Chapter 5 - Twins
"Giggle Grenade!" De Mushroomons gooiden in een hoog tempo hun paddestoeltjes. De groep rende weg van de kleine bommen en verstopte zich achter een van de vele paddestoelen. "Shit, dit kan niet langer zo doorgaan!" zei Jiro. "Vind ik ook!" zei Lopmon en hij vuurde zijn Blazing Ice af, maar de aanval was nutteloos. De kleine bommen bleven maar komen. "Lunamon, gebruik je Lop-ear Ripple op de meest linkse Mushroomon." zei Kyoko. Jiro keek naar die Mushroomon en zag dat hij de meest slome was van het zevental. Hij was onder de indruk van de snelheid waarmee Kyoko dat gezien had. "Lopmon, wil jij dan je Blazing Ice gebruiken om de vortex van water dan mee te bevriezen? Daarna moet je dan nog een keer Blazing Ice gebruiken om Mushroomon mee te deleten." ging Kyoko verder. "Natuurlijk, Kyoko-chan!" zei Lopmon vrolijk. Lunamon keek Lopmon pissig aan, maar Kyoko gaf Lunamon een aai over haar hoofd.
Het ging helemaal volgens plan. Mushroomon was binnen een paar seconden gedeleted. Alleen de anderen vonden dat niet zo leuk. "Hoe durf je! Nu gaan jullie er zeker aan!" De Mushroomon begonnen in een nog hoger tempo te gooien. "Shit, hoe kunnen we nu nog winnen!" zei Jiro. "Ik weet het niet niet..." zei Kyoko terug.
"Laat dat maar aan ons over!" zeiden vier onbekende stemmmen. Vier gedaanten kwamen uit het struikgewas tevoorschijn. Het waren 2 Digimon en 2 mensen! De 2 Digimon leke op kleine demoontjes, alleen de paarsgekleurde had een rood sjaaltje om en een glimlachende smiley op zijn buik. De andere had een helm op en leek meer op een vampiertje. De 2 jongens leken heel erg op elkaar, alleen de ene had zwart haar en een piercing door zijn lip. De andere had blond haar. Ze leken van Amerikaanse afkomst. "Haha, nu gaan jullie eraan, want hier zijn de Virus Brothers!" "Ja, eraan als een champignon-omelet!" Jiro pakte snel zijn Digivice.
Naam: Impmon (De paarse met de sjaal)
Level: Rookie / Virus
Type: Slechte Digimon
Aanvallen: Badda Boom, Infernal Funnel
Naam: Dracmon (Die met het masker)
Level: Rookie / Virus
Type: Ondode Digimon
Aanvallen: Undead Fang, Eye Of Nightmare
"Badda Boom!" Op het puntje van de vinger van Impmon begon zich een vuurbal te vormen en hij gooide dat naar een Mushroomon. Die was in 1 keer gedeleted. "Undead Fang!" Dracmon rende razendsnel naar een Mushroomon en beet hem. Dracmon bleef aan de wond zuigen, totdat de Mushroomon niks meer was dan een klein sprietje, die uiteenviel in data. "Je ziet een beetje dun!" zei Dracmon. De 2 jongens rende snel naar Jiro, Kyoko en de 2 konijnen. "Gaat het?" vroegen ze. "Ja hoor." zei Jiro. Jiro zag dat beiden jongens een Digivice hadden. Die van de zwartharige jongen was goud en die van de blonde jongen was zilver. "Heey, zijn jullie Digidestined?" vroeg Lopmon. "Ja, dat zijn we!" zeiden ze. Ik ben Alex." zei de jongen met zwart haar. "En ik ben Nathan." zei de ander. Jiro keek heel verward, want hij had nog nooit een echte tweeling gezien, maar Kyoko had een rare glinstering in haar ogen toen ze Nathan zag. "Alex, we hebben een groot probleem!" riep Dracmon.
De groep keek nar de 4 overgebleven Mushroomon en ze zagen dat 3 Mushroomon in data uiteenstortten, terwijl de laatste die data opat en een drastische verandering onderging. De nieuwe Digimon leek op een boomstam, maar had armen hout en een gezicht. "IK>BEN>WOODMON!"
Er zijn nog geen reacties.