Foto bij Z&S 31

“Ben je er klaar voor?” Tansy keek Sybelle aan.
“Klaar”, zei Sybelle met een glimlach. Hand in hand liepen ze de zaal in en knielden voor het altaar.
“Kroonprinses Tansy Berniece Chelsie Clare Brasher van Siipi en Sybelle Marva Bryson van Viholi, er is vastgesteld dat jullie zielsgenoten zijn”, sprak de oudste elf uit het rijk. “Jullie waren voorbestemd om alles samen te doen. Door elkaars leven te redden, is dat in vervulling gegaan. Jullie zijn niet langer twee personen. Jullie zijn één elf in twee lichamen, met een verschillend verleden, maar dezelfde toekomst. Jullie zullen niemand meer kunnen vertrouwen dan elkaar.” Tansy en Sybelle keken elkaar glimlachend aan. De oudste bond hen met een betoverd koord aan elkaar. Een spreuk liet uit de hoofden van zowel Tansy als Sybelle een blauw licht verschijnen, lichten die zich vermengden voor ze terugkeerden. Tansy voelde dat er een nieuw teken in haar nek verscheen, aan de andere kant van dat van Siipi. Bij Sybelle gebeurde precies hetzelfde, zag ze. Het teken van de zielsgenoten, met elkaars naam in verwerkt. Koning August kwam naar voren.
“Siipi en Viholi zijn één rijk geworden, al komen onze krachten nog steeds van een andere bron. Ik denk dat dit verwantschap, deze eenheid, ons rijk daarom alleen sterker kan maken. Mijn dochter, kroonprinses Tansy van Siipi, en haar zielsgenote hebben automatisch dezelfde status. Daarom, mijn dochters, sta op. Hier bij mij staan nu kroonprinses Tansy van Siipi en kroonprinses Sybelle van Siipi, verenigd met Viholi, twee elfen, één ziel.” Een luid applaus barstte los terwijl koning August een kroon op Sybelles hoofd zette. Het was traditie onder zielsgenoten dat ze ook door elkaars ouders geadopteerd werden. Al had Sybelle zelf geen ouders meer om die band te bevestigen, ze nam met plezier het verwantschap met Tansy’s familie aan.
“Als we ooit nog ruzie krijgen…”, fluisterde Sybelle.
“… is dat alleen omdat we hetzelfde willen”, vulde Tansy aan. “Elkaar beschermen.”



The end


Enkele mededelingen voor onze lieve lezers:

1) Volgend hoofdstukje is het juryrapport, zoals beloofd

2) Eén van de komende dagen komt een volgend verhaal online. Dit keer geen geheel nieuw, maar een oud verhaal dat ingezonden was voor de PHP en nadien herschreven is voor een andere wedstrijd. Laat je abo dus nog even staan, over een paar dagen komt hier nog een melding van

3) We hebben ons net gerealiseerd dat we bij het vorige verhaal (Nurmanon) het juryrapport zijn vergeten online zetten. Dit komt er zo snel mogelijk aan.

4) Aan iedereen die graag fantasy leest, kunnen we alleen deze raad geven: lees onze andere verhalen! (zowel van de PHP als de andere)

5) Aan iedereen die graag fantasy, horror of sf schrijft; deze raad: Doe volgend jaar mee aan de PHP!

6) En uiteraard hebben we ook nu weer twee verhalen ingezonden, uitslag wordt in februari verwacht (en dan komen ze ook online)

Reageer (1)

  • Heronwhale

    whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa waarom is hij nu al afgelopeeeeennnnnnnn:O(huil)(huil)(huil)(huil)(huil)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen