Foto bij Z&S 21

“Ik wil haar best halen, ze vraagt wel vaker naar jou of jullie moeder. Maar dan moet er eerst gestopt worden met vechten.”
“En dan vast nog een paar dagen wachten voor je haar haalt, zodat ze kan herstellen.”
“Ik haal haar onmiddellijk”, zei Tansy kalm.
“Siipi is lang niet zo wreed als jullie dat zijn voor gevangenen”, merkte Sybelle op.
“Verrader!”, schreeuwde de generaal van Viholi.
“Mijn ouders hadden niets misdaan”, riep Sybelle terug. Tot Tansy’s verbazing merkte ze dat prins Yvon zich ongemakkelijk leek te voelen.
“Als dit om je zus gaat, laat je troepen dan terugtrekken, dan kan je zelf zien dat ze in orde is.” Even leek hij te twijfelen.
“Het is vast een val”, siste de generaal hem toe. Tansy merkte op dat meer troepen om hen heen hun discussie gevolgd hadden en niet meer vochten. Een discussie tussen troonopvolgers, midden in een gevecht, was niet bepaald iets waaraan ze gewend waren.
“Als wij ons terugtrekken, moeten jullie dat ook doen”, zei prins Yvon.
“We zijn hier in Siipi, ons gebied”, merkte Tansy op. “Stoppen met vechten kan, terugtrekken niet.”
“Ik stuur iemand naar mijn vader.”
“Uitstekend, dan doe ik hetzelfde.” Tansy wenkte meteen een soldaat dichterbij. “Laat mijn vader weten dat de kroonprins van Viholi bereid is tot een tijdelijke wapenstilstand.” Prins Yvon gaf een gelijkaardig bevel aan één van zijn strijders.

“Prinses, ik heb uw boodschap gekregen.” Koning August kwam aangevlogen. “Waar gaat dit over?”
“Viholi valt aan omdat ze denken dat wij prinses Lilou ontvoerd hebben en slecht behandelen”, zei Tansy kalm, met een blik op Yvon. “Ik heb prins Yvon gezegd dat dat een vergissing is, hij wil zijn zus zien om daar zeker van te zijn.”
“Laat mijn dochter vrij!” De koning van Viholi kwam ook aangevlogen.

Reageer (1)

  • Heronwhale

    jaaaaaaaaaaaaaaaa en er moet ook taart zijn!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen