Wonderlijk! mijn been is bijna genezen! Het was veel minder erg dan ik dacht!
We zitten in onze schuilplaats zowel voor de beroeps als de jongen uit district 3.
'Gelukkig ! het is genezen!' roept Bernice uit. Het meisje met blonde haar dat gespecialiseerd is in geneeskunde en spionage lijkt blijer dan ooit.
'Dan kunnen we beginnen aan onze Hinderlaag.' merkt Benoit op.
'Ook waar, maar hoe pakken we dat aan?' zeg ik. ik ben bang dat het niet gaat lukken, maar als het lukt wil ik Jordan niet vermoorden daarmee.
'Misschien moeten we eerst zoeken naar water' antwoord Bernice.
Dat was ik bijna vergeten! water. de laatste fles is bijna op. en onze voorraad voedsel is ook bijna ten einde.
'Kijk, een pakje gedroogd fruit!' roep ik blij uit. ik strompel naar het pakje, en eet wat rozijntjes.
'Ik ga een strik leggen, Orlando' zegt Benoit. 'Bernice, kan jij de beroeps gaan spioneren?'
'Tuurlijk' antwoord het blonde meisje.
'Water, water water' mompel ik in mezelf, terwijl ik het mos controleer.
'Ja!' dit voelt vochtig aan!' roep ik uit. 'Stil, de beroeps horen je zo nog eens' hoor ik.
Benoit komt bij mij en voelt aan het mos. 'Hoeveel strikken heb je gezet?' 'Acht'
'Mooi, nu wachten tot er beesten in lopen.' glimlach ik.
Er verschijnt een grijns op het gezicht van de jongen met zijn Goudblond haar.
De oranje rotsen veranderen in grijze stenen en vele bomen. een bos!
vogeltjes fladderen vrolijk rond tussen de bomen door. we pakken onze spullen op, en doen onze rugzakken aan.
'Kijk daar, een bron!' we hebben ons doel berijkt. we slokken veel water naar binnen, en vullen de flessen.
We lopen met de stroom mee, en een klein beekje verschijnt. 'Misschien kan de beek ons helpen bij de hinderlaag?' vraag ik me af.
'Ja, juist, maar nu moeten we terug, want Bernice is wellicht klaar met spioneren.'
'als ze maar niets tegengekomen is' voeg ik er aan toe.
We zien ze staan, met een beteuterd gezicht. 'Ze zijn op zoek naar ons' vertelt ze.
'Gocha! als zij aan het jagen zijn op ons vergeten ze hun verdediging, waardoor wij ze kunnen doden!' Benoit's fantasie slaat op hol.
'We hebben een waterbron gevonden' zeg ik enthousiast. Bernice begint te lachen, en dan gaan we kijken naar de strikken.
'Fantastisch! we hebben 5 konijnen!' merkt Benoit op.
'We hebben wel een vuur nodig om het te braden' twijfel ik.
'Waarom?' vraagt Bernice.
'Voedsel koken brengt veel meer energie op, het spijtige is dat de beroeps ons dan zullen zien.'
'Misschien kunnen we een vuurtje in onze hinderlaag steken?'
Benoit zijn ideeen vandaag zijn echt super. De dag komt op zijn warmste punt, en we hebben allemaal al goed werk geleverd.
Maar het echte werk, volgt nu pas.

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen