12
Met een vermoeide blik in mijn ogen staar ik naar het beeldscherm. Ik verveelde me kapot, dus besloot maar gewoon wat op het internet te gaan surfen. Ik rek me een keer uit en kijk door het raam naar buiten. Regen klettert al heel de dag tegen mijn raam aan en zorgen voor een gezellig gevoel. Ik vind het nooit erg om op mijn kamer te zitten, maar zo gaat het nou al de afgelopen dagen aan een stuk door. Het regend aan een stuk door en het is niet dat het koud is buiten. In tegendeel zelfs. Het is benauwd, maar als het regend kan ik daar ook niet echt van genieten.
Ik verplaats mijn blik van het raam naar mijn simpele kalander. Ik kreun inwendig als ik zie dat dit mijn enelaatste vrijde dag is. Vandaag is het 28 Augustus en morgen zou ik ein-de-lijk 18 worden. Wat betekende dat mijn laatste jaartje op school eraan zit te komen. Ik heb eerst mavo gedaan en ben nu met het laatste jaartje havo bezig. Ik schrijf al sinds ik een pen kan vasthouden en doe dat dus veel liever dan een andere baan zoeken. Ik ben alleen maar havo gaan doen, zodat ik nog niet hoef te kijken naar een andere opleiding. Ik wil schrijfster worden en dat is een van de eerste dingen die je leert als je mij leert kennen. Ik zou niets liever willen dan mijn naam op een boek te zien staan. 'Melody Strack' Een zucht rolt nors over mijn lippen. Ik weet eigenlijk niet of ik dat wel zou willen. Mijn naam is nou niet bepaald 'mooi'. Ik werp nogmaals een blik op de kalender. Ik moet dinsdag weer naar school. Dan begint het gewone leven weer. Iedere dag door de regen naar school. Ik werk bij een frietzaak en dat doe ik alleen maar, zodat ik na dit jaar naar Engeland kan voor een jaar. Ik wil niets lievers. Dit jaar mijn boek afschrijven en uitbrengen en daarna een jaar naar Engeland om mijn volgende deel te schrijven, maar het is maar een grote droom. Veel meiden hebben deze droom en niet alleen meiden. Ik ben gewoon één van de vélé. Waarom zou het mij wel lukken?
Somber zoek ik wat nieuwe verhalen om te lezen op, op quizlet. Als ik niets leuks vindt, ga ik naar mijn inbox waar ik zie dat ik alweer zeven nieuwe reactie's heb op mijn verhaal van One Direction. Ik lees ze vluchtig even door en blijf dan hangen bij één bepaalde reactie.
'Haha grappig! Jij bent op dezelfde dag jarig als Liam. Ik ben jaloers! Snel verder! (:'
Mijn mondhoeken krullen onwillekeurig omhoog. Dat is inderdaad best grappig. Op dezelfde dag jarig als een knappe jonge zanger. Ik ga naar Facebook en ga naar de One Direction pagina. Eindelijk iets gevonden waar ik me voor een paar seconde weer mee bezig kan houden. Ik zie tussen de evenementen dat Liam morgen ook 18 wordt. Het meisje had gelijk. Ik typ snel even een reactie dat ik morgen ook 18 wordt en dat ik hem alvast feliciteer. Ik zucht diep.
Damn, kan ik me nu weer gaan vervelen. Ik sta op en loop een rondje door mijn kamer. Ik ben al snel weer terug bij mijn pc, want zo groot is mijn kamer nou ook weer niet. Mijn ogen blijven echter hangen bij de spiegel. Ik lijk dan misschien een sterk meisje, dat ben ik vanbinnen niet. Ik ben onzeker en beoordeel mezelf dus ook niet bepaald met 'mooi' of 'knap'. Mijn ogen glijden onzeker over mijn lichaam. Lang en dun. Nou ja, het is wat je lang noemt. Mijn vriendinnen zijn allemaal kleiner dan mij, dus word ik met 'lang' beoordeeld. Mijn lange blonde haren zitten warrig door elkaar. Mijn blauwe ogen kijken me onzeker aan. Ze glijden langs mijn lippen. Jongens zeiden weleens dat ze me wilde zoenen, omdat ze mijn lippen zo aanlonkelijk vinden, maar ik haalde altijd onzeker mijn schouders op en liep daarna weg. Mijn zwarte hempje verdwijnt in mijn donkerblauwe broek. Een luchtig rood bloesje hangt los om mij heen. Ik pak in een vloeiende beweging een elastiekje en draai mijn haar in een losse knot. Ik bekijk het resultaat en knik goedkeurend.
Ik ga weer achter mijn pc zitten en open mijn mailbox maar weer. Nog geen nieuwe reactie's op mijn verhaal, jammer. Ik hou altijd van reactie's, dat motiveert me altijd zo om verder te schrijven. Het is trouwens best veel werk. Een boek schrijven en daarnaast ook nog een verhaal op quizlet. Ik schrijf eigenlijk alleen op quizlet, omdat ik de reactie's leuk vindt. Die krijg je niet als je aan een boek bezig bent... Ik wil net mijn inbox weer wegklikken als er nieuw berichtje verschijnt. Ik verwijder het berichtje en open facebook.
Reageer (6)
hehe leuk ^^ ik verjaar op dezelfde dag als Niall ^^
1 decennium geledenSuper leuk!!!
1 decennium geledenkomt me best bekent voor;). Super geschreven zo als altijd!
1 decennium geledenVan Liam waarschijnlijk?
1 decennium geledenVERDER!!!
New aboo, baby!
oeeeh i like it!
1 decennium geledensnel verder x