Chapter 6 - Champion Level
"IK>BEN>WOODMON!!!" schreeuwde de grote boomstronk uit. "Ik heb nog nooit zo'n Digimon gezien!" zei Impmon. "Maar als die van hout is, kan hij niet tegen vuur! Badda Boom Barrage!" Impmon bleef vuurbal na vuurbal afsturen op Woodmon, maar het hielp niks. "VUUR? HAHAHA! DIT>IS>BETER! BRANCH>DRILL!" Woodmons arm verlengde en raakte Impmon heel hard. Hij ging ook voor Nathan, maar Lopmon en Lunamon stuurden beiden hun aanval erop, zodat Woodmon wel terug moest trekken. "Jiro-kun, gebruik je Digivice snel!" riep Lopmon nadat hij een Tiny Twister had afgevuurd. Jiro pakte snel zijn Digivice en richtte dat op Woodmon.
Naam: Woodmon
Level: Champion / Virus
Type: Plant Digimon
Aanvallen: Branch Drill, Wood Hammer
"Champion? Wat is dat dan weer?" vroeg Jiro aan Lunamon. "Champion is het level wat na Rookie komt! Het zit in de volgorde van Fresh->In-Training->Rookie->Champion->Ultimate->Mega! Maar genoeg gepraat! Vecht!" riep Luanmon nog voordat ze een Tear Shot afvuurde. Dracmon deed mee en bleef Op Woodmon inbijten. "Alex, waarom gebruik je Dracmons tweede aanval niet, Eye Of Nightmare?" vroeg Jiro. "Kan niet, Eye Of Nightmare is geen offensieve aanval!" "Ok dan, Lopmon, gebruik zo vaak als je kunt Blazing Ice!" "Natuurlijk, Jiro-kun!" riep Lopmon terug. Jiro keek naar Nathan en Kyoko, die naar Impmon waren gerend en hem aan het verzorgen was. Impmon was kennelijk al knock-out. Maar Jiro zag iets in zijn ooghoeken. Hij zag hoe Woodmon in 1 keer naar Nathan en Kyoko met een duistere glimlach. "WOOD>HAMMER!" Woodmons arm verlengde weer, maar deze keer kwam hij met een hamerslag naar beneden. Maar niet op de groep vechtende Digimon, maar op Nathan en Kyoko. "Nathan, kijk uit!" schreeuwde Alex nog, maar het was te laat. Nathan en Kyoko konden niet meer aan de kant, maar Lopmon vloog razendsnel langs Alex en Jiro en duwde Nathan, Kyoko en Impmon aan de kant met zijn Tiny Twister! Maar nou zat Lopmon onder de arm. De arm kwam neer. Een hevige plof galmde door het woud. "Nee! Lopmon!" schreeuwde Jiro. Lunamon en Dracmon wisten de aandacht te trekken van Woodmon en ze lokten hem weg bij Lopmon. Jiro rende razendsnel naar Lopmon en zag hem liggen op de grond.
"Lopmon, gaat het?" vroeg Jiro, maar Lopmon antwoordde niet terug. Zijn ogen waren gesloten. "Lopmon! Word wakker!" een traan stroomde over Jiro's wang en viel op het hoofd van Lopmon. Hij werd langzaam wakker en zei: "Met mij is alles goed, hoor..." Maar toen werd Lopmon gevangen in een fel wit licht. Jiro's Digivice begon te rammelen en het schermpje scheen ook met een fel wit licht.
Lopmon Digivolved in........Wendigomon!
Op de plaats van Lopmon stond het bruine konijntje niet meer, maar stond een reusachtig dier, met zijn armen helemaal op de grond, bruin van kleur, twee stekels op zijn schouders en op zijn hoofd een kelin wit hoedje. "Lopmon?" vroeg Jiro. "Nee." zei het reusachtige beest. "Ik ben Wendigomon."
Er zijn nog geen reacties.