Foto bij Secrets change your life || One Direction 2

Nog een stuk:)

Evie

Ik zit rustig muziek te luisteren op mijn kamer als mijn vader lichtelijk in paniek mijn kamer binnenstormt. “Kom snel kijken naar het nieuws” zegt hij. Als ik ergens geen zin in heb is het wel het nieuws ik besluit toch mee te gaan. Tsunamie bereikt Hawaï staat er met grote letters op het scherm, “Wat is hier bijzonder aan”vraag ik. “Was Lilly daar niet?,” zegt hij verbaast. Ik was vergeten dat mijn BFF daar op vakantie was. Ik kijk met grote ogen naar de beelden die ze laten zien. Zie ik Lilly daar nou?. “Pap, zet de tv snel op pauze”. Als de tv op pauze staat ga ik recht voor de tv staan en kijk goed. “Lilly,” gil ik. Ik voel een onrustig gevoel opkomen in mijn buik en de tranen springen in mijn ogen. Ik voel 2 armen om me heen slaan. Ik weet dat mijn vader het goed bedoeld, maar in deze gevallen is ik mijn moeder heel erg. Ik probeer mijn tranen te stopen, maar het heeft geen succes.
Na een paar minuten zijn te tranen weg en ik luister naar de presentator van het nieuws over wat er op Hawaï aan de hand is. “Wat???,” gil ik opeens. Mijn vader kijkt me verbaas aan. “One Direction is ook op Hawaï!”. Mijn vader die niet echt snap waar ik me druk om maak kijkt mij verbaast aan. “Dat betekent dat zij nu ook in gevaar zijn,”gil ik bijna. Mijn vader knikt en richt zich weer op de krant. “Lekker dan”zucht ik en loop naar mijn kamer toe waar ik me laat neerploffen op mijn bed. Mijn gedachten dwarrelen al snel af naar Lilly. “Hoe zou ze het nu hebben?. Zou ze nog wel leven?”. Ik hoor gekraak en zie mijn zusje in de deur opening staan. ”Waarom zijn je ogen rood?,” vraagt ze. “Lilly is op een eiland waar de zee sommige huizen heeft verwoest en ook de mensen worden met het water verplaatst,”probeer ik mijn zusje van 6 uit te leggen. “Wacht even”roept ze. Niet veel later komt ze terug met haar spaarvarkentje. “Voor nieuwe huizen te maken”zegt ze terwijl ze haar spaarvarkentje omgooit. “Hannah dit hoeft echt niet dat weet je toch?”. “Ja maar zij hebben geen huisje en hebben die wel nodig”. “Je bent echt een heel goed persoon, my little dear” zeg ik en geef haar een knuffel. “Hoeveel van je geld wil je geven?,” vraag ik. “De halve spaarpot”zegt ze lachend en gaat weer verder met het varken te plunderen. Ik pak ook mijn spaarpot en haal er wat geld uit. “Hopelijk zijn de mensen oke, maar waar ik me het meeste zorgen om maak is toch Lilly”. “Meisjes ik ben even boodschappen doen en Evie wil jij goed op Hannah passen” roept mijn vader. “Ja natuurlijk tot zo”.
Ik ben samen met Hannah aan het spelen met lego friends als er wordt aangebeld. “Ik ben zo terug” zeg ik tegen mijn zusje en sta op. Als ik de deur open heb zie ik niemand staan. Ik kijk nog eens goed rond en zie een briefje liggen. Ik pak hem op en begin te lezen:

Evie, ik weet dat je alleen met je zusje thuis bent en dat je vader weg is. Laat ik het maar kort houden. Zorg dat je over een maand 500.000 euro op deze bankrekening hebt gestort *bankrekeningnummer*. Als dat niet gebeurt is weet ik jou en je familie te vinden (ook je moeder). En ik zeg het je ik ga echt niet vriendelijk tegen ze zijn en misschien zie je je familie dan nooit meer terug….......

Reageer (1)

  • Ziall2016

    New abo <3
    Snel verder!!
    xxxjes (H)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen