Dolgelukkig liep ik met de kaartjes richting mijn vriendin Lisa, die al klaar zat om te vertrekken naar Amsterdam. Eindelijk was het zover, ik ging eindelijk maar Ajax, hier had ik me al zolang op verheugd. ‘He he, kunnen we nu eindelijk gaan?’ vroeg Lisa ongeduldig met een flauwe grijns op haar gezicht. Ik keek haar met opgetrokken wenkbrauwen aan, ‘Haha erg grappig Lies.’ Zei ik sarcastisch. Lisa’s ouders brachten ons naar Amsterdam al vroeg in de morgen zodat we lekker een dagje konden shoppen met z’n tweeën, ik keek op mijn mobiel, kwart voor acht gaf het aan. ‘Misschien staat Jasper wel te keepen vanavond.’ Lisa porde me een aantal keer, ik zuchtte ‘Ja ik hoop het.’ Zei ik dromerig.

Na een uurtje rijden waren we in Amsterdam aangekomen, inmiddels was het kwart voor negen. Een mooie tijd vond ik zelf, Lisa wilde gelijk gaan shoppen dus dat gingen we dan maar doen. Uiteindelijk zijn we bijna elke kledingwinkel in geweest en liep Lisa trots met een stuk of zes tassen in haar handen. ‘Moet je nou altijd zoveel kleren kopen?’ vroeg ik lachend, ‘Ja Michelle dat is nodig.’ Zei Lisa met een enorme grijns op haar gezicht. ‘Je weet dat we zo een paar uur in een stadion zitten en er is geen bewaking voor je kleren.’ Zei ik, ‘Komt allemaal goed joh ik ben mijn eigen bewaking.’ Ik rolde lachend met mijn ogen, ‘Tuurlijk Lisa.’ Zei ik zacht. De dag vloog voorbij, inmiddels was het al half vijf en begon mijn maag toch wel te knorren. ‘Zullen we ergens gaan eten? Ik heb nogal trek.’ Zei ik, ‘Ja ik ook wel.’ Zei Lisa gelijk. We gingen bij een knus restaurantje zitten, het eten was geweldig daar, uiteindelijk was het tijd om naar de Arena te gaan.

Eindelijk, de wedstrijd zou binnen een paar minuten beginnen, inmiddels waren de spelers al het veld opgekomen. Gelukkig keek ik naar de spelers, en ja hoor Jasper Cillissen stond in het goal. Lisa porde me gelijk toen ze Jasper het veld op zag komen lopen. De wedstrijd was begonnen ik genoot echt van elke minuut, de glimlach kon gewoon niet van mijn gezicht af. Af en toe zag je op het scherm wat toeschouwers tevoorschijn komen, ik schrok toen ik mezelf in het beeld zag. Blijkbaar was ik al een poosje in beeld, ik wierp even een blik op de wedstrijd, gelukkig Ajax stond voor. Maar wat was Jasper aan het doen, hij lette totaal niet op, de bal kwam dichterbij Clasie, een speler van Feyenoord scoorde. 1-1 was het nu, kom op Jasper focus, dacht je bij jezelf, je vroeg je af waarom hij die val zomaar doorliet. Nu kwam Jasper in beeld, ik was niet erg goed in liplezen maar ik kon toch wel wat scheldwoorden ontdekken.

De wedstrijd was afgelopen, uiteindelijk werd het natuurlijk 3-1 voor Ajax, lang leve Sigporssen de twee keer schitterende goals maakte en als verassing de Sa een briljant goal. Wel jammer van die goal tegen maar met een gelukkig gevoel stond ik op, ‘Zullen we even wachten anders staan we zo in die drukte vast.’ Zei Lisa. ‘Ja das een goed idee Lies.’ Zei ik terwijl ik weer ging zitten.

‘Zullen we even een rondje lopen om het veld, zien we het van een ander point of view.’ Zei ik, Lisa knikte en liep vrolijk achter me aan. Toen we eenmaal boven de catacombe stonden, zag ik dat er nog een speler in stond. De speler liep weer het veld op, het was Jasper, ik zuchtte even hopeloos. ‘Mooie wedstrijd!’ riep ik naar hem, ik sloeg mijn handen voor mijn mond, Jasper draaide lachend om. ‘Thanks alleen jammer dat Clasie het nodig vond om te scoren.’ Zei hij lachend, ‘Ja dat was een beetje jammer, maar ja je kan niet alles hebben toch? Verder heb je erg goed gekeept en heeft het team supergoed zijn best gedaan.’ Zei ik tegen Jasper. Hij knikte even kort, ‘Hé jij bent dat meisje wat in beeld kwam!’ riep Jasper ineens, ik stond net op het punt om weg te lopen maar draaide gelijk weer om toen ik het hoorde. ‘Ja klopt eigenlijk vond ik het een beetje raar om mezelf zo in beeld te zien.’ Zei ik blozend, ‘Ach je raakt er wel aan gewend .’ zei Jasper met een lieve glimlach.
‘Hoe heet je eigenlijk?’ vroeg Jasper na een lange stilte ‘Michelle’ riep ik luid, ‘Wat een mooie naam. Hé misschien klinkt dit heel gek of zo. Maar ehm, wil je misschien een keertje iets met mij drinken?’ vroeg Jasper een beetje verlegen. Nu voelde ik mijn wangen gloeiend rood worden, ‘Eh ja graag! Lijkt me leuk.’ Zei ik blij. ‘Super! Zal ik je over een uurtje ophalen? Of komt dat niet uit?’ vroeg Jasper, Lisa stootte me aan en keek me aan met zo’n gezicht wat zei ‘Als je niet uit gaat met hem doe ik je wat.’ ‘Ja dat is goed.’ Zei ik.

‘We kunnen een nachtje verblijven in een hotelletje of zo.’ Stelde ik voor, ‘Het lijkt voor mij handiger als ik naar huis ga dan kan jij lekker een avondje met Jasper uit.’ Zei Lisa, ‘Ja dat is goed dan bel ik even mijn ouders op dat ik morgen thuis kom.’ Zei ik een beetje teleurgesteld in Lisa’s reactie maar aan de andere kant wel fijner. ‘Ik blijf totdat Jasper je komt ophalen oké, mijn ouders hadden het anders toch niet goed gevonden.’ Zei Lisa

Ik rende in paniek heen en weer, wat moest ik aan? ‘Michelle doe eens relaxed, trek dan iets nieuws van mij aan, ik heb zat.’ Stelde Lisa voor, ‘We hebben toch dezelfde maat.’ Ik knikte even. Lisa pakte een lichtblauw jurkje uit een van haar tasjes, ‘Pas aan.’ Beval ze, voor de grap groette ik als een militair ‘Yes sir!’ riep ik. Lisa barste in lachen uit, waarna ik mijn lach ook niet meer kon inhouden. Ik trok het jurkje aan en keek even in de spiegel, ik liep mijn kamer uit ‘Wow als Jasper geen kwijlbak nodig heeft weet ik het ook niet meer.’ Riep Lisa. Ik glimlachte, ‘Thanks!’ zei ik ‘Nu nog schoenen.’ Lisa pakte witte sleehakken en gooide ze naar me toe. Gelukkig hadden Lisa en ik ongeveer dezelfde kledingmaat dus dat kwam erg goed uit, ‘Nog een half uur!’ riep Lisa, ‘Jaja dat weet ik!’ riep ik terug, ‘Michelle ik ga hoor mijn pa vermoord me anders, heel veel plezier!’ riep Lisa me nog na en ze rende zo ongeveer de deur uit om naar Utrecht te gaan.

Het uurtje was zo voorbij ik stond te wachten totdat Jasper kwam.
‘Hey Michelle! Wow.’ Jaspers ogen werden groot, ik glimlachte, ‘Je ziet er echt super uit.’ Zei Jasper. Ik voelde m’n wangen rood worden, ‘Jij ziet er ook niet verkeerd uit.’ Zei ik, ‘Waar gaan we eigenlijk naartoe?’ vroeg ik nieuwsgierig. ‘Dat is een verassing!’ zei Jasper, ‘Nouhou.’ Zei ik op een zeurderig toontje, ‘Je ziet het vanzelf kleine.’ Jasper sloeg voorzichtig zijn arm om me heen, weer werden mijn wangen vuurrood.

We kwamen aan bij een knus restaurantje, ‘Tafel voor twee meneer?’ vroeg de ober, Jasper knikte even de ober stak zijn arm uit, ‘Volgt u mij maar.’ Zei hij. Hij leidde ons naar een tafeltje achterin het restaurantje.

De ober schonk twee glaasjes champagne in, ‘Alstublieft.’ Ik glimlachte even vriendelijk, de ober legde twee menukaarten neer en vertrok. ‘Dus, Michelle wat neem jij?’ vroeg Jasper die net met zijn ogen boven de kaart uitkwam om me aan te kijken. Ik grijp snel een menukaart ‘Euh geen idee, en jij?’ vroeg ik, ‘Mmmh ik denk dat ik voor de steak ga.’ Zei hij, ik knikte even, had ook niet anders gekund dacht ik bij mezelf ‘Ik ga voor een visje.’ Zei ik terwijl ik de menukaart dichtklapte.

Nadat we beide het eten ophadden bracht Jasper mij weer naar het hotel toe, ‘Jammer dat het al zo snel voorbij was.’ Zei hij een beetje beteuterd. Ik knikte even, ‘Moeten we nog een keertje doen,’ zei ik, Jasper legde voorzichtig zijn hand op mijn wang, dit was waarschijnlijk heel cliché maar op één of andere manier voelde het zo vertrouwd alsof ik Jasper al jaren kende. Jasper kwam dichterbij, ik sloot mijn ogen en voelde Jaspers zachte lippen op die van mij. Ik sloeg mijn armen om zijn hals, ‘Deze avond mag eeuwig duren.’ Zuchtte Jasper, hij keek me diep in mijn ogen aan ik knikte ‘Ja dat mag zeker.’ Zei ik dromerig. ‘Mag ik je nummer?’ vroeg Jasper uit het niets, ‘Ik dacht dat ie het nooit zou vragen!’, we wisselden elkaars nummers uit, ‘Ik moet nu echt gaan Michelle, ik hoop je nog veel vaker te zien.’ Zie Jasper, hij knuffelde me nog een keer voordat hij vertrok. Dit was echt een van de mooiste dagen van mijn leven, ik zuchtte verliefd en liep weer het hotel binnen met een glimlach van oor tot oor.

Reageer (2)

  • DBJC_

    Zou je er nog een willen doen? Dat ik hem opnieuw invul? 😄

    1 decennium geleden
  • DBJC_

    Aaah hij is super leuk! Goed geschreven! Dankjewel :D <3

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen