Hij bekeek me zeker een minuut lang en daarna liep hij, zonder iets te zeggen, gewoon weg. Oké, blijkbaar kan die gast vriendelijke mensen niet verdragen.
Ik volgde hem dan maar, niet omdat ik hem wilde tegenhouden maar omdat ik naar mijn lokaal moest en blijkbaar wist hij precies waar dat was. Ook wel raar voor iemand die nog maar juist hier op school zit. Maar het maakt me allemaal niet meer uit. Als hij geen vrienden wilt, dan moet hij zo verder doen.
Ik zag Blaine een lokaal binnen gaan waar we dus moesten zijn. Natuurlijk wist ik wel welk lokaal het biologie lokaal was maar in het begin van het jaar moest ik altijd even terug aan het internaat wennen.
‘Raina, waar bleef je zolang?’ Fluisterde Hailey toen ik naast haar en Christopher ging zitten. Shannen kwam ook wat dichter zitten zodat ze mee kon luisteren.
‘Blijkbaar vind die nieuwe het niet nodig dat hij hier een komende jaar vrienden heeft.’ Ze keken me alle drie niet begrijpend aan maar konden niet verder vragen doordat meneer Trackers het lokaal kwam binnenlopen.
‘Zoals de meeste onder jullie nu wel al door zullen hebben, ben ik meneer Trackers. Ik ben jullie titularis en zal jullie ook biologie geven.’ Hij zweeg eventjes terwijl hij in zijn handen wreef. ‘Jij, stel jij je maar eens voor.’ Hij wees naar mij terwijl hij dat zei.
Ik zuchtte zachtjes en keek de klas snel rond. Deze mensen zaten allemaal al vier jaar bij me in de klas, buiten die nieuwe. Moet ik me dan echt voorstellen? Ze kennen me toch allemaal. ‘Mijn naam is Raina, ik ben bijna zeventien en doordat ik hier op het internaat zit kan ik niet echt hobby’s uitoefenen.’
‘Oh, dat is prachtig! Dan kan jij Blaine hier wegwijs maken want doordat hij nieuw is, kent hij de weg hier nog niet.’ Een grote glimlach verscheen op Trackers’ zijn gezicht.
‘Ik denk dat dat niet nodig is, meneer. Hij kende de weg naar dit lokaal al zonder een mapje of het aan iemand te vragen.’
‘Maar toch zal jij hem begeleiden!’ Trackers keek me streng aan waardoor ik niets meer durfde antwoorden.
Blaine vond deze beslissing blijkbaar ook niet zo leuk. Zijn gezucht was door iedereen duidelijk te horen.
‘En jij zei dat hij leuk was.’ Siste ik naar Hailey.



Hoe vinden jullie het verhaal tot nu toe al? Ik wil graag eerlijkheid en ik zou het graag van iedereen die het leest willen horen. Gewoon om eens te zien we het allemaal leest en wat jullie er allemaal van vinden.
Reclame maken vind ik heel leuk (a)
(flower)

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen