Foto bij Chapter 1

Het was vochtig en koud in de kamer. Het Ikea lampje wat op het bureau stond gaf weinig licht. Af en toe knipperde het, waarschijnlijk omdat de batterijen al bijna weer aan vervanging toe waren. Behalve het getik van de klok, het getik van de regen tegen de ramen, en een vaag geluid van mensen, die laat in de avond over de boulevard slenterde, was het muis stil in de kamer.

Jamie zat op haar bed, die in de hoek van de kamer stond, klaar om te gaan slapen. Ze leunde met haar hoofd tegen haar kussen die ze tegen de rand van het bed had gezet, waardoor ze iets overeind zat. Ze was vastbesloten om haar gedachten niet in de vrije loop te laten zoals bijna elke avond, want dan zou het nog uren duren voor ze eindelijk in slaap zou kunnen vallen.

“Gewoon gaan slapen.” Mompelde ze tegen zichzelf. Het bed kraakte toen ze wat meer onderuit gezakt ging liggen. Toen ze eindelijk lekker lag, probeerde ze te denken aan van alles. Aan haar lievelingskleur blauw, aan haar lievelingsshirt, die ook blauw was, aan haar verjaardag, toen ze dat shirt kreeg, aan de persoon- shit.

Het was al te laat, ze zag de herinnering weer voorbij komen. Opnieuw zag ze haar beste vriendin, met hem kussen. Ze probeerde de gedachtes uit haar geheugen te blokkeren, maar het lukte gewoon niet.

Ze wist nog precies hoe het gebeurd was. Aysuki en zij waren op haar kamer films aan het kijken, zoals ze bijna elke zaterdag deden. Sinds Aysuki en jamie niet meer in het zelfde studentenappartement woonde, was dat steeds lastiger geworden. Jamie was namelijk overgeplaatst. Ze had haar babyroze prinsessenkamertje moeten inruilen voor een oud stuk schroot. En dat was nog zachtjes uitgedrukt. Na een paar weken was ze er eindelijk wel aan gewend. Ze had de muur blauw geschilderd, en had nieuw meubilair gekocht. Nu was de kamer redelijk bewoonbaar. Het voordeel van haar nieuwe kamer was eigenlijk waar het was, namelijk in het studentenappartementengebouw waar ook Omar woonde.

Hoe dan ook, Aysuki zei dat ze naar de wc moest, dus Jamie zat alleen op haar kamer. Toen Aysuki na tien minuten nog niet terug kwam, was Jamie haar achterna gegaan. Toen ze bijna bij de wc’s was, hoorde ze stemmen praten, dus had ze zich verstopt achter een van de snoepautomaten die op de gang stonden. Toen ze langs de automaat naar de wc’s keek, zag ze Omar staan. Ze had achter de automaat vandaan willen lopen en hem gedag willen zeggen, maar toen ze twee stappen had gezet, kon ze zien dat Aysuki bij hem stond. Toen ze beter keek zag ze iets wat ze nooit meer kon vergeten, hoe graag ze ook wilde.
Omar en Aysuki waren aan het zoenen.

Ik bedoel, Dacht ze bij zichzelf, Het is niet alsof het me zoveel uit zou maken als ze zouden daten, maar ze deden het achter mijn rug om!
Een stemmetje in haar hoofd fluisterde terug, Ben je zeker dat dat de enige reden is dat je er zoveel ‘zorgen’ om maakt?

“Zwijg stel stom hersenen! Zwijg! Zwijg!”

Weet je zeker dat het niet met het feit te maken heeft dat…

Ze sneed haar eigen gedachten door om haar kussen in haar gezicht te drukken en te schreeuwen zo hard ze kon. Haar stem klonk hol in de stilte die er eerst had geheerst.

Nog geen paar minuten later barstte de deur open en liep Omar de kamer in.

“Ik liep langs en ik hoorde je schreeuwen, gaat alles wel goed?”

Jamie ging overeind zitten toen ze Omar’s stem hoorde. De twee keken elkaar aan, een paar seconden later verscheen er een blos op Omar’s wangen en hij keek de andere kant op.

“Misschien, uhm, wil je..” Hij wees naar Jamie.

Jamie keek naar beneden en zag dat ze alleen haar ondergoed aan had, ze was voor dat ze in haar bed was gestapt echter te lui geweest om een pyjama aan te doen. Haastig bedekte ze zichzelf met haar dekens terwijl ook op haar wangen een lichte blos ontstond.

“Ehhmm, nou als alles goed gaat, ga ik gewoon, uuhhm..” Omar draaide zich om, om weer weg te lopen.

“Wacht, Omar!” Riep Jamie.

Omar’s hoofd draaide zich in een snelle beweging terug naar haar. “Ja?” Vroeg hij.

“Uhhmm… gewoon, ehm, weltrusten..”Zei ze haperent.

“Juist, goed, weltrusten.” Zei hij, en even dacht Jamie dat zijn stem iets teleurgesteld klonk, maar dat had ze vast verbeeld.

Als de deur dicht werd geslagen achter hem, sloeg ze haar hoofd weer tegen haar kussen, terwijl een paar verdwaalde tranen over haar gezicht stroomde.


Omar deed de deur achter zich dicht en liet zichzelf tegen de muur, aan de overkant van de deur, zakken. Hij plaatste zijn hoofd tussen zijn knieen, zwijgend berispte hij zichzelf dat hij niet meer had gezegd, plus het feit dat ze waarschijnlijk dacht dat hij een pervert was.

Na een paar minuten stond hij op, en liep hij naar zijn kamer, waar hij zijn bed in dook en waar hij droomde over hoe hij Jamie voor zichzelf kon winnen, ook al zou dat waarschijnlijk onmogenijk zijn.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen