Een schaap. Nee, een hond. Nee, toch niet. Een kat. Ja, een kat. Of nee, wacht. Een schaapetende hond achterna gezeten door een kat? Nee, het is gewoon een kleine puppy. Ja, dat is het. Een kleine puppy. Dat is het absoluut. ‘Het is overduidelijk een konijn.’ Ik schrok op van de stem die naast me klonk. Normaal kwam niemand hier op de open plek in het bosje. Ik draaide mijn hoofd naar rechts en keek in twee felblauwe ogen. Automatisch deinsde ik uit schrik een beetje naar achter waardoor ik nu een meter van hem verwijdert was. ‘Wie ben jij?’ Kwam er zachtjes over mijn lippen. Ik schrapte mijn keel bij het horen van mijn schorre stem. De jongen bleef naar me glimlachen terwijl zijn ogen harder begon te twinkelen. ‘Wie ben jij?’ Herhaalde ik mijn vraag. ‘Je vriend of je vijand.’ Ik trok mijn wenkbrauwen vragend naar hem op. Wat een antwoord is dat nu? ‘Ik wil je naam weten.’ Antwoordde ik zelfverzekerd. ‘We willen zoveel, Raina. Maar we krijgen maar weinig.’ Ik bekeek hem nog raarder voor zover mogelijk was en kroop nog wat naar achter. ‘Hoe weet jij mijn naam?’ ‘Ik weet zo veel.’ Hoe meer seconden er voorbij gingen, hoe harder ik deze persoon begon te haten. Wat ik nu wilde doen was opstaan en wegrennen, terug naar mijn veilige slaapkamer maar mijn benen wilde niet meer bewegen. Ze wilde niet meer reageren op de impulsen die mijn hersenen naar ze stuurde. ‘Ben ik je vriend of je vijand?’ Zijn stem klonk anders na de minuten stilte. Ze klonk dringender. ‘Hoe moet ik dat weten als ik je niet eens ken?’ Mijn stem klonk overstuur terwijl ik dat helemaal niet was. Ik was meer bang. Bang voor deze jongen. ‘Kies gewoon.’ Zonder nog een seconde langer na te denken, gaf ik antwoord. ‘Vijand.’ De twinkeling in zijn ogen verdween onmiddellijk nadat ik deze woorden gezegd had. ‘Slechte keuze, Raina Pearls.’ Met één simpele beweging stond hij recht en verdween hij tussen de bomen. Ik wilde me terug neer leggen, verder naar de wolken kijken en mezelf gerust stellen door te zeggen dat dit gewoon mijn verbeelding was. Maar paniek kwam over me heen toen alles voor mijn ogen zwart werd.


Hier is het eerste stukje. Het is vroeger dan verwacht maar ik had 5 abo's en dat was voor mij goed. Kudo's en reacties? Dan plaats ik vanavond misschien nog een stuk.

Reageer (3)

  • CandyFreak

    <3 Nu al leuk k word abbo (yeah)-Ik ga morgen verder met lezen,begin honger te krijgeen :P

    1 decennium geleden
  • Chikorita

    o______________O

    What the hell, jij moet echt nu verder >=D

    1 decennium geleden
  • IMettieBiebz

    Oeh, ik vind het nu al leuk. <3
    Snel verder!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen