Chapter 6
Ik liep langs het prikbord in de richting van mijn kluisje. Mijn briefje van weg. Dat betekend dat D.B het gelezen heeft. Ik loop door naar mijn kluisje. Als ik het open maak ik er inderdaad een brief van D.B. Dit stond er in : *Lieve Amy, Ik ben zo blij een brief van je terug te krijgen. Ik vind het een goed idee. Ik zal je elke brief een beetje meer over mezelf vertellen. Voor deze brief zal ik je vertellen dat ik in het zelfde jaar zit dan jij, dat ik net als jij elke dag met de bus naar school kom , Mijn lieveling dier is een hond. Ik vertel je weer mee in mijn volgende brief. Er gaan nu al veel geruchten door de school over jou brief. Iedereen wilt weten wie hem heeft geschreven en wie die D.B is . Ik hoop dat je niet via de geruchten achter mijn naam komt, Ik wil je als de tijd klaar is zelf vertellen wie ik ben. Dikke kus voor de mooiste meid van de school D.B. *. Ik bloos even. na dat ik de laatste zin gelezen heb. Hij is zo lief. Ik pak daarna nog mijn boek Spaans uit mijn kluisje en doe hem dan dicht. Ik heb over 2 dagen een hoofdstuk toets Spaans. Ik leer altijd kort voor talen. Ik heb een talenknobbel sinds ik klein ben. Mijn ouder hebben me dan ook Nederlands en Engels in gepraat sinds ik een baby was. Toen ik 6 was praten ik het beide vloeiend op een manier als kinderen vloeiend een taal praten. Ik heb dan ook het geluk dat mijn ouders beide ook veel talen kennen. Ik heb dan ook al de halve wereld gezien. Dele van Afrika, Azië, Europa, Amerika , Australië heb ik allemaal al zien. Ik word dan ook meerder malen per jaar mee op vakantie gesleept deze mei vakantie staay Chili op het programma. Ik kijk er nu al naar uit. Ik ben best goed met de Spaanse taal. Maar genoeg daar over. Ik loop richting de school bieb. Ik heb daar met Daniel afgesproken. Ik kreeg een bericht tijdens de les wiskunde vandaag dat hij daar op mij zal wachten. Ik ben en beetje zenuwachtig. Als ik hem zie zitten aan een van de tafels ga ik op de stoel naast hem zitten en groet hem met Hoi. "Hey fijn je te zien Amy.' zegt Daniel tegen me terwijl hij naar me lacht. Ik lach terug. Laten we dan maar gaan kijken zeg Daniel terwijl hij zijn laptop en zijn USB-stick uit zijn tas haalt. Ik knik het werkstuk moest over een Nederlandse schrijver of schrijfster gaan. Ik had zelf Carry slee getrokken en daar had ik al zo veel boeken van gelezen en van haar was veel te vinden. Daniel had vast een minder bekende getrokken. Waar hij minder van wist. "Ik heb Piet Bakker getrokken ik ken geen een van zijn boeken" zegt Daniel alles goed en wel is op gestart. Ik lach naar hem. "Hij is de schrijver van de Ciske de Rat trilogie " zeg ik tegen Daniel. "Oh ja die boeken heb ik vroegen wel een van gehoord alleen heb ik ze nooit gelezen. Oude boeken zijn het uit 1984" zegt Daniel "Ik heb daar inderdaad iets van op gezocht." vervolg hij. "Volgens mij moet hier in de bieb een boek over hem zijn met daar in schrijvers van 1900 tot 2000". Ik vraag het wel even " zeg ik terwijl ik op sta. "Wacht ik ga mee" zegt Daniel te mijn tegen houd. "Ok" zeg ik alleen. Als Mevrouw Jenzen vertelt heeft waar het staat loopt Daniel die richting en zegt hij tegen mijn of ik pas op Wikipedia Piet Bakker wil in geven. Ik doe wat hij me gevraag heeft. Redelijk info ik zie dat Daniel er ook al delen van heeft verwerk in zijn werkstuk. Misschien weet hij niet wat hij wel en niet moet melden. Ik heb bijna alles wat ik wist op beschrijven en iets over de jeugd en opleiding had ik ook op gezocht. Als hij terug komt met het dikke boek. Vertel ik hem wat ik allemaal in mijn werkstuk had verwerkt. Hij lach naar me "Dat wilden ik nu net vragen" zegt hij lachend. Naar nog eens een uur of zo is met mijn hulp het werkstuk af.
Reageer (1)
Whoop whoop
1 decennium geledenSnel verder please