Masters
The masters at work
[bold]
James P.O.V.
[/bold]Dat Roos waarschijnlijk verliefd was boeide me op dit moment niet zo veel: de weddenschap beheerste nu mijn gedachten. Ik ging binnen een paar minuten alles op alles zetten om die te winnen. Eigenlijk hoefde ik alleen maar de kleren die ik over al en nergens vandaan had gehaald aan te trekken. Het T-shirt had ik uit mijn moeders kast gegrist, de groene geschubde broek uit de verkleedkist maar alsnog, dat was een stom en redelijk moeilijk gedoe. De kleren die ik aan wou waren eerst te klein of te groot geweest, en omdat ik nog niet buiten school mocht toveren was ik tussen de middag even naar onze buurman gegaan, die de kleren met een simpele spreuk vergroot of juist kleiner had gemaakt. En daarbij had hij me nog wat extra dingen mee gegeven, zoals haarverf, zwarte make-up en de nep piercings. Ik vroeg me af hoe hij daaraan kwam, maar toen ik er langer over nadacht besloot ik dat ik het niet wou weten.
Om Teddy maakte ik me geen zorgen, hij kon deze weddenschap echt niet winnen, maar George had meer ervaring en zou zeker alles uit zijn fopwinkel zijn na gelopen om te zien wat het best zou zijn. Alsnog was ik er redelijk zeker van dat ik zou winnen.
Teddy P.O.V.
Voor de zoveelste keer vroeg ik me af waar ik aan begonnen was, hoe had ik zo stom kunnen zijn? Een weddenschap tegen James en George, dat was niet makkelijk te winnen. Ik had Victoire verteld over dat we hadden gewed, en eigenlijk was zij het meesterbrein achter mijn kleren, make-up en doedelzak. Zelf was ik trouwens nooit op dat laatste gekomen, maar nu was ik er (door Vitcoire’s hulp) vrij zeker van dat ik een kans zou maken op winnen, ik bedoel, ik was aardig origineel, niet waar? Maar of originaliteit genoeg zou zijn in onze weddenschap?
George P.O.V.
In mezelf lachend verdwijnselde ik naar een straat, waar een afgelegen verkleedwinkeltje was. Hoewel het afgelegen was, en haast niemand de plek kende, hadden ze er alles, maar dan ook écht alles.
‘Hallo allemaal,’ zei ik vrolijk terwijl ik de deur open deed.
Ik hoorde achter in de zaak wat gestommel en een oude man kwam tevoorschijn, gevolgd door een zwarte hond, die meteen op me af rende.
‘Ah, George! Waar kan ik je vandaag mee van dienst zijn?’ vroeg Sander, terwijl zijn hond inmiddels tegen mijn been aan liep.
‘Ik heb een weddenschap gesloten,' vertelde ik. 'En het kom erop neer dat ik als ballerina zal gaan.'
‘Welk persoon met een beetje verstand sluit met jouw een weddeschap af?’ vroeg Sander hoofdschuddend.
‘Dat is precies wat ik ook dacht. Nou, vooruit! Wat heb je voor me in huis?’
Sander zwaaide met zijn toverstaf en er kwam een rek vol met kleren uit het niets. ‘Hier moet je wel mee slagen!'
Ik liet mijn blik over het rek gaan, met voornamelijk roze tutu’s, schoenen en bij behorende dingen. ‘Charmant.’
Ik zocht en zocht, tot ik uiteindelijk tevreden was. Sander liet zijn blik over mijn (uiteraard roze) uitgezochte kleren gaan: een tutu, ballerina schoenen met linten (roze en wit), een roze legging en een bus blonde haarverf.
‘Moet je nog dat spul hebben waar je haar lang van groeit? En nog een witte bloemetjes haarband?’
‘Doe die haarband maar, ik kan mijn haar zelf ook langer laten groeien. Zitten er ook hartjes op de haarband?'
‘Natúúrlijk zitten er hartjes op,' zei Sander, haast verontwaardigt.
'Dan is het goed!'
Ik rekende af, bedankte Sander en aaide zijn hond even.
‘Ha, als hun denken dat ze kunnen winnen…’ mompelde ik tegen mezelf, voor ik naar huis vertrok.
Ik zei gedag tegen Angelique en gaf haar een kus. ‘Ik ben me boven aan het omkleden voor de weddenschap.’
‘Moet ik nu bang worden, George?'
‘Ja. Ja, ik denk het wel. Straks ben ik niet meer je liefhebbende man George, maar een ballerina genaamd Georgina. Perfect dat het ook nog rijmt'.
Angelique lachte 'Ik houd het maar op Georgie'.
Dit hoofdstuk is geschreven door: Mylintis
Reageer (8)
Mwhahahaha, als balarina, Geniaal (;
1 decennium geledenga je nog door vereentje?
1 decennium geledenTot op hyves(yeah)
nog wel verder schrijven hé
1 decennium geledenhet is super
X
super leuk
1 decennium geledensnelverder!!!
xxx(K)
love it snle evrder ik neem abbo
1 decennium geleden