Foto bij Chapter 5 Potions with Slytherin

Als we in de kerkers bij het lokaal van toverdranken aan komen zie ik dat Robbert en de rest van Zwadderich al bij het lokaal staan te wachten. Ik blij een klein eind van de zwadderraars af staan. De meiden en de jongens volgen mijn voor beeld op het moment dat Robbert mijn richting in komt lopen komt gelukkig net de leraar aan lopen.De Professor deed het lokaal open. Met een zwiep van zijn tover stok verscheen er toen we allemaal zaten ik tussen Jesse en Floris in. Een tekst op het bord. Het was een recept van slink sap. "Wie kan me vertellen wat slink sap doet?" zegt Professor Sneep tegen de klas in het algemeen. Ik steek als ik zie dat er buiten mij niemand een hand op steek weifelend een trillende hand op. " Miss Blueberry" zegt Professor Sneep op mijn gebarend. "Slink sap zorg er voor dat iets terug keert naar zijn primaire staat. Bij voorbeeld een kikker zal terug gaan naar een kikkervisje" zeg ik rustig. "Correct, 10 punten voor Griffoendor" zegt Professor Sneep. "Iedereen mag nu beginnen" vervolg Professor Sneep daarna. Ik liep naar de tafel waar de ingrediënten lagen voor de tover drank. De jongens wilden mijn maar al te graag met alles helpen. Ze hadden mijn ook allebei bewonderd aan gekeken toen ik het antwoord zei. Als we aan ons toverdrank beginnen. Kom ik naar een tijdje bij regel 8: *Voeg twee kikkerpoten toe roer 3 maal met de klok mee, voeg daarna een salamander staart toe en roer tweemaal tegen de klok in (Belangrijk dat je die goed doet!!)*. Ik doe dus zorgvuldig wat er staat. Ergens achter in het lokaal hoor ik als ik net tweemaal tegen de klok in heb geroerd een harde knal. Ik draai me om en zie dat bij het tafeltje waar Kimberly en Hannah staan te werken een van de toverdrank is ontploft. Kimberly en Hannah zitten onder de gele smurrie. "Daar heeft er een regel 8 niet goed gelezen. Wie van jullie was het? " zegt Professor sneep tegen de meiden. "Ik meneer ik heb het verkeerd om gedaan" zeg Kimberly beetje rillend. "Dat is dus een Dieptreurig voor u. Voor de rest van de klas over 10 minuten kom ik jullie dranken controleren " zegt Professor Sneep. "Dieptreurig is dat het slechtste wat is die Sneep streng " fluister ik tegen de jongens. "Ja inderdaad streng. Alleen is Dieptreurig het een er slechtste. Het gaat zo : Zwakzinnig, Dieptreurig, Slecht vallen onder onvoldoende en Acceptabel , Boven Verwachting en uitmuntend zijn voldoende." zegt Floris tegen me. "Dus het is nog niet het alle slechtste, Ik hoop dat ik te misten acceptabel heb " zeg ik zenuwachtig tegen de jongens terwijl ik het laatste ingrediënt 5 spinnen poten toe voeg. De drank moest blauw paars worden en die van mij was blauw/licht Paars. "Nou die van jou ziet er heel goed uit hoor je haal vast en hoge waardering" zegt Jesse die een hand op mijn schouder houd. Professor Sneep begon achter in de klas met het uitdelen van beoordelingen. Ik hoorde dingen van heel goed en je drank ik Oranje hoe krijg je het voor elkaar Sanders. Bij Higher die twee tafeltje achter ons zat zei Sneep: 'Heel goed, mijn complementen Uitmuntend!". Ik had Professor Sneep nog geen Uitmuntend horen zeggen. Ik keek even om en zag dat Robert trots uit stralend en toen hij zag krijg lachte hij naar me. Ik Lachte vaag terug en draaide daarna snel om. Misschien was ik even onder de indruk van Robbert geweest van wege dat hij een Uitmuntend had. Als alle laatste kwam Professor Sneep bij ons tafeltje. De dranken van de jongens waren donkerder blauw dan de mijne. "Iets te donker jongens maar verder wel in orde boven verwachting voor jullie allebei" zeg Professor Sneep tegen Jesse en Floris. Ik lach lichtelijk. "Miss Blueberry u blijft me verrassen. U toverdrank is de perfecte kleur en de uitwerking is perfect. Uitmuntend Fenna" Zegt professor Sneep na dat hij mijn drank heeft getest als de andere en er een perfecte werking op treed. Ik lach. "Ik hoop meer van u te zien" vervolgd Professor Sneep tegen me. Ik lach op gelucht. "Ik doe mijn best" zeg ik snel. Ik ruim daarna net als iedereen alles op. Als ik het lokaal wil uitlopen. Ik ben als laatste vanwege dat ik moeite met mijn ketel had en ik de hulp van de jongens weg wuifde vanwege dat ik het zelf wilde doen zoals altijd. "Zie ik dat Robbert mijn staat op te wachten. De ander van mijn afdeling waren vast al in de grote zaal voor de lunch. "Je bent echt geweldig" zegt Robbert tegen me. Ik voel een blos waarom is het zo aardig hij zal toch niet serieus gevoelens hebben voor mij. "Uh Dankje." zeg ik rustig. "Ik wil ook meer zien van je" zegt Robbert daarna. Ik lach. "Ik denk dat ik gewoon geluk had" zeg ik terwijl ik de trap om hoog loop. Robbert komt me achter na. "Succes dit jaar je doet het vast goed"is het laatste wat hij zegt waarna hij weg loopt richting zijn afdelingstafel.

Reageer (1)

  • Sonyara

    Nice geschreven..
    Ben wel erg benieuwd..

    Snel verder!!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen