Foto bij × 5

"Ga weg, ik kan het best zelf aan!" "Maar baby, i will catch you if you fall" "Ik heb jouw hulp niet nodig", mompel ik tegen de onbekende jongen. Zacht grinnikend zet hij de zware doos op de grond om mij vervolgens mee te sleuren naar binnen. "LIAM". Van schrik laat ik de jongen los. Enkele seconden later komt er een, redelijk knappe, jongen naar beneden gestormd. Verrast kijkt hij me aan, voordat hij mijn hand pakt. "Mijn naam is Payne, Liam Payne".

"Lucy! Word wakker!" Een paniekerige stem klinkt ver weg, en moeizaam open ik mijn ogen. Het eerste wat ik zie is mijn moeder, met tranen in haar ogen. Vervolgens merk ik dat ik in mijn eigen bed lig. Lange tijd om na te denken heb ik niet omdat mijn moeder me in een knuffel trekt. "Heb je pijn lieverd, je lag te schreeuwen en je bent gloeiend heet". Ik negeer haar bezorgde blik en de vraag. Ik wil duidelijkheid. "Mam, kan het zijn dat ik herinneringen terugkrijg?" Verwonderd kijk ze me aan, waarna ze mijn kamer uit rent en na een paar tellen met een telefoon terugkomt. Ze toetst haastig een nummer in en duwt de telefoon in mijn handen. Na enkele piepen wou ik het ophangen, totdat een lage stem me tegenhoud. "Hallo Lucy, met dokter McKibben" Nerveus kijk ik mijn moeder aan, die me een bemoedigend knikje geeft. Ik herhaal mijn vraag, waarna het stil blijft. "Het kan wel eens gebeuren.. Heeft iemand je wat verteld of kwam het vanzelf terug?" Ik vertel hem het verhaal van gisteren, waarna een instemmend geluidje klonk. "Het beste wat je nu kan doen, is die personen vragen of het klopt. Je hersenen kunnen natuurlijk ook dingen verzinnen" Ik mompel een dankjewel en geef de telefoon over aan mijn moeder. Discussierend loopt ze mijn kamer uit.

"Mag ik het nummer van Liam Payne?" Smekend kijk ik mijn vader aan. Nadenkend staart hij even voor zich uit, waarna hij langzaam zijn hoofd schud. "Je hebt zijn nummer wel in je mobiel". Met grote ogen kijk ik mijn vader aan. Een mobiel? Mijn vader pak een telefoon uit een lade. Ik grits het apparaat uit zijn hand en laat mezelf in de grote stoel zakken. Ik zoek naar een ontgrendelknopje en ontgrendel hem. Ik ga op zoek naar contacten, die ik al snel vind. Ik zie veel meisjesnamen, wat me doet fronsen. Sinds wanneer ben ik zo populair? Ik ga door naar de 'L' maar vind nergens een Liam. Nerveus scroll ik nog een keer door de lijst. Dan zie ik de naam 'Loulou' staan. Misschien is dat die Louis.. Twijfelend hangt mijn vinger boven het hoorntje, waarna ik het toch maar indruk. Wat heb ik te verliezen?

Reageer (2)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen