Layla

"Vader en Moeder, ik weet dat jullie het er niet mee eens zijn, maar ik moet en zal Nabu uit zijn vreselijke coma helpen!" Riep ik tegen mijn ouders. We hadden al een tijdje geleden een hevige ruzie gehad over dat ik Nabu wou helpen, maar me ouders waren er steeds tegen geweest dat ik het alleen ging doen, want we hadden het al met de andere meiden geprobeert maar het lukte niet. "Goed, maar die manier is heel erg gevaarlijk en er is een mogelijkheid dat je niet terug keert." zegt mijn vader uiteindelijk. "Pap je weet best dat ik alles er voor over heb om Nabu te redden zelfs de dood houd me niet tegen" Zeg ik tegen mijn vader. Ik zie mijn ouders elkaar even bedenkelijk aan kijken maar dan stemmen ze uiteindelijk toch in. "Ik zal je vertellen wat ik er van weet" vertelt mijn moeder. "Loop maar even mee Layla. Je moeder gaat je alles vertellen en ik zorg ervoor dat alles klaar voor je staat" Zegt mijn vader. Ik en mijn moeder lopen naar een afgelegen kamertje, waar niemand iets vanaf weet buiten ik en me ouders om en 1 schoonmaakster, maar die heeft al schoongemaakt dus dan kunnen we gewoon praten. We gaan allebei zitten aan een grote ronde tafel. Mijn moeder tovert een kaart van het helal erop. "Dit is het hele universum, kijk dit is Andros. Daar ligt Domino, Melodie, Liphea, Zenith en Eraklyon." Vertelt mijn moeder. "Maar moeder er ligt daar nog een planeet welke is dat?" Vraag ik nieuwsgierig aan haar. "Dat mijn beste Layla, is de gevaarlijkste planeet van het universum. Niemand is daar ooit geweest en ik vrees dat jij de eerste bent die naar die planeet zal gaan. Als je Nabu wilt helpen" Legt mijn moeder uit. "Al jullie vijanden zitten daar en ook de vijanden die jullie nog niet tegen zijn gekomen, dus er is een grote kans dat je niet terug keert, maar je kan daar ook een nieuwe feeën gedaante krijgen. Ik weet niet of Juf Faragonda het daar ooit over heeft gehad maar dat is de Dimension Fee. Het is een uiterst gevaarlijke missie die iedere fee alleen moet doen. Dus de Winx kunnen je niet helpen. Ik vertrouw er op dat als het je niet lukt meteen terug keert" Zegt ze. "Moeder, ik kan u niet beloven dat ik terug kom, als ik terug kom is dat met de hulp die Nabu nodig heeft, maar eerder kom ik niet terug. Het spijt me moeder" besluit ik.

Ondertussen bij Layla's vader
Ik ben bezig met bellen naar Alfea om Faragonda in te lichten. Gelukkig ze neemt op. "Zo waar heb ik een telefoontje aan te danken van de koning van Andros?" vraagt Faragonda. "Hallo Faragonda, u weet vast wat er met Nabu is gebeurt. Ik en mijn vrouw hebben besloten Layla naar de duisterste planeet te laten gaan om het middel te gaan halen voor Nabu dat hij nodig heeft. Ik zou graag met u contact willen houden voor de zekerheid, want ik heb het gevoel dat Layla niet terug keert naar Andros voor ze Nabu kan helpen" zeg ik. "Hmm, en is er vertelt over de Dimension gedaante?" vraagt Faragonda. "Ja Faragonda, mijn vrouw is bezig alles aan Layla te vertellen dus ook dat. Ik zou graag hebben dat jij de andere Winx inligt en de specialisten, zodat als ze na 2 weken niet terug keert zij erop af kunnen." zeg ik vastbesloten. "Maar natuurlijk doe ik dat! Ze is 1 van mijn beste leerlingen geweest die laat ik echt niet zomaar aan hun lot over!" zegt ze glimlachend. "Hartstikke bedankt! Ik stel voor dat u morgen arriveert met de Specialisten en de andere Winx op Andros. Layla vertrekt namelijk zo snel mogelijk en dat is vanavond" zeg ik tenslote. "Maar natuurlijk ik meld het ze winx en specialisten gelijk! Moet Codatorta en Saladin ook mee?" vraagt ze nog voor de zekerheid. Ik zeg "Als dat zou kunnen graag ja. Jullie zullen warm ontvangt worden en jullie kunnen zolang als jullie willen blijven!" zeg ik vrolijk. "Dat is dan geregelt, we zijn er morgen eind van de ochtend!" zegt ze en dan hangt ze op.

Reageer (2)

  • Padme

    Ze moet samen met de andere winx gaan. niet eerlijk, dubbele abo (kan helaas niet)

    1 decennium geleden
  • katl1

    Snel verder!!!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen