Foto bij #1 Dear Diary

Lief dagboek,

Mijn moeder zei dat ik maar een dagboek moest gaan bijhouden. Ze zei dat het fijn was, omdat te doen. Toen ik vroeg waarom ik dit moest doen, begon ze te stotteren. Maar ik weet wel beter, als ik dit gevecht verlies, hebben ze een aandenken. Ik weet nog toen we het kregen te horen, mijn ouders moesten huilen, de hele tijd. Maar ik was stil, alsof ik in shock was. Ik heb leukemie oftewel bloedkanker. Vroeger had ik altijd, dikke mooie lange blonde lokken haar. Ze waren mooi krullend, maar nu ben ik ze kwijt. Ze vielen op de grond, zo van mijn hoofdhuid af, allemaal door die stomme chemo! Ik kan veel dingen niet meer doen, ik hield van make-uppen. Mooie mascara op mijn wimpers, maar hoe breng je dat aan als je geen wimpers meer hebt, en als je huid bijzonder gevoelig is? Er zit vergif in mijn lichaam. Vandaag ben ik weer even naar school gegaan, gewoon om mijn klasgenoten weer even te zien. De leraar wou dat ik weer even kwam, maar voor mij was er niets speciaal aan. Ik zag mijn vriendinnen Esme en Milou toch altijd, ze kwamen vaak langs. Esme en Milou zwaaide naar me vanuit hun plaats. Oh, ik moet stoppen, mijn hoofd bonkt verschrikkelijk. Ik schrijf morgen weer, dagboek.

xx Lesly.

Reageer (1)

  • MissisFraser

    zielliigg zegg.. arm meisje..

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen