Chapter One, Evelyn
Evelyn
'Land in zicht!' Hoorde ik David vanuit de mast roepen. We zaten nu al meerdere uren op de Cheeta en eindelijk was Celcita in zicht. Snel gingen aan wal en stuurde Edwin en Stefan als verkenners er al op uit. Nadat wij onze eigen wapen hadden gepakt lieten we Roland en Mark achter om de Cheeta te bewaken. We trokken naar het dicht bij zijnde kust dorp en begonnen daar onze plunder tocht.
We naderde bijna het dorpshuis en stormde er in de V vorm op af -onze vaste aanval techniek. Jesper zag een bewaker staan en rende erop af. Pakte heb bij zijn polsen, trapten op de binnen kant van zijn knieholtes en overhandigde de bewaker aan mij. Zelf hief ik mijn Sabel en drukte deze tegen zijn keel. Kleine druppeltjes bloed volgde en gestotter kwam bij de man vandaan. 'Ik wouw u eigenlijk wat vraagjes stellen.' Zei Jesper. 'Ehh....Ehhh, ja eh gaat uw gang..' Stotterde de man en zijn gezicht vertrok. 'Nou kijk, wij zijn opzoek naar het opslaghuis van Mainia... En wij hebben gehoord dat u daar veel van af weet...' 'Eh... Ja meneer daar heeft u gelijk in.... ' Sprak de man vol zenuwen, begrijpelijk want Jesper sprak met een dodelijke stem... De man leidde ons naar een groot pakhuis en zei dat dit het pakhuis was van Mainia was. We gingen naar binnen en daar stonden allemaal wachters ons op te wachten. Streng keek Jesper de man aan en gaf hem een klap op zijn slaap waardoor hij op de grond viel en stil lag. Jesper liep naar voren en stak de eerste bewaker neer, ik de tweede en de andere Cheeta's gingen ook te werk. Al gouw waren alle bewakers gedood en gingen we opzoek naar de buit, die was in het midden van het huis verborgen. Jasper had de zakken gevonden, gaf ieder een zak en we renden met z’n allen richting het strand. Eenmaal bij het strand aan gekomen waren Roland en Mark aan het vechten met de bewakers uit het dorp wat we hadden geplunderd. We stormde erop af en dropte de buit in de boot, moordde de bewakers en Joran verzorgde Mark want hij had een speer in zijn buik gehad. En Jesper zette koers naar Skandia.
Er zijn nog geen reacties.