Het moment dat de deur openzwaaide zag ik hoe hun gezichten in een oogopslag veranderden. Bill zijn gezichtsuitdrukking veranderde zo goed als onmiddellijk naar welgemeende dankbaarheid. Hij mocht dan wel niet weten dat ik alles gehoord had, hij kon het feit dat hij opgelucht was niet verstoppen. Ik besloot om er niet op te reageren. Anders zou ik deze situatie alleen nog maar ingewikkelder en pijnlijker maken. “Ah, daar ben je, Chaya!” kirde hij dan ook opgewekt. Met zijn hand klapte hij op de lege plek naast hem in de zetel. Merina’s gelaatstrekken sierden haar gezicht om tot een vriendelijke glimlach en Tom’s gezicht stond op neutraal. Hij was het dan ook een soort van gewoon om zo te kijken, zo ondoorgrondelijk. Ik hield van zijn mysterieuze manier van doen. Je wist nooit echt wat hij dacht, of waar hij mee bezig was. Eigenlijk was Tom nogal introvert, behalve als het op meisjes versieren aankwam dan. Misschien had hij wel twee gezichten of zoiets.
Ik liet me neervallen tussen Bill en Tom en probeerde om zo nonchalant mogelijk te doen. Subtiel zijn was een onmogelijke zaak voor me. Het leek me beter om zo snel mogelijk naar huis terug te keren. Zo kon Merina alles een beetje laten bezinken. Het was heus geen slecht mens, integendeel. Ze was alleen een bezorgde moeder en eigenlijk terecht. Beroemdheden hebben nu eenmaal een druk leven vol leuke ervaringen, maar er is ook een heleboel stress en vermoeidheid aan vastgekoppeld.
Ik ergerde me aan het feit dat er in de ruimte geen enkel uurwerk hing terwijl ik net mijn mobieltje vergeten was. De tijd ging tergend langzaam. “Hebben jullie zin in een taartje?” vroeg Merina plots. Ik schrok op uit mijn gedachten en wachtte de reacties van de jongens naast me af. Beiden knikten ze synchroon. Die hadden ook altijd honger. Ik beet even op mijn lip. “Graag”, antwoordde ik, goed beseffend dat ik het eerste uur nog niet zou kunnen ontsnappen hier. “Ga je even mee naar de bakker hier een paar straten verder?” Ze keek recht naar mij, waaruit ik opmaakte dat ze alleen mij bedoelde. Ik knikte en stemde in uit vriendelijkheid. Het was belangrijk dat ik een goeie indruk maakte en dat ze inzag dat ik wel degelijk mijn best deed. Ik had geen slechte intenties. Ik hield oprecht van haar zoon en ik wou dat ze dat inzag. Ik nam mijn jas van de kapstok en volgde haar naar de achterdeur. “Kies iets lekkers voor me, wil je”, hoorde ik Bill nog roepen net voordat ik de deur achter me sloot.

Reageer (14)

  • Givenchy

    Maybe wordt dit een vreemde reactie, want ik ben ondertussen aan de telefoon, haha.
    Sorry dat ik een tijdje niet gereageerd heb, maar m'n weekeind was dus vrij druk en school wil me echt dood hebben of zo, jee. Maandag tot zes uur bij een vriendin gezeten om aan een presentatie te werken, vandaag had ik één of andere profielkeuzedag - maar dat was het uiteindelijk niet, het ging gewoon om jezelf, enz. Dus dat werden echt van die diepzinnige gesprekken met het groepje van tien man waarin je zat, héél vermoeiend - en toen was ik al om half één thuis, maar moest ik verder aan die klere presentatie. Echt. En dan morgen die presentatie en voor de komende week nog veel huiswerk en moet ik vrijdag nog een Engels boek uithebben + een verslag, maar ik moet nog meer dan 300 pagina's, haha. Naja, jammer dan.
    Oké, sorry voor het niet-reageren-op-je-verhaal-berichtje.
    Je schrijft echt geweldig. (: En ik hoop dat Merina gewoon heel aardig is - wat ze vast ook wel zal zijn - en niet lullig gaat zitten doen tegen Chaya, omdat de jongens soms gewoon te druk zijn om contact te houden. Hopelijk heb je veel tijd om te schrijven, omdat je vakantie hebt. 8D
    Geniet je er een beetje van? (A)

    1 decennium geleden
  • ZeroGravity

    en toen kon ik dus pas lezen en een reactie plaatsen :s kutschool... ik denk dat hun moeder iets tegen haar wil zeggen. zolang het maar niet slecht is (baby). ik weet eigenlijk verder niet veel zinnigs om te zeggen. en ik wilde eigenlijk net wat zeggen, maar ik ben het vergeten. misschien word ik dement. o nee, ik weet het al weer! ik wilde bedanken voor je reactie terug op mijn reactie xD want niet iedereen doet dat, en ik vind het leuk om te weten dat mijn reacties gewaardeerd worden :P en met abnormaal schrijven bedoelde ik trouwens wel abnormaal goed xD. anyway, snel verder ??<33

    1 decennium geleden
  • Fearful

    Ik ben drie weken lang niet op quizlet geweest dus ik heb weer een hoop in moeten halen maar het was het waard <3 Zoals gewoonlijk is je story weer super en je moest snel verder gaan ^^

    Xx.

    1 decennium geleden
  • TomxMydrug

    Whiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiih,

    Snel verder! (A)

    1 decennium geleden
  • CrazyGirlz

    Snel verder (H) <333

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen