Chapter 1 The start of a new life
Ik was vanochtend al vroeg op. Vandaag zal ik naar Zweinstein gaan. We hadden al Contact met Professor Anderling gehad, ze had ons geholpen met het geld wisselen en het kopen van de school benodigdheden. Ik heb nu dus een tover stok en een uil. Over mijn stok, wat zei Olivander ook al weer. Berkenhout, 28 cm, Redelijk soepel en als kern eenhoorn haar. Over de uil, Ik heb haar Hilde genoemd naar mijn grootmoeder. Verder heb ik als boeken al minimaal 2 keer helemaal gelezen en heb ik wat spreuken uit geprobeerd. Lumos waardoor toverstokpunt licht geeft en Reparo waar je dingen mee kan repareren. Ik heb verder geen spreuken geprobeerd, want mijn vriendinnen waren bijna elk dag bij me omdat ik ze verteld had dat ik na de zomer naar een kostschool ga . Ze hadden me toch niet geloofd als ik had gezegd dat ik naar Zweinstein zal gaan een school voor heksen en tovernaars en ten tweede hoe had ik ze dat moeten uit leggen. Weer terug komen op vandaag ik ben nu net bij het station aan gekomen. Nu zoeken naar Perron 9 3/4 dat klink op zich al idioot. Mijn vader trek het karretje met mijn hutkoffer en Hilde's kooi er op. Na ongeveer een kwartier zoeken hoor ik van een eindje verder op. "Het zit hier vol met dreuzels , Kom op door lopen deze kan op voor Perron 9 3/4". Ik loop snel die richting in en vraag aan de vrouw met de bruine krullen "Pardon, weet u hoe ik op Perron 9 3/4 kan komen." Intussen komen mijn ouders er bij staan. "Ja loop maar mee meisje mijn zoon gaat ook voor het eerst naar Zweinstein." zeg de vrouw, "Trouwens mijn naam is Florina Goldstein, Volg mij. je ben vast van Dreuzel ouders niet? " vervolgd ze. "Uh ja klopt, Ik ben Fenna Blueberry. Bedankt ik volg u" zeg ik terwijl ik met haar mee loop gevolgd door mijn ouders. Na nog een stukje lopen komen we aan bij het laatste deel van de Perrons 9 en 10 waar een muur is. "Hier is het vanaf hier moet je alleen verder Fenna, Dreuzel kunnen niet op het peron komen. Zo te zien is mijn zoon Floris al op het Perron''. Ik neem afscheid van mijn ouders. Daarna leg Florina uit hoe ik op het perron kom. Ik ren nu dus met volle vaard op de muur tussen de perrons af en bedenk me*Dit kan niet goed gaan ik ga stegen de muur botsen* . Ik zie Florina achter me aan komen zwaai nog een laatste keer naar mijn ouders en ren dan uit mijn verbazing recht door de muur heen en kom op het perron te recht. Perron 9 3/4 lees ik op een bordje dat op het perron staat. "Daar zijn we dan Fenna. Ik ga op zoek naar mijn zoon als je wil stel ik je gelijk voor." zegt Florina tegen me. "Ok ik ga mee." Als Florina stopt bij een jongen die eveneens bruine krullen heeft zegt ze "Floris jongen ik had gezegd te wachten bij de muur, Maar ik wil je graag voor stellen aan Fenna een meisje van Dreuzel ouders het is ook haar eerste jaar op zweinstein" Als de jongen zich om draait en ik naar hem kijk zie ik gelijk dat hij best knap is. "Mam, ik kon gewoon niet wachten, Fenna wie is dat ?" vraag hij. Ik ben uit mezelf een verlegen persoon en vooral bij jongens dus heb ik me snel achter Florina verstopt. "Fenna Lieverd kom nu even naar voren Floris bijt niet." zegt Florina. Ik kom achter haar vandaan en zeg:Hi, Ik ben Fenna Blueberry. Jij ben dus Floris. Je moeder heeft me geholpen om op het perron te komen. Leuk je te ontmoeten ". "Hi Fenna, Ja inderdaad Floris Goldstein. Je ben van dreuzel ouders dus was vast een hele schok toen je de brief kreeg niet waar" zeg Floris tegen me. " Ja inderdaad" zeg ik rustig, "Zullen we de trein pas in gaan?" vervolg ik . "Ja goed " zegt Floris tegen mij , "Dag ma schrijf je snel." zeg hij tegen zijn moeder. "Nog maals bedankt Florina en tot ziens" zeg ik. "Tot ziens, Beide veel succes op Zweinstein" zegt Florina nog, en daarna stappen Floris en ik de trein in en zwaaien we nog even en dan vertrek de trein.
Reageer (1)
Leuk geschreven wil meer leesvoer..
1 decennium geledenHahaha, ben benieuwd, of Harry, Ron en Hermelien ook een rol erin gaan spelen. Net als leuke grappige afwezige Loena Leeflang....
Ook vraag ik me af of Draco in dit verhaal voor komt..
Snel verder