Naam: Kato Duskfury
Leeftijd: 23
Geslacht: Man
Familie: Zijn stam woont op het eiland Montserrat. Naast zijn vader, oma en een hele grote groep, woont hij daar met zijn broers en zussen. Zijn broers zijn Qako. Gyab, Pagelino en zijn zusjes zijn Athiabbe en Patja. Zijn moeder is gestorven na een aanval van een potvis.
Athiabbe en Gyab hebben vaak ruzie met elkaar over van alles en nog wat en zodra ze met elkaar op de vuist gaan, moet Qako tussen beiden komen.

Relatie: Hij is ongeveer een jaar geleden getrouwd met Cordelia, nadat ze al zeker zes jaar een relatie hadden. Hij heeft daarvoor een korte relatie van een paar weken gehad met Limany.
Soort wezen: Halfwolf. Zodra hij een extreme emotie voelt, veranderd hij in een wolf. Zijn volk kan deze vaardigheid bijschaven zodat ze zich op ieder gewenst moment kunnen transformeren. Helaas kunnen zij dit geen van allen en leven zij in primitieve groepen in Noord-Amerika. Kato en Athiabbe zijn echter de enige die deze vaardigheid wel geheel onder de knie hebben.
Nationaliteit: Montserrat (Engelstalig)
Karaktereigenschappen: Aardig, agressief als iets hem niet aanstaat, speels, achterdochtig tegenover iedereen die zich inlaat met Cordelia. Hij is snel chagrijnig en de enige die hem dan echt goed kan opvrolijken zijn Cordelia of Athiabbe. Hij heeft het liefst dat er niemand tegen hem praat wanneer hij eet.
Kato is een binnenvetter. Hij toont zijn emoties alleen door in een wolf te veranderen.


Kato ziet zichzelf vaak als een minuscuul onderdeel van een veel te grote wereld waar hij niets van begrijpt. Door zijn tijd op het instituut is hij er achter gekomen dat de wereld veel verder gaat dan alleen de bossen op Montserrat. Hij vindt het moeilijk om te beseffen dat er buiten zijn eigen leefomgeving nog veel meer dingen gaande zijn en waar hij vervolgens geen vat op heeft.

Kato ziet Cordelia als de liefde van zijn leven. Ze is lief en zorgzaam en daar is hij als tiener voor gevallen. Natuurlijk viel ze bij hem op door haar schoonheid, maar dat is alleen maar een extraatje.
Ze is vaak het middelpunt van zijn gedachten, hoewel dat meestal niet tot uiting komt. Haar welzijn is hem heel erg dierbaar, zowel lichamelijk als geestelijk. Hij wil haar toekomst veiligstellen en er voor haar zijn. Ze is eigenlijk ook een soort talisman voor hem. Zij is vaak de enige die hem rustig krijg en waar hij zich iets van aantrekt.
Ondanks dat hij niet zoveel over zijn gevoelens kwijt wil aan haar, is zij een van de weinigen waarbij hij zichzelf kan zijn zonder zich daar voor te schamen of zich af te vragen of hij wel echt voldoet aan haar verwachtingen. Zolang zij van hem houdt, is het goed.

Het verlies van zijn familie zal een eeuwig schrijnend litteken zijn op zijn ziel. Enerzijds vergeeft hij het zichzelf niet dat hij zoveel geliefden moest achterlaten en anderzijds weet hij dat hij geen keuze had, wil hij zijn gezin in veiligheid hebben. Het doet hem pijn om te bedenken dat zijn groot moeder ervoor heeft gekozen om te sterven in de vulkaanuitbarsting. Ze was oud en hij weet dat ze niet langer zou hebben geleefd als ze was meegekomen naar Hawaï, maar hij heeft toch het gevoel dat hij haar in de steek gelaten heeft.
Hij mist zijn moeder vrijwel elke dag. Meestal drijft dat gevoel niet tot de oppervlakte van zijn gedachten, maar het zit er altijd. Ze is inmiddels al bijna tien jaar dood, maar het moment waarop hij haar zag verdwijnen in de golven, zal hij nooit vergeten.
Hobby's: Hij houdt er van om door Cordelia geaaid of voorgelezen te worden. Het opjagen van kleine dieren of het spelen met een bal of tak vindt hij ook erg leuk. Hij vind het leuk om te zien hoe anderen koken of aan het spelen zijn. En hij houdt van sporten en rondhangen met vrienden.
Uiterlijk: Als mens kan Kato minder goed zien dan een ander. Hij is langer en forser gebouwd dan een gewoon mens en hij kan praten. Hij heeft een litteken op zijn schouder dat hij opliep toen de school werd ontdekt door mensen en hij door hen gevangen werd genomen. Toen hij ontsnapte, is er op hem geschoten.
Als wolf ziet hij veel beter. Vooral 's nachts. Hij behoudt een deel van zijn dierlijke instincten, waardoor hij gemakkelijker een prooi vindt dan wanneer hij met zijn mensenogen zoekt.
Hij is ook vele malen groter en heeft het formaat van een ietwat kleine beer.

Reden naar het Instituut: Zijn familie heeft hem uitgekozen om te gaan studeren, zodat hij er misschien achter komt hoe hij zijn krachten onder controle kan krijgen en dat dan aan hen kan leren.
Overige bijzonderheden: -

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen