Chapter 3
The maine - i must be dreaming
Ik kon de weg naar onze kamer in één keer terug vinden, waar ik best trots op ben. Ik haalde het kaartje door het deurslot en liep naar binnen. Adriana had inmiddels alle kleren opgeruimd en ze lag tv te kijken. 'Eindelijk, ik dacht dat je nooit meer terug zou komen' 'Toch wel' 'Was het leuk?' 'Oja, geweldig schoonmaken is mijn hobby' 'Ja dat dacht ik al' ik sprong met mijn hoofd in mijn kussen. 'Ow trouwens' ik draaide me naar Adriana en deed mijn hand onder mijn hoofd 'Hayley gaat morgenavond gezellig iets drinken met een hele leuke jongen' 'Oh god, vertel' 'Wat moet ik vertellen?' 'Nou gewoon alles' 'Wat is alles?' 'Hoe?' 'Hoe...Oke. Vanmiddag toen ik boodschappen deed liep ik tegen hem op en vielen alle boodschappen en hielp hij me met opruimen en toen droop de ei dus door mijn haar. En ik was aan het schoonmaken en toen was ie opzoek naar iemand. En bleef ie even kletsen, dat was het dus' 'Oooeeeh' Adriana wiebelde vreemd met haar wenkbrauwen 'doe normaal' een kussen vloog naar haar hoofd. Bereid je voor, ik gooi vaak met kussens, soort vreemde afwijking denk ik. Adriana lachte er alleen maar heel hard om. 'Hoe heet ie?' 'Taylor' 'oke, is ie knap?' 'Adriana!' 'Wat nou?' 'Je doet irritant maar ja' 'Oeh leuk' 'Ik ga zo slapen denk ik' 'Ja ik ook' Adriana zette de tv uit en liep naar de badkamer. Toen ze klaar was poetste ik ook mijn tanden en kroop in bed. 'Trusten' 'Trusten' en de lampjes gingen uit en mijn zicht dus ook. En niet veel later viel ik zonder vreemde gedachten in slaap.
Maandag, 29 november 2010
Ik hoorde water stromen en mijn bed rook raar. Ik deed mijn ogen voorzichtig open en realiseerde me ineens weer waar ik was. Ooh shit we moesten zo dansen, ik zat binnen no time recht op in bed. Ohja maandag, we waren nog 1 dag vrij. Ik liet me weer achterover vallen en keek naar van die puntjes op het plafond. Het getik van water op de grond stopte en niet veel later kwam Adriana uit de badkamer die in alle macht probeerde haar handdoek om haar hoofd te binden. Ze smeet het ding uiteindelijk in een hoek 'Dat lukt mij dus echt gewoon niet' ik lachte. Adriana zette de waterkoker aan en ging met haar laptop op bed zitten. Ik draaide mijn hoofd naar mijn wekker 10:52, ik had heerlijk geslapen. Dat is al best wel weer een tijdje geleden. Al dat gedoe rond die audities leverde aardig wat stress op. Eerst mijn eindexamens, toen trainen, trainen, trainen, reizen hierheen, nog meer trainen, audities, bootcamps (zo kon je het noemen, serieus dat was zwaar), audities, nog meer trainen, selecties, laatste audities, zalen schoonmaken en nu lag ik hier uitgeslapen, wat voelde dat heerlijk. Ik ga voor vanavond maar niet meer mijn bed uit denk ik. 'Hoelaat heb je je date vanavond?' 'Zeg alsjeblieft geen date' 'Waarom niet, ik vind het een erg gaaf woord' 'Ik niet' 'Ik wel' 'Oke, maar om half 8, nee half 7...Kut ik weet het niet meer' 'Je bent weer lekker bezig Hayley' 'Bedankt voor de support' 'Graag gedaan' 'Het was sarcastisch' 'Ja dat van mij ook' ik maakte een geluid en ik wist zelf ook niet zo goed wat voor geluid het precies was. Het klonk vast eng. Ik sloeg mijn deken van me af en stapte op de koude vloer 'Waar zijn mijn pantoffels?' 'Onderin de kast in de gang' 'Waarom zo ver' 'Er is geen kast dichterbij, althans daar was geen ruimte meer. Jij neemt namelijk een hele klerenwinkel mee' ik liep zuchtend naar de kast en pakte mijn pantoffels. Ik haalde de vlecht uit mijn haar en haalde mijn hand erdoor onderweg naar de waterkoker. 'Ook thee?' 'Ja lekker' ik schonk twee kopjes heet water in en zette het met een zakje voor Adriana op het nachtkastje tussen onze bedden in. 'Thanks' 'Graag gedaan' ik trok een vest aan legde mijn deken recht en vouwde mijn handen om mijn kopje warme thee. De tv ging aan met een bliep-geluidje en ik ging met mijn rug tegen de muur op mijn bed zitten. Heerlijk zo'n luier dagje. Morgen begon de harde wereld van het dansen. Ik zapte een beetje door de zenders zonder echt te kijken naar wat voor programma's er voorbij flitste totdat Adriana heel hard 'Stop!! Neenee 2 terug' riep. Geen idee naar wat we nu aan het kijken waren maar Adriana vond het leuk. Ik nam mijn laatste slok thee en zette het kopje terug op ons aanrecht(je, het was niet zo groot). Ik pakte kleren uit de kast en liep de badkamer in.
Toen ik klaar was met douchen stond mijn wekker alweer op 12:03, time flies when you're having fun. Alleen ontbreekt de fun een beetje... 'Zullen we wat gaan doen Adriana?' 'Ligt eraan wat' 'geen idee, we lopen gewoon de deur uit en zien waar we terecht komen' 'Dat lijkt me een leuk spelletje' ik lachte en Adriana sprong op van haar bed. 'Nu nog niet moet nog even douchen' 'ow, succes' ze liet zich weer op haar bed vallen en bukte om haar laptop te pakken uit het nachtkastje. 'Dankjewel' ik pakte een handdoek, kleren en liep de badkamer in en sloot de deur achter me. Niet veel later vulde de ruimte zich met stoom en stroomde het water langs mijn wangen naar beneden. Ik hield van douchen 's ochtends, kon wel uren voor me uit staan staren zonder ook maar aan iets nuttigs te denken.
Reageer (3)
ik schrijf morgen weer verder(L)
1 decennium geledendankjewel!
XX
super!
1 decennium geledensnel verder(H)
GEWELDIG <3
1 decennium geledenvlug verder !!
Xx