Chapter 6 Charms and Transfiguration
Ik plof neer naast Jesse aan de leerling tafel van Griffoendor. Ik begon gelijk toast te smeren. Ik zag dat Jesse gebakken eieren op mijn bord schepte. "Dat waren me nog eens lessen. Ik vond het zo leuk " zeg ik naar dat ik mijn bord leeg heb. "Ja en dat zijn maar twee vakken. Ik wil je aan het eind van de dag nog wel horen." zegt Jesse lachend tegen me. Ik knik alleen. Ik heb maar tegen niemand gezegd dat Robbert en ik nog een kort gesprek hadden de jongen gaan dan nog bezorgder doen denk ik. Even later staan we me zijn alle voor het bezweringen lokaal. Even later komt er een kleine leraar aan lopen die het lokaal opent. Vervolgens gaat hij op een stapel boeken voor de klas staan. " Goede Middag jongens en meisjes. Onze nieuwe eerstejaars leerlingen. Ik ben Professor Banning . Ik ga jullie meer leren over bezweringen." zegt De professor. "Goed Middag Professor" zegt de Hele klas in koor. "Vandaag beginnen we met een Zweef spreuk." zegt hij. Ik hoor enthousiast gemompel om heen. " We beginnen met de beweging De zwiep en Tik" zegt Professor Banning terwijl hij de beweging voor doet. We oefenen die allemaal ongeveer 5 minuten. Daarna vervolgd Professor Banning : De spreek is makkelijk je moet alleen goed articuleren. De spreek is *Wingardium Leviosa*. Iedereen herhaalt de spreuk. Ik staat te zit te midden van Jesse en Floris. We oefenen al een tijd als ik het voor de hoeveelste keer probeer. "Wingardium Leviosa" zeg ik Rustig en ik maak de zweep en tik beweging. Uit mijn verbazig net als aan de tafel van Hanna en Iris vlieg mijn veer de lucht in. "Wow" zeg ik met Hanna in koor. Ik lach naar haar en ze lacht terug. "Heel goed dames heel goed." Zegt Professor Banning tegen mij en Hanna. Voor het eind van de les Lukt het ook bij Floris en Jesse. Ik lach naar hen. Ik zie dat Hanna en Iris ook bewondert naar de jongens kijken. Zullen ze de jongen misschien nu a leuk vind. Mah vast niet. Zelf persoonlijk vond ze Jesse beetje leuk. Jesse was dan ook zo stoer hij nam het bij onze eerst ontmoeting al op tegen Robbert om mij te beschermen. Ik denk hier verder niet over na. Ik ben niet verliefd. Ik denk alleen dat hij knap is. Na nog eens 10 minuten is de les voor bij Proffesor Banning had huiswerk neem geven. We moesten het volgende hoofdstuk Lezen en een samenvatting maken. Als we het lokaal uit lopen. Komen Hanna en Iris naast me te lopen. "Dadelijk zien we die Robert weer" Fluister Hanna. "Ja Brr" Fluister Iris. Ik vind Robbert eigenlijk best wel oké. Hij doet niet echt gemeen tegen me, Maar ik pas wel op iets tegen de Meiden zeggen. "Ja jullie hebben gelijk. Laten we maar gewoon uit zijn buurt blijven dan komt het vast goed." fluister ik op mijn beurt. Als we bij het lokaal aan komen zie ik dat de Zwadderaars er ook al staan. Ik zie dat Robbert even in mijn richting kijkt en lacht. Daarna wend hij zijn gezicht weer af. Ik doe maar net alsof ik het niet gezien heb. Samen met de meiden loop ik het lokaal in dat al open is. Op het bureau zit een kat. Ik ga samen met Hanna voor in zitten en kijk er verbaast na. Als iedereen zit verander de kat als een flits lijk het wel in Professor Andeling. Ik kan het gewoon niet geloven. "Wow. Hoe kan dat nou" vraag ik met mijn hand op gestoken. Ik hoor een Paar Zwaderaar lachen was het nu zo domme vraag. Nu weet zeker iedereen dat ik een Dreuzeltelg ben. "Goed vraag Mevrouw Blueberry. Ik ben een Faunaat. Een Faunaat is een tovenaar of heks die zich, zonder de hulp van een toverstaf, kan veranderen in een dier. Die duurt jaren om het te bereiken. Daarna moet je geregisseerd worden bij het Ministerie van Toverkunst" Zeg Professor Anderling. "Klinkt heel gaaf Professor." zeg ik. "Ja u bent vast niet de enige die dat vind en zeker niet de eerst die mijn vraag wat het is. In deze les gaan we ons bezig houden met het Transformeren van voorwerpen, dieren en mensen . Dit jaar Beginnen we met Voorwerpen. Jullie zien de Luciferen op jullie tafels. Het is bedoeling ze in Spelden te veranderen. Deze les houden we ons daar me bezig lukt het niet gelijk dan mag je oefen als huiswerk." zegt Proffessor Anderlng. Ik Begin net als de ander. Na een Half uur het lukt me maar niet. Hanna naast me is het al paar keer gelukt. Ik zucht en blijf het proberen. *Je kunt alles al je er maar in geloofd, Ik wil graag meer van je zien* deze dingen hebben mijn vader en Robbert tegen me gezegd. Ik wil die Zwaderaar graag bewijzen dat ik niet perse slechter ben omdat ik van dreuzel afstam. Ik blijf dus proberen. Dan lukt het op eens. Ik lach. Ik heb naar die ene de smaak echt te pakken ik transformeer er nog 7 voor het eind van de les. Na de les lever ik zie in bij Professor Anderling. "Goed zo je hebt het goed gedaan. Je bent een doorzetter het lukte misschien later dan de sommige klas genoten van je maar ik ben trots op je Resultaat " Zeg Professor Anderling. De jongens Lachen naar me en de meiden ook. Ik lach ook mijn eerst dag zit er op. Samen met de rest van de Griffoendors loop ik om hoog richting onze leerling kamer.
Reageer (1)
Super goed geschreven!!!
1 decennium geleden