Foto bij 10

Reactie?? (flower)

's Avonds ga ik hoopvol weer achter mijn laptop zitten. Normaal zou ik nu achter de televisie hangen, maar daar had ik geen zin in. Ik heb grote hoop dat de jongens misschien online zijn. Ik open Skype en meteen verschijnt er een grote glimlach op mijn gezicht. Ze zijn online. Nou ja, ik weet niet wie erachter de computer, maar wel een van de jongens. 'Hee', typ ik. Het blijft even stil, wat ik raar vindt, maar daarna begint er iemand terug te praten. 'Cammen?' Stel ik voor. Het blijft weer even stil, maar daarna gaat de camera aan. Mijn hart slaat over. Het is niet Liam of Niall, maar Louis. Ik heb hem wel op foto's gezien, maar nog nooit 'in het echt'. Hij is knapper dan ik dacht. 'Hoe kom je aan onze Skype?' Klinkt Louis zijn stem door de kamer. Zijn stem zorgt voor kippenvel op mijn armen. 'Melody?' Klinkt het. Ik knipper blozend met mijn ogen en vertel dan over Liam en Niall. 'Oh...' Is Louis zijn enige antwoord. Er valt een ongemakkelijke stilte. Toen straks was het harstikke gezellig, maar nu... 'Waar zijn Liam en Niall?' Vraag ik dan maar. 'Die zijn hun spullen pakken', zegt hij. 'Ga jij niet mee dan?' Vraag ik. 'Jawel, maar toen hun met jou zaten te praten heb ik mijn koffer al gepakt', zegt Louis. Hij lijkt iets losser te komen. Misschien is dat het wel genoeg. Misschien is de grappige drukke Louis wel gewoon wat verlegen bij meisjes.

'Gaat Liam nog wat met zijn verjaardag doen?' Probeer ik wat info te krijgen. 'Ja', zegt Liam enthousiast en hij laat zich op schoot bij Louis vallen. Ik grinnik om Louis zijn gezicht als hij Liam zijn volle gewicht bovenop hem krijgt. 'Feestje?' Vraag ik. Hij knikt grijnzend. 'Ik weet nog niet echt wat ik wil gaan doen', zeg ik. 'En je bent morgen al jarig', zegt Louis niet begrijpend. 'Weet ik, maar morgen komt er gewoon familie', zeg ik. 'Net als bij mij', valt Liam me in de rede. Ik knik. 'Ik geef zaterdag een groot feest', zegt Liam nog steeds met een grote grijns. Ik knik jaloers. Ik zou ook best een groot feest willen geven, maar ik zou niet weten voor wie ik dat zou moeten doen. Ik bedoel; wie zou er nou komen? Doordat ik na schooltijd veel schrijf, heb ik niet zo veel vrienden meer over. Ik vind het niet erg, behalve op dit soort momenten. Mijn verjaardag vliegt gewoon aan me voorbij...

Harry en Zayn komen er ook bij zitten. 'Aha, dus dit is het meisje waar Niall en jij zoveel over aan het praten waren', zegt Harry grijnzend. Ik giechel blozend. 'Ik snap wel waarom ze over je door blijven praten', zegt Zayn met een overdreven knipoog. Ik rol met mijn ogen. 'Ik hoorde dat je morgen ook jarig bent', zegt Harry. Ik knik en niet veel later komt Niall er ook bij zitten. 'Ga je ons uitnodigen op je feestje?' Vraagt Niall hoopvol. 'Ik ken jullie nog niet eens goed', zeg ik. 'En ze geeft geen feestje', helpt Louis me. 'Waarom niet? Je wordt achttien!' Zegt Harry verbaasd. Ik haal blozend mijn schouders op. Louis kijkt me bemoedigend aan. 'Kunnen we geen ander onderwerp hebben?' Vraag ik hoopvol. De jongens knikken grijnzend. 'Laatste jaartje school?' Vraagt Zayn. Ik knik. 'En daarna?' Vraagt Liam. Ik leg ze mijn idee uit. Boek uitgeven en deel twee schrijven in Engeland. 'Maar wat natuurlijk ook gaaf zou zijn, is dat een bandje me mee vraagt op tour. Ik kan dan ondertussen een fanfiction verhaal over ze schrijven en ik denk dat dat nog beter verkoopt dan een single', zeg ik. De jongens knikken bedenkelijk. 'Hopelijk gaat het je lukken', zegt Louis met een lieve glimlach. Ik bloos lichtjes. 'Ik hoop het ook', zeg ik, terwijl ik mijn vingers kruis.

'Volgens mij gaat je mobiel', merkt Niall na een heel gesprek op. Ik vis mijn mobiel uit mijn zak en knik. 'Dat je dat hoorde', zeg ik verbaasd tegen Niall, voordat ik opneem. 'Hee girl', klinkt er in mijn oor. 'Hee Lizy', zeg ik terug. 'Ga je nog een feestje doen?' Vraagt ze. Ik kreun inwendig. Dit zou nog gênant gaan worden. 'Ik denk het niet', zeg ik eerlijk. 'Ook niet met z'n tweeën?' Vraagt ze hoopvol. 'Dat kan wel', zeg ik met een grijns. 'Dan maken we er samen gewoon een feestje van', zegt ze. 'Kom anders straks, dan gaan we vanavond nog uit en blijf je gewoon slapen', zeg ik. 'Is goed', zegt ze enthousiast. Even later hang ik op. 'Dus je geeft een mini-feestje', zegt Zayn. Ik knik blozend. 'Wacht, dat betekend dat je zo weg moet', zegt Niall met een pruillipje. Ik grijns. 'Jammer genoeg wel', zeg ik en ik probeer de grijns van mijn gezicht te vegen, wat niet goed lukt. 'Veel plezier straks', zegt Liam met een knipoog. 'Jullie ook', merk ik op. 'Denk je dat je morgen nog online komt?' Vraagt Louis hoopvol. Een lichte blos trekt weer mijn wangen in. 'Voor jou wel', zeg ik. Voor het eerst maak ik Louis aan het blozen. De jongens joelen en beginnen te zingen 'Love is in the air'. Ik rol lachend met mijn ogen en sluit na nog wat opmerkingen mijn computer af.

Reageer (3)

  • myrthe1998

    cutie foto van louis

    1 decennium geleden
  • droplolly

    GEWELDIG snel verder haha echt ben hier verliefd op hij moet langer worden

    1 decennium geleden
  • Oosterloo

    HAHAHAHAHAHA ZE ZIJN GEWELDIG :D
    ze moet met 1D op tour en feestje met hun geven en enennenene met Louis krijgen! :'D

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen