Het laatste schrijversnieuws
De nieuwste boeken, weetjes over schrijvers, veelbelovende stories en kansrijke quizzen op een rijtje.
Hoewel februari de kortste maand is, is Quizlet toch weer druk bezig geweest met allerlei leuke activiteiten rondom het schrijven. Zo was februari de maand van de HP-fanfic! Om de vergane glorie van de Harry Potter-tijden weer op te halen, heeft Oakenshield One month of HP stories georganiseerd en het was een groot succes! In het topic vindt je een hoop nieuwe Harry Potter fanfics, dus neem zeker een kijkje als je een fan bent. Ook staat ons nog iets heel veel te wachten: ProngsPotter kwam op het idee voor een heus schrijfkamp! De plannen zijn nog in ontwikkeling, maar je kunt je nu alvast inschrijven in het topic. Een heel weekend beter leren schrijven en nieuwe mensen ontmoeten. Ook Story of the Year is nog in volle gang. Het aantal deelnemers is alleen nog maar meer gestegen en veel users zijn druk aan het schrijven. In februari heeft Hellazelfs al de eerste mijlpaal van 20.000 woorden gehaald, wat haar een plekje in de spotlight opleverde. Wie zal de volgende zijn?
Ook zijn er deze maand weer een aantal mooie boeken verschenen. Grijze Jager fans kunnen hun geluk niet op. Nadat John Flanagan twee jaar geleden het twaalfde en laatste deel van de serie uitbracht, was het een tijd stil. Deze maand verscheen echter Het toernooi van Gorlan, het eerste deel van een nieuwe reeks waarin niet Will de hoofdrol speelt, maar Halt in zijn jonge jaren.
Voor de geschiedenisliefhebbers wordt er ook weer een nieuw boek op de markt gebracht. Het nieuwste pareltje van Simone van der Vlught is ook uitgebreid. Nachtblauw belooft een meeslepende roman te zijn over de ontstaansgeschiedenis van het Delfts Blauw.
Ook zijn er deze maand weer een aantal mooie boeken verschenen. Grijze Jager fans kunnen hun geluk niet op. Nadat John Flanagan twee jaar geleden het twaalfde en laatste deel van de serie uitbracht, was het een tijd stil. Deze maand verscheen echter Het toernooi van Gorlan, het eerste deel van een nieuwe reeks waarin niet Will de hoofdrol speelt, maar Halt in zijn jonge jaren.
Voor de geschiedenisliefhebbers wordt er ook weer een nieuw boek op de markt gebracht. Het nieuwste pareltje van Simone van der Vlught is ook uitgebreid. Nachtblauw belooft een meeslepende roman te zijn over de ontstaansgeschiedenis van het Delfts Blauw.
J.K. Rowling, moeder van de bekende Harry Potter boeken, heeft deze maand haar fans de dag van hun leven bezorgd. Het nieuws werd als een lopend vuurtje de media ingeblazen en sociaal medias werden overspoeld met het heugelijke nieuws. Harry Potter krijgt namelijk een achtste deel in zijn reeks. Het boek zou Harry Potter and the Cursed Child heten. Het wordt gelanceerd op 31 juli, de dag na de wereldpremière van het toneelstuk 'Harry Potter and the Cursed Child' en op de verjaardag van Harry Potter. Het verhaal speelt zich negentien jaar na het einde van de originele reeks af. Harry Potter werkt inmiddels op het Ministerie van Toverkunst en is de vader van drie kinderen. Zijn jongste zoon Albus worstelt met het gewicht van de familie-erfenis waar hij nooit om gevraagd heeft.
Mara Li (bekend van de trilogie Eiland in de mist) heeft ook bijzonder goed nieuws mogen ontvangen. Haar verhaal De stem van de zee is genomineerd voor voor de Harland Award romanprijs en behoort hiermee tot de beste Nederlandstalige fantasy. De uitgeverij Storm Publishers is laaiend enthousiast over het boek dat zij mochten uitgeven. De stem van de zee is het eerste deel in de trilogie Eiland in de mist. Deze maand is het tweede deel, De roep van Avalon, verschenen. In de zomer verschijnt het derde deel: De komst van de koning.
__________________________________________________________________________________________________________________
Veelbelovende Nieuwe Stories •Once upon some frozen yoghurt van Emiluke •You killed your father | John Murphy, van Wanheda •Captain America - The one or the other van Kiliphilia •De wraak van Gaia van Godenmeisje |
Veelbelovende Quizzen •Wat voor dinosaurus ben jij?, door Diplodocus •Als je in een film zou spelen, welke rol had je dan?, door Lucens •Hoe reis jij de wereld rond? (Disney), door Hazy |
__________________________________________________________________________________________________________________
Behaalde Triomfen
Heb jij ook altijd zo'n hekel aan verhalen die halverwege stoppen? Kijk dan eens bij deze verhalen, die de afgelopen maand zijn afgerond en waar de schrijvers hard voor gezwoegd hebben!
• Birthday wishes [Wolfstar] • [4 shot] van Pads
• I'm not stupid! • Wolfstar van Pads
• Hangover || Enjoltaire [5-shot] van Pontmercy
• I see the Lightning || Flynn Rider van Lily_Evans
• Thantophobia - Percy Weasley/Oliver Wood van Necessity
• Vendetta door PhiIyra
Ken jij nou ook een verhaal dat laatst is afgerond, of in de komende weken wordt afgerond, stuur dan vooral een pb naar Lily_Evans!
Daarnaast hebben een hoop users via het Word War Topic hun beoogde doelen gehaald. Tarix, Pontmercy, Vane, Patholoog, Meiiore, Cibis, SonOfGondor, Lucens, Necessity, JamesPotter, OakenshieId, Sycia en saorsa, jullie hebben een heel hard applaus verdiend!
Reageer (2)
Mijn story staat er in ^^
8 jaar geledenGo everyone!! *O* schrijvers zijn cool
8 jaar geleden