Z&S 15
“Waarom dan die boeien?”, vroeg Sybelle.
“Er waren te veel ontsnappingen met die kettingen vroeger en die boeien zijn gewoon veel makkelijker, geen bewaking nodig enzo”, legde Tansy uit. “Maar ik zal jullie even je kamers tonen. Als ik er niet ben gaan die trouwens wel op slot, ’s nachts ook.” Zowel Sybelle als Lilou hadden een kleine kamer met een badkamer bij. Lilou wilde meteen in bad en ook Sybelle besloot zich op te frissen. Tansy riep een bediende om kleren te halen voor Lilou, voor ze zelf ook een heerlijk bad nam. Sybelle kon ze wel iets geven uit haar eigen kast.
Tansy genoot geweldig van haar bubbelbad en alle producten die ze weer kon gebruiken na haar tijd op aarde. Ze waste zich, maakte zich op en trok haar favoriete gele jurk aan. Nadat ze haar lange haren had opgestoken, zette ze ook haar tiara op. Ze droeg die niet elke dag, maar vandaag kon ze het niet laten. Daarna haalde ze een eenvoudige jurk voor Sybelle uit haar inloopkast. In haar living, waar ze binnen waren gekomen, lagen al kleren voor Lilou klaar. Tansy glimlachte toen ze ook wat speelgoed zag liggen van toen ze zelf zo jong was. Ze bracht het meteen naar Lilou.
“Is dat voor mij?”, vroeg het meisje verbaasd.
“Zolang je hier bent wel”, zei Tansy met een glimlach. “Vind je het een mooie jurk?”
“Ja hoor”, zei Lilou blij.
“Fijn, blijf voorlopig maar op je kamer, ik kom je straks wel halen voor het eten.” Ze liep de kamer uit, naar Sybelle.
“Tansy, ben jij dat?”, vroeg die verbaasd. Tansy lachte.
“Buiten de bossen doe ik gewoonlijk iets anders aan.” Sybelle moest ook lachen en trok de jurk aan die Tansy haar gaf. “Zo ken ik jou anders ook niet.”
“Tansy, wat was die brief daarstraks eigenlijk?”
“Die is om mijn vader te laten weten dat er nog heel wat te vertellen is, privé. Hij heeft het heel druk nu en privé praten is niet altijd even makkelijk.” Sybelle knikte begrijpend. Tansy zuchtte. “Ik moet wat regelen, officiële zaken deze keer, jij blijft hier.” Tansy liep de kamer uit, maar aan de andere kant kwamen haar ouders haar woonkamer in.
Reageer (1)
oooooooooh wat gaan ze zeggen!!!!!!!!!!!!!!!
1 decennium geleden