Deze story is niet geschikt voor alle leeftijden. Daarom is deze alleen te lezen als je bent ingelogd. Zo houden we Quizlet.nl leuk voor alle bezoekers.

Reageer (9)

  • LilsEvans

    Oh er staan er al heel wat die ik ook zou nomineren. Ik dacht deze nog niet te hebben gezien (je eigen).

    Titel: Oblivious | Harry Potter
    Auteur: JoeyTribbiani
    Link: Klik
    Samenvatting:
    J.K. Rowling was de eerste dreuzel die het bestaan van Zweinstein ontdekte. Door verschillende mensen te interviewen en van alles te onderzoeken, heeft zij volledig uit gepluisd hoe de tovenaarswereld in elkaar steekt. Gebaseerd op die wereld heeft zij de jonge tovenaar Harry Potter bedacht en hem de hoofdrol gegeven in het verhaal waarin hij de strijd aangaat met zijn aartsvijand Voldemort.

    Doordat het boek is uitgegeven voordat de tovenaars er weet van hadden dat J.K. Rowling het schreef, kenden te veel dreuzels de tovenaarswereld om van hen allemaal het geheugen te wissen. In plaats daarvan hebben de tovenaars de hype zo groot gemaakt, dat het onmogelijk kon zijn dat de wereld echt bestond. Zij hebben geholpen de acht films te realiseren, maar op zo'n manier, dat het beeld dat zij de dreuzels voorhielden, niet in overeenstemming was met de werkelijke tovenaarswereld. Er werden bovendien beveiligingsmaatregelen getroffen: tovenaarskinderen werden afgezonderd van dreuzelkinderen, magische gebouwen werden met nóg meer spreuken beveiligd en bovenal werd en wordt er gezocht naar een manier om een massale vergetelheidsspreuk over alle dreuzels uit te spreken - en hoe moeten de vele boeken en films verdwijnen?

    Een team is opgezet om te kijken hoe dreuzels tegen de tovenaars wereld aankijken en hoe groot de schade zal zijn als hun herinneringen over Zweinstein worden verwijderd. In dit team zit Simon Cartwell, net afgestudeerd aan de tovenaarsuniversiteit en een groot talent. Simon is ambitieus en als groentje van het team wil hij zichzelf bewijzen door met dé oplossing te komen. Meer dan de rest mengt hij zich onder de dreuzels, vastberaden om de perfecte oplossing te verzinnen.

    Dat wordt echter een stuk lastiger als hij Brooke Palmer ontmoet, een enthousiaste, vrolijke dreuzel, maar bovenal een groot Harry Potter-fan. Dankzij haar leert hij zijn eigen wereld bekijken vanuit de dreuzelkant en komt hij erachter hoeveel invloed het verhaal van de Jongen Die Bleef Leven op de dreuzel-samenleving heeft gehad. Het wordt voor Simon steeds moeilijker om te bepalen wat het beste is - zeker als hij de ideale oplossing vindt om Harry Potter voor eens en voor altijd te laten verdwijnen...

    1 decennium geleden
  • Justlovee

    Titel: The Eye of Slytherin
    Auteur: Nelineee
    Link: The Eye of Slytherin
    Samenvatting:
    In het vijfde jaar stroomt Rowena in op Hogwarts. Alles ziet er veelbelovend uit: ze is slim, heeft een relatie met de knapste jongen van de school en ze lijkt haar leven op een rijtje te hebben. Maar wat als één persoon in school haar ontmaskert en haar diepste geheimen te weten komt? Vormt zij een gevaar voor degenen die haar lief zijn? Of voor zichzelf ....?

    'All four united in one,
    Earth, water, wind and fire.
    It's something you do not expect,
    beneath the castle is what you desire.

    But be warned for,
    one cannot take the power.
    We must realise,
    all four should build the tower.

    Be yourself, be strong,
    and make right, what went wrong'.


    Aangezien de link faalt, hier nog een keer de url: http://www.quizlet.nl/stories/138335/the-eye-of-slytherin/

    1 decennium geleden
  • Gisborne

    Titel: Better Days | Remus Lupin
    Auteur: Gadreel
    Link: Klik
    Samenvatting: Alice Potter is absoluut niet populair op haar school, Zweinstein.
    Dit in tegenstelling tot haar oudere broer, James.
    Totdat hij ineens een beslissing maakt die haar leven zal veranderen.
    Het is zijn laatste jaar op Zweinstein en hij wil zorgen dat ze vrienden krijgt.
    Hij weet alleen niet welke gevolgen dit zal hebben...

    Titel: You Are The Key To My Heart
    Auteur: OhMyFinnick & Kreynta
    Link: Klik
    Samenvatting: De vijftienjarige Sarah McLeod maakt zich klaar voor haar vijfde jaar op Zweinstein. Het jaar begint leuk: ze is blij om haar vriendinnen weer te zien en het gaat goed op school. Maar dan krijgt ze een verschrikkelijk bericht dat haar leven voor altijd zal veranderen. En liefde maakt alles alleen nog maar verwarrender, vooral als je beschikt over krachten die rampzalige gevolgen kunnen hebben in de verkeerde handen.

    -Ik zou het vervolg hiervan ook graag willen nomineren, maar telt dat dan als een extra nominatie of hoort die dan bij de vorige?-

    Titel: Show the world who you really are
    Auteur: Tuala
    Link: Klik
    Samenvatting: De Wemels en de Brighters wonen vlak naast elkaar, hun huizen zijn slechts gescheiden door een smal bos. Toch hebben ze nooit contact met elkaar, dit door het grote verschil tussen deze twee tovenaarsfamilies. De ouders haatten elkaar en hebben het hun kinderen verboden contact te hebben met het andere gezin. Maar hoe kun je een kind verbieden kennis te maken met een speelkameraadje dat zo dicht bij wonen? Alexandra Brighter- ook wel Alexi genoemd- en haar nichtje, June, worden in het geheim bevriend met de tweeling van de familie Wemel: Fred en George. Maar wat als ze alle vier naar Zweinstein gaan? Haar ouders verwachten dat ze in Zwaderich terecht zal komen, maar dat zou betekenen dat ze nooit contact op zou mogen nemen met haar twee beste vrienden. Is er een keuze mogelijk?

    Titel: My life as a normal girl on a normal school in a (not) normal world
    Auteur: Kreynta
    Link: Klik
    Samenvatting: Myrthe Aalsbeek. Ze heeft de eerste vier jaar van haar schoolcarrière op Beauxbatons gezeten. Nu zijn haar ouders naar Engeland verhuisd, en begint ze haar vijfde schooljaar op Zweinstein.
    Eerst lijkt het allemaal heel leuk, maar Zweinstein is Beauxbatons niet. Door haar vriendelijke en spontane instelling krijgt ze snel vrienden maar ook vijanden.

    This is Myrthes life as a normal girl on a normal school in a wizard world.

    1 decennium geleden
  • Horlinson

    Titel: Changing the Seasons
    Auteur: Cliffhanger
    Link: Changing the Seasons
    Samenvatting: Een oude Legende, zo oud dat de meeste mensen er mee opgegroeid zijn, verteld het verhaal van vier machtige zussen, bekend onder vele namen. De vier gezichten, Zij die veranderen, De getijden, maar bij de meesten bekend als ; de Seasons.

    Deze legende verteld de tragische geschiedenis van deze vier zussen in een meer kleurrijke verzie. Veel kleurrijker dan het in werkelijkheid is gegaan. Want hoewel Spring, Summer en Autumn hun oudste zus inderdaad hadden beledigd, hadden ze nooit kunnen weten dat Winter voorgoed uit hun leven zou verdwijnen. En met Winter verdween ook haar seizoen. Met woede en verraad in haar hart verliet zij het oord waar zij en haar zussen al eeuwen leefden, en sindsdien is ze nooit meer teruggezien. Zo ontnam zij de wereld van de winter, deze achterlatend met nog maar drie seizoens veranderingen.

    Maar soms komt er aan een legende geen goed einde, tot de juiste mensen zich in het verhaal mengen. Dat geld ook voor dit verhaal. Er bestaat niemand op de wereld die geen zonden heeft begaan, maar gelukkig zijn er wel mensen die ondanks die zonden proberen te veranderen. Mensen die proberen hun fouten goed te maken en hun verleden achter zich te laten. En dat brengt ons in dit verhaal bij Draco Malfoy, de jonge Slytherin die boos en vol haat in de wereld staat. De jongen die op het punt in zijn leven is gekomen, om zijn gelijke hierin te ontmoeten.

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen