Foto bij Chapter 4 The first day and again new friends

Als we in de grote zaal aan komen loop ik Robbert tegen het lijf. Ik wil snel door lopen, maar hij houd me stegen. " Goedmorgen Fenna, griffoendor hè . Je had het beter gedaan bij mij op de afdeling " zegt hij terwijl hij een hand op mij schouder legt. De ander meiden zijn geschrokken achter uit gedeisd. " Nou helaas voor jou zit ik in griffoendor " zeg ik terwijl ik doorloop en de meiden lopen mijn snel na. " Brr! Wat een griezel was dat zeg" zegt Hanna. " Ja zijn zus zit in het zelfde jaar als mijn broer en die praat over dreuzel telgen als Fenna als of het onkruid is meestal is het modderbloedje echt verschrikkelijk!, dat die higher zo aardig doet tegen jou weet hij het eigenlijk ? " zeg Iris het laatste op mij gericht. " Ja hij weet het wel ja, maar hij doet toch vriendelijk tegen me. Ik ontmoeten hem in de trein hij begon tegen Jesse, Joey en Floris en toen merkte hij mij op. Ik herkende zijn achternaam en toe bleek het dat hij in de zelfde straat als mij woonde." Zeg ik rustig. De meiden knikte alleen. Daarna begonnen we aan ons ontbijt ik wilde net een tweede lading roerei met spek opscheppen toen de jongens onze richting kwamen. "Hey Fenna, al nieuwe vriendinnen gemaakt zo te zien" zegt de jongens tegen me waarna ze tegen over ons gaan zitten. Ik zie dat de meiden de jongens aan staren. Ik moet dan ook toe geven dat ze allemaal redelijk knap zijn vooral Jesse. "Wie zijn je nieuwe vriendinnen eigenlijk Fenna ?" vraag Jesse aan mij. "Dit is Hanna" ik wijs haar aan ze zit aan de rechter kan van me. "Dit is Kimberly" ik wijs op het meisje links van me. "Dat meisje naast Hanna is Iris en De tweeling, het meisje met de staart is Molly en het meisje me het haar los is Jenna" zeg ik. "Trouwens dit zijn Jesse , Floris en Joey de jongens die bij mij in de coupé zaten" zeg ik tegen de meiden. Er worden druk gepraat tussen de jongens en de meiden terwijl ik eigenlijk alleen maar luister. Ever later komt Professor Anderling naar ons toe en deelt ze de les roosters uit. Het lesrooster zit er als volgt uit: Vandaag (Dinsdag): een blok uur kruidenkunde met Huffelpuf, 1 uur Toverdrank met Zwadderich, 1 uur Bezweringen met Huffelpuf en als laaste 1 blokuur Gedaanteverwisseling met Zwadderich. . "Shit we zitten vandaag bij 3 uur bij Higher en Glowix" zegt Floris met een betrokken gezicht. "Aah die higher viel Fenna vanochten al lastig" zeg Hanna angstig. De jongens kijken mij allemaal aan Jesse nam het woord: "Serieus, wat moest hij van je?". 'Niet veel alleen zei hij *Je had het beter gedaan bij mij op de afdeling * " zeg ik. "Oh ok, Volgens mij vind Higher je leuk Fenna" zegt Floris walgend. Ik kijk ook een beetje raar. " Het is tijd voor onze eerste les" zeg ik blij. "Laten we dan maar gaan" zegt Jesse terwijl hij naar me lacht. Ik knik en samen met de andere lopen ik richting kassen. " Hallo jongens en meisjes ik ben professor Stronk." Zegt de vrouw dit voor kas 1 op ons staat te wachten. Vandaag gaan we vierbladworm planten verpotten had professor Spronk een half uur geleden vertelt. Het waren nog al vieze planten kruidekunde was officieel niet mijn favoriete vak. Ik had nooit wat met tuinieren gehad. Ik werk samen aan een tafel met Hannah en een meisje uit huffelpuf Janne. Janne is best aardig en ze is erg goed met de planten. Ze heeft bruin haar en groene ogen en ze draait een rode bril. Ze is een volbloed heks vertelde ze na dat ik vertelde dat ik van de dreuzels afstam. Ze vertelde dat haar vader helemaal gefascineerd was van alles wat met dreuzels te maken gehad en dat ze het zelf ook interessant vond. Ik vond haar gelijk aardig en vertelde van alles over mijn leven voor ik wist dat ik een heks was. Na twee uur kruidkunde vond ik het dan ook jammer dat ik weg moest terwijl ik niks met het vak had het ging me vooral op Janne. Nu hadden we toverdranken. Ik was er benieuwd over dat vak het leek me interessant na dat ik het bij horende boek had gelezen. " Op naar toverdranken" zei ik tegen de andere.

Reageer (1)

  • Sonyara

    Whaha echt leuk geschreven...

    XxX

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen