Chapter 7 End of a Awesome Day
Als we met zijn alle in de leerlingen kamer zijn ik zit aan een tafeltje met de ander. We bespreken onze eerst dag en intussen maken we ons eerst huis werk of eigenlijk alleen ik staat te schrijven aan een werkstuk voor toverdranken over slink sap. De rest praat alleen maar. Jesse die naast me zit lees over mijn schouder mee en zeg dan "Jij werk snel. "Maak morgen toch af joch we hebben sneep Donderdag toch pas." zeg hij. Ik lach. "Maar hij is bijna af." zeg ik en na een blik van de ander die het allemaal zo te zien met Jesse eens zijn leg ik mijn boek en perkament weg. "Het was echt een geweldig dag" zeg ik daarna. Iedereen stem in. "Voor morgen hebben we : Een blok uur Verweer tegen de Zwarte Kunsten met Zwaderrich, Een blok uur Geschiedenis van de Toverkunst met Huffepuf, nog een uur Kruidekunde met Huffelpuf en Avonds Astronomie met Zwaderrich" zegt Floris die zijn lesrooster om hoog houd. Ik lach. "Ok klinkt weer heel interessant vooral Verweer tegen de Zwarte Kunsten en Ik hoorde tijden Bezwering dat we ook vlieg lessen krijgen over een paar weken." zeg ik enthousiast. "Nou geschiedenis van de toverkunst is volgens mijn broer super saai" zegt Iris en de vlieg lessen beginnen over 3 weken heb ik gehoord. Ik glunder. Als ik net even wil op staan spring er een zwart kat op mijn schoot. Hij ziet er super schattig uit. " Snoopy !!, Sorry Fenna hij gaat gewoon bij iedereen op school zitten" zegt Joey verontschuldigend tegen mij. Hij wil hem net weg pakken als ik zeg: "Laat hij maar zitten hij is zo schattig". Ik zie Joey lachen. "Ok wat jij wilt." zegt hij daarna. Ik knik alleen. Ik luister meer als ik zeg als het onderwerp op Robbert. Iedereen is het er over eens dat hij en engerd en een idioot is. Ik reageer er niet echt op. Ik vind hem eigenlijk wel oké, maar dat zeg ik niet. Dan vragen de jongens mij wat ik vind. "Uh hij doet wel aardig tegen me" zeg ik alleen. "Ja omdat hij waarschijnlijk verliefd op je is' zegt Floris. Ik zie aan zijn gezicht dat hij er door geïrriteerd is. "Ja inderdaad, Maar hij moet niet denken dat we dat laten gebeuren" zeg Jesse naast me terwijl een hand op mijn schouder legt. Ze zijn allemaal zo beschermd. Ik besluit maar zo min mogelijk met Robbert om te gaan. "Ik ben blij dat jullie er voor me zijn jongens" zeg ik terwijl ik ze lachend aan kijk. Jesse aait mijn over mijn haar en zegt verder niks. Floris is de eerst die wat zegt "Wij zijn er voor je Fenna. We zorgen we dat hij uit je beurt blijft". Ik lach en knik. Ik hoor op dat moment mijn maag rammelen. Ik kijk op mijn horloge het is al weer 10 over 6. "Zullen we wat gaan eten" zeg ik dus. Iedereen stem in. Samen lopen we naar de grote zaal. Als we zitten schep ik gelijk van alles op. Tijdens het eten begin ik een gesprek met Jesse. Hij vraag mijn van alles en ik hem ook. Zo weet ik nu zijn vader op het ministerie werk bij de afdeling bezwering , Hij in York woont, Hij helemaal weg was van Zwerkbal en hij nog twee jongere zusje heeft. Ik heb hem verteld dat mijn vader tandarts was en toen moest ik gelijk uit leggen wat het was. Dat mijn moeder dokter was , dat ik een jonger broertje heb. Dat is in Londen woon. Veel meer kwam ik niet te weten want toen mengen iedereen zich in ons gesprek en ging het weer over koetje en kalfjes. Na het avond maal gaan we weer naar de leerlingen kamer. Ik plof op de bank neer de rest volg mijn voorbeeld en plot ook neer. Jesse, Floris en ik. Praten nog een tijden door over Robbert dat ze vinden dat ik maar vooral uit zijn buurt moet blijven want zijn zus is echt een pestkop en als die mij opmerkt zit ik nog verder in de puree. Ik beloof dus maar dat ik me aan onze belofte hou en ik uit zijn buurt blijf. Rond een uur of 10 loop ik samen de meiden naar onze slaapzaal waar we nog even praten voor ik in slaap val. Het laatste wat ik dacht was wat een geweldig dag was het vandaag.
Er zijn nog geen reacties.