Foto bij Z&S 19

Een paar dagen later, toen Tansy met haar ouders, Lilou en Sybelle zat te eten, stormde een wachter de eetkamer in.
“Ze vallen aan!” Meteen sprong iedereen op.
“Tansy, ik weet dat het je eerste keer is…”, begon haar vader.
“Ik ken generaal Akers”, zei Tansy snel. “Ik vertrouw op zijn inzicht.”
“Ik ga mee”, zei Sybelle. Meteen was het muisstil.
“Sybelle…”, begon koning August.
“Majesteit, ik weet wat u gaat zeggen, ik ben een Viholi. Maar ik heb u geholpen sinds ik hier ben. U weet dat ik uw dochter geen kwaad zou doen.”
“Weet je het zeker?”, vroeg Tansy aarzelend. Sybelle keek Tansy recht aan.
“Heel zeker.”
“Goed dan, kom mee.” Tansy sleurde Sybelle en Lilou mee naar haar kamer en riep een dienstmeisje om op Lilou te passen. “Je laat haar geen moment alleen.” Ze gaf Sybelle een strijdersoutfit en trok er zelf ook één aan.
“Klaar?”, vroeg Sybelle.
“Beloof me dat je dit aankan, Sybelle, als je iemand ziet die je kent.”
“Vertrouw me, ik kan je niet verraden, Tansy.”
“Goed.” Tansy haalde diep adem. “Ken jij hier iets van? Ik heb nooit eerder gevochten. Gewoonlijk zien we het aankomen en is er meer voorbereiding en…”
“Een beetje”, zei Sybelle.
“Oké, we gaan.” Sybelle wilde naar de deur lopen, maar Tansy hield haar tegen. “Met die ketting kan je niet vechten.” Ze maakte de ketting los. “Kom, ze wachten op mij, op ons.”

“Prinses.” De generaal kwam naar hen toe en maakte een buiging.
“Generaal Akers.” Tansy knikte hem toe. “Hoe staan we ervoor?”
“Het leger van Viholi is talrijker dan verwacht, we zijn in de meerderheid maar als we niet te veel verliezen willen leiden, kunnen ze ons buiten goed gebruiken.”
“Goed, we gaan. Is iedereen klaar?”
“We wachten op uw teken, prinses. Wie van de soldaten wilt u aan uw zijde bij de gevechten?”
“Sybelle”, zei Tansy zonder aarzelen. “En u blijft in mijn buurt, generaal, ik ben bang dat ik de nodige ervaring mis om een eenheid vechters te leiden.”
“Zoals u wenst, prinses.” Hij draaide zich om. “Formatie!” Iedereen stelde zich op om te vertrekken. De poorten gingen open. Tansy en de generaal keken elkaar aan.

Reageer (1)

  • Heronwhale

    oooooooooooooooooooooooh oorlog!!!!! vechten!!!!!! camera? ACTIE!!!!!!!!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen