Chapter 4 - Moving Mushrooms
"Maar Lunamom, wat gebeurde er nou met Goburimon?" vroeg Jiro terwijl ze over een rood pad liepen. "We hebben hem verslagen, dus is hij gedeleted. Alleen de Digimon die partners hebben worden niet gedeleted, maar zijn gewoon knock-out. Digimon zonder partners veranderen weer in hun Digitama, oftewel een ei." "Dus hij is niet dood?" "Wat zeg ik nou allemaal net?" zei Lunamon en ze richtte zich weer op Kyoko. "Kyoko-neesan, gaat het?" Kyoko knikte lichtjes. Eigenlijk heeft Kyoko nauwelijks iets gezegt, alleen maar haar naam. En dan te bedenken dat ze de zangeres is van "L0ve". "Lunamon, ik had nog een vraagje." vroeg Jiro. "Wat dan?" "Nou, waarom praat Kyoko-sama nauwelijks?" Hij moest sama zeggen van Lunamon, of anders... Lopmon had met bange ogen gekeken toen ze dat zei. Lunamon stond op het punt iets te zeggen, maar Kyoko was haar voor. "Waarom vraag je dat niet aan mij?" zei ze. "Oh, het spijt me Kyoko-sama." "Maakt niks uit, maar ik heb gewoon geen zin om te praten." "Oh ok..."
Jiro merkte pas net dat ze langs 3 meter lange paddestoelen liepen, en allemaal hadden ze een paarse kleur. Lopmon sprong vrolijk van paddestoel naar paddestoel, met soms een salto erbij. Als hij maar niet zou vallen...
Ongeveer 100 meter later stonden er ook in 1 keer kleinere paddestoelen bij van ongeveer 1 meter. Ook had Jiro het gevoel dat sommige paddestoelen bewogen, en dat kwam niet door Lopmon die er telkens opsprong. "Hey Jiro-kun, kijk wat ik kan!" riep Lopmon en hij maakte een driedubbele salto van de ene paddestoel naar de andere. Hij stond nu op een kleine paddestoel. Alleen de kleine paddestoel begon in 1 keer wild te bewegen en het gooide Lopmon van zich af. Lunamon ging al in een gevechtstand te staan, maar de paddestoel werd weer rustig en bleef staan. "Ok, wat was dat?" zei Jiro. "Weet ik niet, maar loop maar door." zei Lunamon. Jiro deed maar wat hem gezegt werd. Hij pakte Lopmon op, zette hem op zijn schouders en liep door.
Een uur later stonden er opeens 7 paddestoelen midden op de weg. Ze versperden de hele weg, zodat niemand er langs kon. "Ah, laat dit maar aan mij over!" zei Lopmon. "Tiny Twister!" Lopmon begon met zijn oren te draaien en er ontstond een kleine tornado. "Ga ervoor!" riep Jiro. De tornado schoot zich naar voren, klaar om de middelste paddestoel te raken. Maar er gebeurde iets raars. De paddestoelen begonnen armen en benen te krijgen. Er kwam een gezicht op de stam. "Fungus Crusher!" De paddestoelen gooiden allemaal een kleine, paarse paddestoel naar de tornado en er ontstond een explosie. De kracht van de explosie was groot, waardoor de hele groep een paar meter achteruit werd geblazen. Toen de rook weg was, stonden de 7 paddestoelen op een rijtje naast elkaar. "Wij zijn de Mushroomon-broertjes, en dit is ons terrein! Niemand komt er langs!. Jiro richte snel zijn Digivice op de Mushroomon.
Naam: Mushroomon
Level: Rookie / Virus
Type: Plant Digimon
Aanvallen: Fungus Crusher, Giggle Grenade
"Lunamon, Tear Shot!" riep Kyoko. "Lopmon, Blazing Ice!" "Ja!" zeiden de 2 digimon en ze gebruikten hun aanvallen. De 2 aanvallen fuseerden tot een groot bal ijs. "Lukt niet!" zei de Mushroomon. "Giggle Grenade!" De paddestoeltjes kwamen in contact met de bal van ijs. een grote explosie volgde. Toen de rook weg was, zei de Mushroomon: "Jullie gaan eraan!"
Reageer (1)
Hehe...chagerijnige paddestoelenxD
1 decennium geleden