‘Zeg nu wat je echt tegen Hailey zei. Ik geloof echt niet dat je zei dat een paar eerste jaars aan het vechten waren en dat ze gewoon rustig terug binnen kwam. Wat heb je echt gezegd?’ Ik keek nog eens snel of er niemand in de toiletten was en keek Shannen dan dringend aan.
Ze had aan mij en Chris verteld dat ze tegen Hailey zei dat er wat eerste jaars buiten aan het vechten waren. Maar als Hailey mee naar buiten ging, en niets zag, dan kom je niet zo rustig binnen. Trouwens, ik merk het wel als iemand tegen me staat te liegen en Shannen was zeker en vast aan het liegen.
‘Ik heb haar verteld dat ik samen ben met Chris.’ Kwam er zachtjes over haar lippen.
‘Jij hebt wat?’ Ik kon het niet geloven. Kon ze nu niets beters verzinnen?
‘Ik heb Hailey gezegd dat ik samen ben met Chris.’ Zei ze deze keer wat luider. Ik kon het nog steeds niet geloven. Waarom zou ze dat nu zeggen?
‘En wat ga je nu doen als Hailey er wat tegen Chris over zegt? Dan sta je daar wel.’
‘Misschien wil ik het wel zo.’ Fluisterde ze. Oké, nu kon ik helemaal niet meer volgen. Gisteren wees ze hem nog af en nu wilt ze met Chris samen zijn en dat doet ze dan in een leugen?
‘Zeg het hem dan gewoon. Hij ziet jou duidelijk ook zitten. Dat heeft hij gisteren toch laten merken?’ Mijn mondhoeken trokken automatisch omhoog. Vind ze het nu zo moeilijk om dat tegen hem te zeggen? Hij heeft toch ook al zo’n dingen tegen haar gezegd.
‘Hij lachte ermee. Ik meen het. En als hij me afwijst, wat dan? Heel onze vriendschap omzeep.’
‘En denk er eens aan als hij je niet afwijst. Dan ben je zo gelukkig. Anders blijf je in onzekerheid zitten. Als je niets zegt, kom je ook niets te weten.’ Ik haalde mijn schouders op en maakte aanstalten om de toiletten weer te verlaten.
‘Maar hoe moet ik het hem zeggen?’ Vroeg ze waardoor ik weer stilstond. ‘Ik heb zoiets nog nooit gezegd.’ Fluisterde ze er achteraan.
Ik draaide me om en keek verbaasd aan. ‘Nog nooit? Ik dacht dat je voordat je hier kwam al zoveel vriendjes had gehad?’ Vroeg ik verwonderd. Ze had me verteld dat ze elke maand wel een ander had. Natuurlijk was Hailey er dan opgesprongen dat zij elke week een ander had maar dat doet er nu eventjes niet toe.
‘Ik wilde er gewoon bijhoren.’ Bij dat laatste maakte ze aanhalingstekens met haar vingers in de lucht.
‘Zoek gewoon het juist moment uit wanneer jullie alleen zijn en vertel het dan met een kleine omweg. Flirt eerst wat met hem en zo. Chris is ook niet stom dat hij dat niet door zou hebben.’
Hailey knikte en liep dan mee met mij de toiletten weer uit om ons weer bij Chris te voegen.




Zoals beloofd nog een stukje vandaag. Het is wat later dan verwacht maar het was echt prachtig weer xd Maar er is er dus één, ook al is het slecht. Toch kudo's en reacties?
(flower)

Reageer (2)

  • xBaps

    verder!!!
    het is helemaal niet slecht

    1 decennium geleden
  • Chikorita

    Niksslecht ;D
    Snel verder <333

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen