." Zegt Bloom zachtjes. "Zeg het maar Bloom" Zeg ik zachtjes. "Ik was aan het lopen door Domino heen en plots hoorde ik een gil, ik besloot te gaan kijken en daar stond...." Ze was opeens stil. "Bloom, je zal het ons moeten vertellen" zegt Saladin. Ze haalde die adem en zei iets wat ik niet wilde horen "Valtor, hij heeft de Drakenvlam en mijn Believix kracht afgenomen. Hij is nu de sterkste tovenaar ooit" zegt ze en ze valt huilend op de grond.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen