Foto bij 028. Rose's theme

Soundtrack.

Ik loop langzaam het toilet uit. Zayn komt me tegemoet gerend en slaat zijn armen stevig om me heen. ‘Gaat het?’ vraagt als hij me los heeft gelaten. Ik knik langzaam en hij schudt meteen zijn hoofd. ‘Het gaat helemaal niet’ zegt hij dan. Ik zucht eens diep en word weer dicht tegen hem aangetrokken. Hij kust me op mijn haarkruin en laat me dan weer los. ‘Wil je erover praten?’ vraagt hij dan lief. Ik wil iemand alles vertellen en waarom zou ik Zayn niet vertrouwen. ‘Het is een heel lang verhaal’ zeg ik dan. Hij haalt zijn schouders op. ‘Ik heb de tijd’ zegt hij dan. Hij steekt zijn hand naar me uit en ik pak hem stevig vast. Ik ga hem alles vertellen en dan hopelijk flipt hij hem niet. Misschien weet hij wel een goede oplossing voor dit alles. ‘Waar gaan we eigenlijk heen?’ vraag dan aan Zayn terwijl we over het parkeerterrein lopen. ‘Naar de bus, we kunnen geen pottenkijkers gebruiken’ grinnikt hij dan terwijl hij naar me knipoogt. Ik rol mijn ogen naar hem. Hij laat mijn hand los en slaat zijn arm om mijn schouders heen. Ik zie Liam in de verte lopen. Hij is druk in gesprek met Harry. ‘Het komt wel goed tussen jullie’ mompelt Zayn dan. ‘Als je hem vergeeft tenminste’ voegt hij er dan aan toe. ‘Ik heb hem al vergeven’ fluister ik dan zacht. ‘Maar ik wil het hem nog niet laten weten’ zucht ik dan. Zayn kijkt me moeilijk aan. ‘Vrouwen zijn echt ingewikkeld’ moppert hij dan. Ik geef hem een klap tegen zijn achterhoofd en schud mijn hoofd dan heen en weer. Hij kijkt me schijnheilig aan. We stappen de bus in en zayn zijn hand ligt nog steeds op mijn rug. Ik voel de blik van Liam op mijn rug branden. Ik draai me om en zie de blik in zijn ogen. Hij heeft er volgens mij nog nooit zo gebroken uitgezien. Ik draai me terug en sluit de deur achter me. Als ik naar hem blijf kijken, dan zal ik hem om zijn hals vliegen en dat wil ik zo goed als ik kan gaan voorkomen. Ik zucht eens diep en loop dan achter Zayn aan naar de bunks. Ik wil hem ook vertellen van mijn zangkunsten. Hij moet het wel weten anders snapt hij het chanteer stuk helemaal niet. Hij zit op mijn bunk en kijkt me afwachtend aan. Ik ga er ook zitten en vouw mijn benen onder mijn lichaam. Ik zucht eens diep.

‘Je kunt me vertrouwen, Alica’ zegt Zayn dan. Hij legt zijn hand op mijn been en kijkt me doordringend aan. ‘Dat weet ik’ mompel ik dan zachtjes. Hij glimlacht bemoedigend naar me en knijpt zachtjes in mijn been. ‘Je moet als eerste weten dat ik wel kan zingen’ zeg ik. Hij trekt nu al een heel raar hoofd. ‘Je hoeft het niet te horen als je maar weet dat het zo is’ zeg ik dan. Hij knikt. ‘Ik hou het al jaren voor iedereen geheim, zelfs Justin en Drew weten er niets van. Ik wil het niemand vertellen en daar heb ik een goede reden voor. Die reden is nu niet belangrijk’ zeg ik dan. Zijn hoofd staat nu nog vreemder. ‘Wat heeft jouw geheime zangtalent te maken met jou en Liam?’ vraagt hij dan. ‘Liam heeft me opgenomen toen ik aan het zingen was in de toiletten’ zeg ik zachtjes. Nu moet ik Zayn gaan vertellen dat zijn beste vriend me gechanteerd heeft. ‘Hij gebruikte het bandje om me te chanteren’ mompelt ik dan. ‘Wat?!’ roept Zayn dan boos. ‘Hij wilde dat ik deed alsof ik zijn vriendin was om zijn ex, Jess terug te pakken’ zeg ik dan. Zayn schudt langzaam zijn hoofd en kijkt me treurig aan. ‘Maar hoe meer tijd ik met hem doorbracht hoe meer ik voor hem begon te vallen. En nu ben ik helemaal voor hem gevallen’ fluister ik. Ik ben gek op Liam en alles wat hij doet en dan flikt hij me zoiets. ‘Gisteravond vertelde hij me dat hij verliefd op me was en onze nep relatie echt wilde maken’ zeg ik dan. Zayn knikt langzaam en heeft nog steeds een vreemde blik op zijn gezicht. Hij lijkt alles behalve gelukkig met het verhaal dat ik hem aan het vertellen ben, maar het is ook geen leuk verhaal. ‘Alleen ik wilde het niet, ik moest er nog over na denken’ zeg ik dan zachtjes. Zayn knikt begrijpend. ‘Toen ik wakker was miste ik hem. Ik wilde hem gaan zeggen dat ik het wilde proberen’ zeg ik dan zachtjes. Zayn kijkt me angstig aan. ‘Toen ik hem met Jess zag vanochtend brak mijn hart in miljoenen stukjes. Ik ben Justin door hem kwijt en nu ben ik hem zelf ook nog kwijt’ zucht ik dan. Zayn kruipt over het bed heen en slaat zijn armen stevig om me heen. ‘Alles komt helemaal goed’ fluister hij dan in mijn oor. Ik knik langzaam en hij kijkt me aan.

Reageer (6)

  • MCourtois

    (:

    1 decennium geleden
  • Noorhelm

    Prachtig!
    x

    1 decennium geleden
  • IAmMeForYou

    Dat nummer, paste er echt perfect achter <3
    Het gaf echt het perfecte effect erbij...
    En hij was precies af toen ik klaar was met lezen x'D

    Super geschreven <33
    Zayn is cutiee <333
    En Lieef <3333
    Super Snel Verder <33

    1 decennium geleden
  • theguardian

    aah.
    i really love Zayn in jouw verhaal
    snel verder x

    1 decennium geleden
  • Oosterloo

    Aaaahw Zayn is zo lief <3 snel verdeeer

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen