019. Total eclips of the heart.
Soundtrack.
De avond valt sneller dan normaal. Het komt waarschijnlijk omdat ik er zo tegenop zie. Daarom valt hij nu binnen een record tijd. Ik sta naast Liam en de rest van one direction. We staan achter de schermen en kijken naar het optreden van Justin en Drew. Er is helemaal niets aan Justin te merken over een ruzie die vandaag is geweest. Hij zingt net zo goed als normaal. Soms zie ik hoe hij naar me kijkt. Hij kijkt niet zoals hij vroeger keek, met een enorme glimlach om zijn lippen. Hij kijkt me vol haat aan. Ik zet automatisch een stapje dichter naar Liam toe, die meteen zijn armen om me heen slaat en me tegen zich aantrekt. Harry glimlacht vertederd naar ons. Ik weet zeker dat onze relatie die niet echt is er nu heel erg echt uitziet. En ik acteer om dit moment niet eens zo heel erg. Ik vind het gewoon fijn en prettig om zo dicht bij Liam te zijn. Vooral nu Justin me zo bang maakt met zijn blikken vol haat. ‘Jullie zijn echt lief samen’ zegt Harry dan terwijl hij zijn hoofd een beetje schuin houdt. Ik glimlach breed naar hem en voel Liam zijn lippen op mijn haar. Ik concentreer me op het gesprek dat de jongens met elkaar aan het voeren zijn over het concert van vanavond. Als ik naar het optreden van Justin en Drew ga kijken doe ik mezelf alleen maar pijn. De blikken die Justin me geeft doen me meer pijn dan wat dan ook op deze wereld op dit moment. Dit had nooit zo uit de hand mogen lopen. Ik ben mijn beste vriend nu gewoon kwijt. En ik ga Drew ook verliezen, alleen maar omdat hij altijd aan de kant van Justin zal staan. Hoe verkeerd Justin ook is, hij is anders helemaal alleen. Hun act is afgelopen en ze lopen het podium af. Ze geven elkaar een vluchtige knuffel en lopen dan deze kant op. Justin loopt gewoon langs ons heen zonder ons ook maar een blik waardig te keuren. Drew slaat zijn armen om me heen en trekt me een klein stukje bij Liam vandaan. ‘Je was geweldig’ fluister ik in zijn oor. Hij kijkt me trots aan. Liam kust me op mijn wang. ‘Tot straks’ zegt hij dan snel voordat hij met de rest van one direction het podium oploopt.
Drew laat me los maar blijft gewoon naast me staan. ‘Wil je niet liever naar Justin?’ vraag ik dan zachtjes. Het is niet dat ik hem weg wil hebben, maar ik weet niet of hij wel hier wilt zijn samen met mij. Drew slaat zijn arm om me heen en kust de zijkant van mijn hoofd. ‘Op dit moment wil ik nergens liever zijn dan hier met mijn beste vriendin’ zegt hij dan. Een brede glimlach komt op mijn gezicht en hij trekt me iets dichter naar zich toe. ‘Jij en Liam zijn echt leuk samen, ik snap niet waar Justin al die rare beschuldigingen vandaan haalt. Maar onthoudt goed dat bijna iedereen jullie een geweldig stelletje vindt’ zegt Drew dan. Ik haal mijn ogen van het podium af en kijk hem dan aan. ‘Beloof me dat je dat zult onthouden’ zegt hij terwijl hij me doordringend aankijkt. ‘Ik beloof het’ zeg ik dan zachtjes. ‘Dus maak het nooit met hem uit omdat je anders Justin kwijtraakt’ zegt hij dan snel. Ik knik en glimlach dan zwakjes. Ik voel de tranen achter mijn ogen branden. ‘’Hij draait wel bij, Alica. Geloof me’ zegt hij dan. Ik knik langzaam en hij plet me in een botbrekende knuffel. ‘Ga maar snel naar Justin’ zeg ik dan. Drew laat me los en knikt dan. ‘Ik spreek je snel’ zegt hij serieus. ‘Natuurlijk, gek’ glimlach ik. Hij zwaait als een malloot naar me en loopt dan weg. Ik schud mijn hoofd en richt mijn aandacht op de jongens van One Direction die de show stelen zoals altijd. Mijn ogen blijven bij Liam hangen en ik kijk hoe hij straalt als hij op het podium staat. Hij kijkt opeens naar me en zwaait dan even. Ik zwaai terug en een brede glimlach komt op onze beide gezichten. Hij richt zich weer op het publiek en ik blijf rustig naar hem kijken. Louis trekt een raar hoofd mijn richting op en ik barst in lachen uit. Hij weet altijd hoe hij iemand moet laten lachen. Het concert is helaas voor de fans niet heel lang en de jongens lopen rustig het podium af. Liam rent naar me toe en tilt me makkelijk van de grond af, alsof ik maar een paar kilo weeg. Hij draait een rondje met mij in zijn armen en zet me dan weer op de grond. Ik schud mijn hoofd en hij buigt zich voorover en kust me op mijn lippen. ‘Je was geweldig’ zeg ik als ik in zijn afwachtende ogen kijk.
Reageer (7)
Mooi!
1 decennium geledenx
Yes weer een hoofdstukje, dit verhaal vind ik echt leuk.
1 decennium geledenMooi !
1 decennium geleden<333
1 decennium geledenAAAH zo leeukk<3 heeeeel snel verddeer Xx
1 decennium geleden