Pitch visietafel
Mijn thema is conditionering in relatie tot slaapproblematiek bij kinderen.
Sinds 2015 is Nederland een participatiestaat geworden. Dit houdt in dat hulpbehoevenden eerst in hun sociale netwerk opzoek moeten gaan naar contacten die hen bij hun problemen kunnen helpen, voordat ze daadwerkelijk zelf hulp kunnen krijgen. In het geval van mijn opvoeder is zij zelf al actief geweest in het publieke domein. Zij heeft gesproken met andere moeders uit de buurt, heeft vriendinnen om hulp gevraagd, is naar de huisarts geweest, heeft met de meester van haar dochter gesproken en heeft ook al binnen haar familie om hulp gevraagd. Mijn opvoeder heeft dus een redelijk groot en bruikbaar netwerk en is daarin zelf erg actief. Als dit het geval is, denk ik dat het als Social Worker best goed kan zijn om mensen aan te sporen om eerst binnen hun eigen netwerk te kijken. Sommige mensen hebben echter geen groot en bruikbaar netwerk waardoor het ook lastig kan zijn om mensen in de omgeving te vinden. Het is daarom ook situatie-afhankelijk of ik denk of dit systeem wel of niet werkt.
Interessant rondom mijn thema vind ik vooral de maatschappelijke trends die er nu spelen. Er is bijvoorbeeld sprake van een prestatiemaatschappij, wat tot op zekere hoogte invloed zal hebben op het kind. Ik was vooral benieuwd hoe deze trends invloed hebben op de casuïstiek van mijn gekozen kind en dit is dus ook vooral wat ik in mijn poster heb verwerkt.
Er zijn nog geen reacties.