In dit dossier staat informatie over de wezens; Wat ze inhouden, hoe ze eruit zien, wapens van voorkeur. Ik ben er nog niet over uit of ik de sterke of zwakke punten ook aan jullie geef. Als ik dat al doe dan zou ik vragen of jullie geen meta spelers willen zijn.

Meaning of Metagamen:

Het geven van het gebruiken van informatie van buitenaf of eerder vergaarde informatie die je personage nooit zou kunnen weten en dit gebruiken voor persoonlijke verdiensten en voordeel.

Dus dan niet direct weten wat diens zwaktes zijn.


Dit dossier loopt van nummer 1 tot 34. Niet alle wezens zullen voor jullie vrijgegeven zijn.
Be Aware! May contain unsettleling pictures



01. Bol wol




××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

02. Bokaal met Water



Object: Bokaal met water
Database nummer: DG2017-02
Creatuur: Eenhoorn
Inhoud:
De eenhoorn word vaak weerspiegeld als het vredelievende wezen dat alle vormen van geweld uit de weg gaat. Maar er zijn ook exemplaren die daar anders over denken.
Dit is een geëvalueerde versie van de eenhoorn. Gehaald uit een regio in Rusland waar hij veelvoudig achterna gezeten werd om diens geneeskrachtige eigenschappen in de hoorn, haren, tranen en hart.
Door deze evolutie heeft het zichzelf leren verweren en deinst hij niet achteruit om anderen pijn te doen. Deze eenhoorns zijn schichtig, temperamentvol en relatief snel boos te krijgen.
Een kort stukje uit een dictafoon logboek dat gevonden is, het behoorde tot een overlevende stroper die met een groep van 4 achter dit wezen aan jaagde. De tekst is vertaalt naar het Nederlands vanuit het Russisch.
13 mei 2001. 18:38
Ik heb nog maar een twee en een half uur voordat het donker word.*Geritsel van schuivende voeten* Ik moet een schuilplaats vinden. *Haalt neus op* Ik ben de enigste, Debrov, Yan en Sergei zijn al vermoord door het beest. We zijn erin geluisd. Die kennis van Debrov had gezegd dat deze niet moeilijk zo zou, maar de ' yedinorog' had ons eerder opgespoord dan wij hem. *Bosje verderop ritselt* fuck, het is me op het spoor.*Ritselende geluiden worden harder en rennende voeten zijn hoorbaar* Oh fuck... *Schot is te horen en een hinnik* Nee...! *Gemompel* *Een harde bons en meer geritsel**Mannelijk gekreun gevolgd door nog een harde bons voordat de audio op ruis gaat*
Onderzoekers die de regio scanden naar aanleiding van helikopterbeelden vonden de vier mannen.
Twee daarvan waren doorboord geweest met een scherp object, in het geval van de eenhoorn de hoorn. De derde heeft duidelijk zelfmoord gepleegd om aan zo'n lot te ontkomen, maar zijn snelle dood is zijn gezicht en torso meerdere malen met een hard object ingeslagen. Bij nader onderzoek bleek het dat de eenhoorn zelfs na de dood van de man zeker wilde zijn en met diens hoeven herhaaldelijk gestampt. In de tas van Sergei is een zak met lange witte haren gevonden, die later inderdaad haren van de eenhoorn inhielden.
De man van de audio - Sasha- Was een dag later gevonden, hij was ter val gekomen en met de hoorn in zijn rug gestoken. In zijn omgeving is een kogel hulst en geweer gevonden, maar van de kogel of de eenhoorn was geen enkel teken.
Uiterlijk:
De eenhoorns zijn het klassieke spierwit, met evenals witte manen en een gouden glas over hun hoorn en hoeven heen. Hun veulens zijn echter zilver qua vacht, hebben witte manen met een geheel gouden hoorn. De schofthoogte van een eenhoorn bedraagt 1.60, dus is ook niet zomaar te bestijgen.
Wapen voorkeur: Diens hoorn en de magie die zich daarin ophoudt. Maar met de magie in diens hoorn kan hij niet direct mensen aanvallen, enkel diens omgeving in een radius van vijf meter beïnvloeden. Bijv; Boomwortels die uit de grond omhoog komen om mensen te doen struikelen of vastgrijpen, bosjes laten bewegen om een weg te versperren, etc.
Sterke punten:
- Dood brengt ongeluk
- Is relatief snel
- Kan gebruik maken van elementaire magie
Zwakke punten:
- Vrouwelijke maagden / Vrouwelijk onschuld
- Getemd / bereden worden




××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

03. Opgezette Vleermuis



Object: Opgezette Vleermuis
Database nummer: DG2017-03
Creatuur: Aswang
Inhoud:
De Aswang komt oorspronkelijk uit de Filippijnen en vele mensen staan doodsangsten uit voor dit wezen. De Aswang staat bekend als een gedaante verwissellaar en je kan er zomaar eentje als buur hebben, maar eenmaal goed bevriend met hen in menselijke vorm zullen ze je vaak mijden in hun voedselzoektocht. In menselijke gedaante kunnen Aswangs vriendelijk zijn en heel normaal.
Toch zijn het wezens die je niet graag tegenover je wilt hebben. In verschillende verhalen worden ze ook wel vergeleken met vampiers, alleen gaat de Aswang nog wel verder dan enkel het drinken van bloed. Het consumeert het liefst harten, maar bovenal foetussen. Hun voornaamste slachtoffer zijn daarom ook vaak zwangere vrouwen, maar als die niet in de buurt zijn dan maakt het hen niet echt uit. De reden waarom ze achter zwangere vrouwen aan gaan is namelijk als volgt;
Een Aswang heeft de speciale stoffen van een ongeboren baby nodig om in leven te blijven. Wanneer het de foetus leegzuigt zorgt het vaak voor een miskraam.
Ze zijn zeer behendige klimmers en blijkbaar vele malen lichter dan ze eruit zien, gezien de snelheid waarmee ze tegen muren en bomen opklimmen. Hun lange klauwen maken het voor hen mogelijk om op vrijwel elk oppervlak zelfs horizontaal zoals het plafond te verblijven.
Hun lichamelijke kracht is niet de sterkste, een mens zou zich hoog kunnen houden in een worsteling met een Aswang, maar de Aswang vertrouwd volledig op diens behendigheid en snelheid. Natuurlijk helpen zijn vampierachtige ledematen hem daar goed bij.
In sommige verhalen worden ze afgebeeld met vleermuisachtige vleugels, maar die zijn in geen honderd jaar meer waargenomen, niet in open daglicht in ieder geval. Aswangs zouden ook lijkeneters zijn, ze roven graven leeg en verwisselen het lichaam met de stam van een bananenboom die veel op het lijk lijkt. Waarom ze het lichaam vervangen is nooit duidelijk geworden
In het bijgeloof zijn er vele manieren om van een Aswang af te komen, zo dachten ze dat een glimmend zwaard of een foto van een grootmoeder effectieve wapens zijn tegen deze wezens.
Uiterlijk:
Hun huid is donker en grauw en geheel kaal. Hun ogen hebben een zilveren glans in zich zonder duidelijke pupil. Hun mond word gesierd met vlijmscherpe naaldachtige tanden, maar hun tong is een heel eigen wapen op zich. De gevorkte zwarte tong kan zich langer vormen dan driemaal diens eigen lichaam en is zo ontworpen dat het met gemak vlees kan doorboren om zo makkelijk bij diens gewenste organen te komen.
Hun lichaam vormt zich langer en dunner en de ruggenwervels steken puntig uit. Daarnaast groeien hun handen uit in puntige klauwen met zwarte, scherpe nagels. Ze zijn daarmee vaak maar iets langer dan de gemiddelde mens, als ze al niet gelijk zijn. Vaak loopt een Aswang gebogen en af en toe steunt het ook op diens handen terwijl hij sluipt.
Wapen voorkeur:
Hun snelheid, tong, klauwen en mond.
Sterke punten:
- Bovenmenselijke kracht
- Gedaanteverandering
- Goede klimmers
Zwakke punten:
- Zijn zwakker in daglicht
- Zout
-


××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

04. Kandelaar met drie kaarsen



Object: Kandelaar met drie kaarsen
Database nummer: DG2017-04
Creatuur: Helhound
Inhoud:
De naam van de Hellhound zegt al veel over het wezen, maar de naam spookhond kan ook aan hem toegewezen worden. De hellhound is in dienst van de onderwereld, zij zijn de bewakers en opsporingsdienst die de zielen naar de hel toe sleuren.
Ze zetten hun tanden en klauwen in iemands huid, daarmee doordringend tot diens ziel, op het puntje van de dood ze trekken de ziel van de persoon uit diens lichaam.
Mensen die getroffen worden door een hellhound worden vaak door nabestaanden beschreven als op het laatste moment doorgedraaid. Dat ze mompelden over nachtmerrieachtige honden, maar als de anderen kijken, zien ze niets. De hellhound is compleet onzichtbaar voor ieder ander waar hij niet aan gekoppeld is. Namelijk alleen mensen die gedoemd zijn om te sterven bij hun hand kunnen hun aanschouwen.
Ook al zijn ze grote gedeelten van hun bijna onsterfelijke leven onzichtbaar, tot zijn ze tastbaar. Ze zijn dus te bevechten, maar ontkomen aan een hellhound is zeker niet makkelijk. Er word beweerd dat als je het een bepaalde periode uithoudt tegenover een hellhound, dat je dan tien jaar langer te leven hebt.

Uiterlijk:
De hellhound is één meter in hoogte. Diens ogen gloeien op in een rode gloed. Hun vacht is zwart, alleen laten ze deze zelden zien. Één van hun kenmerkende uiterlijke eigenschappen is dat ze voor het grootste gedeelte van hun leven half doorzichtig zijn. Tevens kunnen ze zelfs onzichtbaar worden tot het moment dat ze gespot worden, ze laten namelijk gewoon voetsporen na en geluiden.
Wanneer ze te zien zijn kun je ze onderscheiden door een soort vlammende mist om het wezen heen.

Wapen voorkeur:
Hun onzichtbaarheid, scherpe tanden en klauwen.

Sterke punten:
- Hun onzichtbaarheid
- Snelheid
- Kracht
- Zo goed als onsterfelijk

Zwakke punten:
- Ze zijn tastbaar
- Zitten vast aan een tijdschema
- Er zijn meerdere manieren om van ze af te komen



××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

05. Lichtblauw dagboek × Zombiefamilie Tinbar


Object: Lichtblauw dagboek
Database nummer: DG2017-05
Creatuur: Niet zo'n dode familie Tinbar
Inhoud: De familie Tinbar is een familie bestaande uit vader Johannes (50) Moeder Maria (47), zoon Hannes (24) en dochter Selena (15) die in de jaren 80 in the middle of nowhere van het Zwarte Woud in Duitsland woonden. Ze leefden van alles wat ze in het bos vonden. Daarbij meegerekend ook wandelaars en toeristen.
Ze gebruikten de lichamen van deze mensen zowel in hun voedselpatroon als het aanvullen van hun inboedel en verzamelingen. De dochter vond het dagboek in één van de tassen van een toerist het lichtblauwe dagboek en een pen en begon in het dagboek te krabbelen. Ze heeft nooit kunnen lezen en schrijven en dit weerspiegeld zichzelf in het dagboek, waar dan dus grotendeels onaanduidende tekens in staan. Maar mensen kregen lucht van de slechte reputatie die hun regio in het bos kreeg en mensen meden de regio compleet. De Tinbar familie kreeg hierdoor een zware periode voor de boeg. De afwezigheid van het menselijke vlees waar ze zo gewend aan waren geraakt zorgde ervoor dat de zoon Hannes doordraaide in diens hebberigheid naar de smaak waar hij zo van hield.
Hij onthoofde zijn vader en sneed zijn moeders buik open met een sikkel, stopte daar hete kolen in zodat ze langzaam van binnenuit zou garen, maar toen hij zich tot zijn zusje richtte zag hij zijn eigen noodlot onder ogen. Tijdens de taferelen was het meisje ook totaal de weg kwijt geraakt en had ze haar metalen haarpinnen gepakt die hun weg vonden in de nek, hals, borstkas en hoofd van haar broer.
Ze wist een tijdje te overleven van het gare vlees van haar moeder, maar uiteindelijk pleegde ze zelfmoord door haar keel door te snijden met een jachtmes. De gehele gebeurtenis heeft ervoor gezorgd dat de familie vervloekt raakte en hun dode lichamen rezen op.

Uiterlijk:
Vader Johannes: Zijn hoofd is er weer opgenaaid met een roestige metalen draad.
Moeder Maria: Haar maag gloeit nog na van de warme kolen die eeuwig blijven branden, daarnaast zijn er stukken vlees weg gereten vanwaar de dochter gegeten heeft, waardoor haar ribben op een aantal plekken zichtbaar zijn.
Zoon Hannes: Haarpinnen die uit het gezicht, hals en nek steken. De pinnen hebben de wonden uitgescheurd waardoor ze driemaal groter zijn dan dat ze normaal zouden zijn.
Dochter Selena: Het meest voor de hand liggende is de grote wond waar ze haar keel door heeft gesneden. Daarnaast is ze door de gehele situatie uitgemergeld geworden, haar huid lijkt soms wel als rijstpapier om haar skelet heen te vallen.

Wapen voorkeur: Vader; houthandzaag en ketens. Moeder : Warme kolen, een keukenmes en haar handen. Broer: Sikkel / zeis. Dochter: Haar haar pinnen en mes.

Sterke punten:
- Ze zijn met vier.
- Zijn moeilijk fysiek te vermoorden.
- Twijfelen niet om te doden en zijn niet over te halen met woorden of daden.

Zwakke punten:
- Ze werken niet samen
- Ze zijn niet al te snel
- Er zijn meerdere manieren om van hen af te komen




××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

06. Spiegel × Bloody Mary



Object: Spiegel
Database nummer: DG2017-06
Creatuur: Bloody Mary
Inhoud:
Mary Linley was een meisje van veertien jaar. Ze leefde in het Londen van de achttiende eeuw in een groot huis samen met haar beide ouders. Ze is enigst kind.
Haar vader was een hoog gewaardeerde arts en haar moeder maakte in haar vrije tijd spiegels.
Alles was perfect totdat Mary's vader opeens symptomen bij zijn dochter waarnam die volgens hem zorgden bij een ernstige ziekte.
Op een ochtend dacht hij dat ze in haar slaap overleden was, maar de moeder vertrouwde het niet, dus ze begroeven Mary met een touwtje om haar pols. Als ze nog in leven was en ze werd gewoon wakker dan zou ze aan het touwtje kunnen trekken waardoor bovengronds een belletje zou luiden. Zo worden ze gewaarschuwd waardoor ze haar zo snel mogelijk uit de begraven kist kunnen halen.
Die dag weerklonk er geen bel, en de moeder begon de hoop langzaam op te geven. Ze dacht dat ze het geluid verzonnen had toen ze het belletje hoorde midden in de nacht drie dagen later.
Telkens werd ze wakker van het belletje, maar de vader bleef zeggen dat het niets was.
De volgende dag ging de moeder kijken bij het graf van haar dochter.
De bel was van de stok afgevallen door de krachtige trekken die eraan gegeven waren.
Op handen en knieën begon ze met graven en al snel hielpen haar man en mannelijke bedieningsleden haar. De opgewektheid werd al snel uit ieders keel geslagen toen ze de kist open hadden gemaakt. In de kist lag Mary, helemaal bebloed. De onderkant van de deksel van de kist zat vol met krassen en bloed. Blijkbaar had Mary in haar paniek geprobeerd zichzelf uit de kist te krabben. Haar nagels waren helemaal weggesleten tot een bloederig stompje. Voordat ze stierf had ze nog haar eigen ogen uitgekrabd, denkend dat ze blind was geworden in de verstikkende ruimte.
Ze overleed aan haar verwondingen, maar de wraak volle geest waard nog rond op het landgoed.
Ze won langzaam aan kracht en de woede jegens haar ouders manifesteerde zich in het vermoorden van hen met de glasscherven van haar moeders spiegels.
Sindsdien heeft ze nog geen rust kunnen vinden en reist ze van reflectie tot reflectie naar ieder die om haar aandacht vraagt.

Uiterlijk:
Mary is een meisje van ongeveer 1.50m. Der haar is lang, donkerbruin en plakkerig door het opgedroogde bloed.
Haar oogkassen zijn leeg, waardoor je in twee pikzwarte gaten tuurt, iets wat menig mens al door laat draaien voordat ze haar puntige aangegroeide nagels ook maar in hun eigen exemplaren kon steken. Ze draagt een witte jurk; Het maagdelijke slaapkleed waarin ze begraven was.

Wapen voorkeur: Ze reist via haar spiegels en kan zo snel en makkelijk aanvallen. Haar nagels zijn scherp en steken daarmee makkelijk je ogen uit.

Sterke punten:
- Snel transport
- Moeilijk te vermoorden
- Ze is goed in het achtervolgen van mensen zonder dat ze het doorhebben

Zwakke punten:
- Makkelijk met ritueel te verdrijven
- Kan niet snel bij je komen in een ruimte / omgeving compleet vrij van reflecties




××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

07. Muziekdoosje



Object: Muziekdoosje
Database nummer: DG2017-07
Creatuur: Sugar Plum Fairy
Inhoud:
De Sugar Plum Fairy is bij velen bekend vanuit het balletstuk 'The Nutcracker' gecomponeerd door Pyotr Tchaikovsky en zou al het goede van die wereld in zich dragen. Wat dan natuurlijk gepaard gaat met een sprankelende, vaak roze tutu.
Deze Sugar Plum Fairy is echter niet de vriendelijkste. Ze gedraagt zich ten eerste al als een verwend nest en als ze niet krijgt of gebeurd wat zij wilt, dan voel je dat snel.
Ook al bevat haar naam de uiting 'Fairy', zelf heeft ze geen vleugels. Menig medewerker van onze organisatie denken dat ze die er zelf af heeft gehaald, aldus met bewijs van littekens op haar rug, ten grootte van ongeveer tien centimeter. Waarom ze dit zou hebben gedaan is geheel onbekend.
Testen op zintuiglijke waarnemingen laat blijken dat ze zeer geluidsgevoelig is, ze heeft geen visueel zichtbare ogen, wat haar gehoor uiterst scherp maakt. Wel kan ze spreken, al is dit niet verneembaar bij de mond.
Uiterlijk:
Voor het grootste gedeelte heeft ze het uiterlijk van een twaalfjarig meisje, der haar strak achterover gekamd in een bruin knotje met een donkerrood elastiek eromheen. Ook heeft ze nog een pinnetje in der haar met een witte veer, die zich om haar knot wikkelt.
Ze loopt op spitsen en haar ooit witte balletpakje is nu meer roze en rood, met een aantal donkere vlekken. Medewerkers hebben het jurkje geprobeerd te wassen terwijl ze op non-actief stond, maar niemand slaagde erin om al het bloed eruit te krijgen.
Hetgeen wat haar zo gevaarlijk en angstaanjagend maakt, is haar gezicht. Waar je twinkelende ogen, een neus en een kinderlijke glimlach zou verwachten, kijk je alleen maar aan tegen een ronde, uit meerdere rijen bestaande mond vol tanden.
Door haar spitsen en ballerina lichaam is ze zeer lichtvoetig.
Wapen voorkeur:
Haar tanden.
Sterke punten:
- Ze is sterker dan ze eruit ziet.
- Uiterst scherp gehoor, bedraagt meerdere honderden meters.
- Lichtvoetig en bijna onhoorbaar kunnen lopen.
Zwakke punten:
- Zonder haat spitsen komt ze nergens / remt haar af.
- Bepaalde muziek kan haar zondanig fascineren dat ze liever danst dan bezig te zijn met mensen.



××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

08. Zilveren Kam × Banshee



Object: Zilveren Kam
Database nummer: DG2017-08
Creatuur: Banshee
Inhoud:
Waar de Banshee uit ontstaan is, is niet echt duidelijk. In sommige verhalen is het een soort geest van een overleden vrouwelijke elf, gedoemd om als een soort geest rond te zwerven. Een andere theorie is gewoon dat een Banshee gewoon een Banshee is, niets ervoor en niets erna.
Een Banshee is en vrouwelijk figuur en in vele verhalen is ze het voorteken van een naderende dood.
Daarnaast brengt de aanwezigheid van een Banshee enorm veel ongeluk, maar niet velen weten dat de Banshee hier vaak zelf ook verantwoordelijk voor is.
Ze vind het leuk om haar slachtoffers te kiezen, maar heel af en toe heeft ze ook medelijden met het menselijke volk, dan kiest ze bijvoorbeeld expres de persoon met de ongeneeslijke zieke. De manier waarop je uitgekozen bent door een Banshee is als je haar ziet, zij jouw aankijkt en een ijselijke gil slaakt alsof ze je zojuist in de meest vreselijke dood heeft zien sterven. Wanneer je de gil gehoord heb is er geen weg meer terug.

De manier waarop ze te werk gaat is uiterst slim en kan soms als een beetje kinderlijk gezien worden. Hoewel ze gewoon zichtbaar is voor alles en iedereen is ze toch een soort meesteres in het verstoppen. Ze verschuilt zich achter bomen, onder water in meertjes en soms zelfs in kasten en andere verstopplekjes terwijl ze je op een afstandje volgt. Voel je opeens een koude wind langs je rug glijden die je nekharen overeind doet laten staan? Dan is er een grote kans dat er een Banshee op de loer ligt.
Vanuit haar verstopplekjes bedenkt ze vallen en met gebruik van haar telekinetische kracht laat ze het vaak lijken alsof dingen zomaar vallen. Bijv. een antenne die van het dak af valt, een hark die zomaar verplaatst word zodat je er op gaat staan.
In de huishoudens word een plagerige Banshee al snel verward met een Poltergeist.

Uiterlijk:
Er zijn twee uiterlijkheden die de Banshee aan kan nemen. De ene is de gedaante van een jonge vrouw met stijl zilver haar, gekleed in een witte jurk besmeurd met bloedvlekken die ze er vaak af probeert te wassen in kleine meertjes en beekjes maar die er nooit uit willen. Haar huid is grauwig bleek en haar ogen zijn glazig ijsblauw. Dit uiterlijk heeft ze wanneer ze aan iemand is gekoppeld.
Daarnaast heeft ze een uiterlijk wanneer ze niet 'actief' is, dit houd in dat ze op dat moment niet doelbewust bezig is en dat ze rust houdt of bezig is met andere dingen, zoals het opsporen van haar volgende slachtoffer.
Hierbij ziet ze er grotendeels hetzelfde uit als wanneer ze actief is, maar menig mens zou haar kunnen miszien als en geest. Haar lichaam schijnt op in een soort lichtblauwe gloed en haar jurk en haren beginnen te zweven, alsof ze onder water zit. Zelf kan ze dan ook een aantal centimeter boven de grond zweven. Haar ogen zijn nu in diens geheel wit.

Wapen voorkeur: Haar telekinetische gaven

Sterke punten:
- Telekinetische Gaven
- Goed in verstoppen
- Stilletjes
- Moeilijk vanaf te komen

Zwakke punten:
- Een Banshee kan gevangen worden, maar dit is een heel proces en redelijk moeilijk voor elkaar te krijgen.
- Ijdel
- Houd niet van fysieke gevechten en is daar ook zwak in.
- Vuur verzwakt haar



××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

09. Grote Dennenappel



Object: Een grote Dennenappel
Database nummer: DG2017-09
Creatuur: Treant / Ent
Inhoud:

"Side? I'm on nobody's side, because no one is on my side, little orc. Nobody cares for the woods anymore." - Treebeard, lord of the rings; the two towers.

Treants zijn over het algemeen geen kwade wezens. Maar zodra hun dierbare natuur ook maar iets aan word gedaan zijn ze niet te stoppen en tonen ze geen medelijden. Ze maken gebruik van hun hardhouten lichamen om de grond te doen trillen, krachtige Treants kunnen locale aardbevingen veroorzaken en ervoor zorgen dat er andere natuurverschijnselen gebeuren. Wanneer in de buurt van een vulkaan, kunnen ze deze tot uitbarsing drijven met hun aardtrillingen. Ook kunnen ze gewone bomen gebruiken in hun voordeel door hun geest wat uit te spannen tot de bomen om hen zo tot bewegen te brengen. Wortels die uit de grond omhoog schieten en mensen de grond in slepen. Takken die gaan dienen tot levende stroppen.
Naaldbomen die hun naalden van zich af kunnen schudden als kleine darts.

Er zijn talloze verschillende soorten Treants, de ene is vuriger dan de andere. In dit geval hebben we een krachtige eik. Hij gaat onder de naam Twyggor en hij is een wat ongeduldige jonge Treant van driehonderd zesentwintig. Hij is snel op zijn teentjes getrapt en ijdel. Wie ook maar zegt dat hij er niet mooi uitziet of hem doodleuk gewoon een boom noemt kan toch zeker op een handeling verwachten die wel eens je einde kan betekenen.
Hij is moeilijk te overtuigen van het goeds van het menselijke ras en zal je dus direct in eerste instantie al niet mogen. Zolang je dus beleeft blijft en hem niet irriteert, is de kans al groter dat je een ontmoeting met hem overleefd.

Uiterlijk:
Twyggor is ongeveer acht meter hoog en zijn bast is bruin met groene mos. Zijn bladeren zijn heldergroen en op sommige plekken draag hij bloesem met zich mee waar hij heel trots op is.
Ook heeft hij twee holle ruimtes in zijn rug, waar hij een nest heeft zitten van een eekhoornfamilie en in het andere zit een mannelijke bosuil met zijn vrouwtje.
Zijn gezicht lijkt wel gebeeldhouwd uit het hout, het lijkt gladder dan de rest van zijn lichaam en op zijn korte, stompe neus groeit een blaadje, wat hij er heel graag steeds af laat halen door zijn vrienden in zijn rug. Maak je vooral over dat blaadje een grap, dan mag je direct beginnen met rennen.

Wapen voorkeur:
Zijn sterke, vitale lichaam met daarmee lange armen en benen. Ook door zijn vermogen om normale bomen te bezitten kan hij een soort kleinschalig legertje oproepen voor een bepaalde tijd.

Sterke punten:
- Door zijn lengte kan hij grote stappen zetten.
- Connectie met andere bomen, dus sterk in beboste gebieden en gebieden met een rijke voedzame bodem.

Zwakke punten:
- Groot vuur
- Te lang zonder voedzame grond
- Hij praat relatief sloom




××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

10. Een Speel set mikado



××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

11. Amulet



Object: Amulet
Database nummer: DG2017-11
Creatuur: Weerwolf
Inhoud:
De weerwolf word samen met nog een anderen gezien als de bekendste wezens in de folklore, maar toch zijn er vele soorten te onderscheiden.
Hier gaat het om een man van middelbare leeftijd, Leopold Jackson. Hij is al een weerwolf sinds zijn geboorte, mar hij is niet zomaar een weerwolf die pas veranderd met een volle maan. Het gaat hier om het gegeven dat hij elke nacht kan veranderen, zonder dat hij afhankelijk is van de stand van de maan, zelfs als de maan helemaal niet zichtbaar is, kan hij veranderen.
Er zouden meerdere manieren zijn om af te komen van een weerwolf. De bekendste daarvan is natuurlijk zilver. Maar daarnaast werkt vuur ook, maar wanneer je het wezen niet wilt vermoorden maar enkel wilt verzwakken en/of diens wolfgedaante terug dwingen zijn er 'gezegende' kleding.
Zoals een mantel, jas, vest, broek. Dit moet tevens wel een kledingstuk van de weerwolf zelf zijn, anders werkt het niet. Om dit gezegend te krijgen moet het ingewijd worden met wijwater en monnikskap. Een beet van een weerwolf zou je niet direct veranderen in een weerwolf, maar zodra je eigen bloed vermengt wordt met dat van een weerwolf is de kans groot. Het zal niet meteen werken en de eerste symptomen treden pas op bij de eerstvolgende volle maan. Het eerste wat te vernemen is, zijn de verscherpte zintuigen, samen met de vorming van meer lichaamsbeharing en de verandering in de ogen.
Uiterlijk:
In mensenvorm is Leopold ongeveer rond de 1.80 meter, heeft bruinig schouderlang haar met grijzige plukken en een baardje van een paar centimeter. Hij draagt vaak geruite shirts en een donkerblauwe muts. Een gerafelde spijkerbroek met loshangende bretels, waaraan hij een bijl heeft bevestigd. Leopold is namelijk een houthakker van beroep.
In wolvenvorm is Leopold 2.30 meter, heeft hij een bruin grijzige vacht en zijn ogen verkleuren van groen naar amberbruin. Daarnaast zijn diens voeten uitgegroeid tot twee wolfachtige achterpoten waar hij nog wel verticaal op kan staan en diens handen zijn vergroeid tot lange nagelloze klauwen.
Wanneer hij boos wordt begint diens mond te schuimbekken en gloeien zijn ogen rood op.
Dat is het voornaamste teken dat je snel iets moet bedenken, anders ben je de pineut.
Wapen voorkeur:Diens gehele lichaam.
Sterke punten:
- Verscherpte zintuigen, ook in mensenvorm
- Snelheid
- Kracht
- Klauwen en tanden
Zwakke punten:
- Zilver
- Overdag is hij zwakker dan 's nachts
- Monnikskap (plant), verzwakt hem, in grote portie kan het dodelijk zijn, maar dan spreken we over een gedoseerde portie van meer dan een kilo.
- 'Gezegend' kledingstuk
- Wijwater, houdt hem op afstand maar doet verder niets.



××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

12. Zonnebril



××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

13. Oude Griekse Vaas


Object: Oude Griekse Vaas
Database nummer: DG2017-13
Creatuur: Chimeara
Inhoud:
De Chimaera is afkomstig uit de Griekse Mythologie en zou geleefd hebben in Lycië, wat nu Zuid- Turkije in zou houden. Daar overleefde het in een omgeving waar vulkanische gaswinden voor kwamen. Maar een Chimaera kan ook overleven in een ander gebied, alleen laat het soms dan wel dingen achter in as door diens hete adem en sticht het bij droog weer relatief snel een bosbrand.
De Chimaera is snel en sterk en zeker niet makkelijk om te bevechten te voet. (Meer bij uiterlijk en wapen voorkeur.)
In de legende van de Chimaera, beschreven door Homerus in Ilias staat als volgt (kort samengevat)
De prins Bellerophon is voortvluchtig omdat hij iemand heeft vermoord, hij komt bij de vesting Tiryns, die behoort aan koning Proteus. Diens vrouw krijgt een oogje op Bellerophon, maar hij wijst haar af, waarop zei tegen haar man zegt dat hij haar wilt onteren.
De koning wilt de jongeman zelf niet vermoorden, dus stuurt hij Bellerophon naar het hof van diens schoonvader, met de verzegelde instructies om de jongeman te doden.
Om aan dit verzoek te voldoen bedenkt die koning een onmogelijke opdracht, namelijk de Chimaera doden. Een ziener vertelt Bellerophon dat het hem alleen lukt met behulp van een Pegasus.
De prins bidt tot Athena en zij brengt hem het paard.
Als hij over de kop van de Chimaera vliegt voelt hij de hitte die het uitwassend en hij krijgt een idee.
Hij pakt en speer, bind daar een blok lood aan en terwijl hij weer over de chimaera heen vliegt stompt hij het lood in diens keel. Door diens hete adem smelt het lood en stikt het wezen erin.
Uiterlijk:
Zoals al eerder gezegd is, is de Chimaera een bastaard wezen, juist door diens vele uiterlijke kenmerken. Het heeft namelijk drie koppen; Een kop van een leeuw, een kop van een geit en als staart bestaat het uit een groene slang, waarbij het tot de torso doorloopt in schudden, van waar het overgaat in de goudachtige vacht van de leeuw. De slangenkop zou een dodelijk gif bevatten en volgens sommigen die het beest al eens tegenover zich hadden staan zou de geitenkop vuur kunnen spuwen. Een volwassen Chimaera kan tot
Wapen voorkeur:
De chimeara gebruikt diens klauwen als groot voornaamste wapen, daarnaast zijn de tanden van de leeuwenkop uiterst scherp en de hoorns op de bokkenkop zijn ook niet het fijnste om tegen te komen. De slangenstaart is flexibel en diens tanden bevatten dodelijk gif.
Sterke punten:
- Het kan zich van meerdere kanten verdedigen
- Dodelijk gif in de slangenbek
- Vuurspuwer in de geitenkop
- Snel vooruit.
- Scherpe tanden en klauwen
Zwakke punten:
- De onderlinge strijd die soms op kan spelen tussen de koppen.
- Diens grootte waardoor wenden moeilijker word.
- Smeltbare dingen.



××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

14. Bosje koperkleurig haar




××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

15. Een houten fluitje


Object: Een houten fluitje
Database nummer: DG2017-15
Creatuur: Satyrs / Fauns
Inhoud:
Satyrs, Fauns, we kennen ze allemaal als de half mens half bok wezens uit mythologie, boeken en films. Over het algemeen zijn het vrolijke, speelse lieden die wel van een geintje houden. Ze houden ervan om achter nimfen aan te jagen en te spelen op hun houten -pan- fluiten.
Hun roekeloosheid kent echter geen grenzen en ze komen daarom ook vaak in de problemen door hun geintjes, spelletjes en gedachten.
Een Satyr / Faun staat er namelijk niet snel bij stil dat zijn acties anderen pijn kan doen en treurt hier ook niet echt om.
Hun lakse houding in het hebben van plezier maakt hen daarom redelijk gevaarlijk en natuurlijk heb je ook Satyr / Fauns die hun roekeloosheid en daarbij de duisternis omarmen en er een spel van maken om te spelen met mensenlevens.
Hun panfluit spel zou gewassen laten groeien en andere wezens waaronder ook mensen naar zich toe kunnen lokken.

Uiterlijk:
Een jonge Satyr / Faun ziet eruit zoals we hen kennen. Krullerig haar, korte hoorns en sommigen hebben bloemen in het haar en de witte stippen van een jong hert op hun gezicht.

Maar zodra een Satyr / Faun ouder word komen de natuurlijke eigenschappen verder naar voren.
De vacht van hun huid maakt plaats voor een wat meer bastachtige structuur.
Echte oude Satyr / Fauns zien er soms wel uit alsof ze uit hout gebeeldhouwd zijn, waarbij ze vreemde tekens op hun lichamen krijgen. Hun ogen worden wittig en waziger. Maar in hun oudere jaren zijn ze op hun machtigst. Met een aantal noten kunnen ze gehele gewassen redden of om zeep helpen, met een ander stel noten op hun panfluit kunnen ze het laten regenen. Met een geheel lied kunnen ze lieden laten dansen tot ze erbij neervallen.
Als ze sterven, veranderen ze permanent in een boom en wanneer de knoppen met hun bloesem openen, betekend de dood van de Satyr / Faun.

Bij TDG hebben we te maken met drie Satyrs / Fauns van middelbare leeftijd, wiens lichaam al wel is begonnen te veranderen in dat van een gebeeldhouwde boom. De één is vaak chagrijnig en wilt niets met mensen te maken hebben. Polyus. De tweede is een bedrieglijk aardige die de beste leugenaar ter wereld nog voor de gek kan houden, Chasius. De derde is een exemplaar dat extreem houdt van mensen pesten en hen in de maling te nemen op fysiek niveau. Diculus.

Wapen voorkeur:
- Hun panfluit en hun sluwheid zijn twee van hun favoriete wapens. Daarnaast houdt en Satyr / Faun ervan om mensen te verstrikken in hun spelletjes en grappen.

Sterke punten:
- Zeer sterk overtuigingsvermogen
- Magie door middel van panfluit
- Lenigheid

Zwakke punten:
- Roekeloos
- Gaat snel op uitdagingen in
- Fysiek niet de moeilijkste om te verwonden




××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

16. Kleurrijke Speelblokken




××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

17. Schelp




××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

18.Kroontjesveer



Object: Kroontjesveer
Database nummer: DG2017-18
Creatuur: 3 Harpijen
Inhoud:
Harpijen zijn bekend vanuit de Griekse mythologie. De vrouwelijke half mens half vogel wezens die menig volkeren hun leven zuur maakten.
Er zijn verschillende soorten onder de Harpijen, maar de meest bekende zijn de lelijke oude vrouwtjes die het leven van de koning Phineus van Thrace een levende nachtmerrie maakten.
Doordat Zeus hem gestraft had door hem op een eiland te zetten met een heerlijk feestmaal, maar elke keer als hij wat wilde eten zouden de Harpijen komen om zijn eten en drinken te bevuilen met hun uitwerpselen, etc.

Bij TDG hebben we drie Harpijen, verre nakomelingen van de drie Mythologische figuren.
Cruïnys; Een jonge Harpij die qua lichaam ook jong lijkt.
Enchira; Een Harpij van middelbare leeftijd, zit tussen de jonge en oude in qua uiterlijk.
Tulysis; De lelijke vorm die we ze goed kennen bij de Harpijen.

Cruïnys word gezien als de Harpij van Verleiding, juist nu nog om haar mooie bovenlichaam en gezicht, maar als we al kijken naar Enchira, de Harpij van Wraak, die de gave heeft om mensen te manipuleren om hun wrok jegens anderen te uiten en tot slot Tulysis, de Harpij van Verlangens. Zij heeft de gave om bij mensen achter diens meest duistere geheimen en wensen te komen.
Met hun gaven kunnen ze vooral mannen makkelijk overhalen, al zijn vrouwen ook zeker niet immuun voor hen.

Uiterlijk:
Cruïnys heeft een dikke bos rood haar en felgroene ogen, haar gezicht is ovaal van vorm en haar lippen hebben een dieprode kleur.
Haar verendek lijkt op dat van een roodborstje, een rode lap rond haar maagstreek waar haar vogelachtige lichaam begint, haar bovenlichaam is dat van een ontblote dame
Haar rug word al wel redelijk gesierd met veren; witgrijzig en bruinig in kleur. Haar klauwen zijn grijs. Ze is ongeveer 1.65 in hoogte en ze heeft een spawijdte van drie en een halve meter.

Enchira heeft asblond haar dat in een warrige krullenbos tot op haar schouders hangt. De vorm van haar gezicht is scherp, met hoge jukbeenderen, smalle kin, haakse neus en dunne lippen. Haar ogen zijn ijsblauw. Haar verendek lijkt het meest op dat van een ekster en begint op haar rug hoog terwijl ze net zoals Cruïnys nog een redelijk ontblote borst heeft. Ze heeft echter wel minder wit en de paarsblauwe gloed neemt het grootse gedeelte daarvan over. Haar klauwen zijn zwart.
Ze is 1.70 in hoogte en heeft een spanwijdte van vier meter.

Tulysis lijkt het oudste van allen, haar huid is gerimpeld en de oorspronkelijke vorm van haar ronde gezicht is bijna niet meer te zien. Haar ogen zijn donkerbruin en der haar is grijs en hangt in lange strengen stijl over haar rug heen.
Haar verendek is dat van een aasgier, een kraag van een dik lichtgrijs verenpak rond haar nek en schouders om uit te monden in een licht en donkerbruin resterend verendek.
Ze is 1.55 in hoogte, maar een spanwijdte van vier en een halve meter.

Wapen voorkeur:
Hun klauwen, vleugels en gaven.

Sterke punten:
-Telepathisch contact onderling.
- Hun persoonlijke gaven.
- De kracht in hun vleugels

Zwakke punten:
- Dichtbepakte omgevingen en kleine ruimtes
- Soms kunnen ze elkaars pijn voelen
- Het missen van hun vleugels is dodelijk.



××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

19. Een bosje tulpen




××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

20. Zijden Sjaal



Object: Zijden Sjaal
Database nummer: DG2017-20
Creatuur: Reuzen Tarantula
Inhoud:
Velen haten ze en velen vrezen ze; spinnen. Maar dit is niet zomaar een spin, deze spin gaat onder de naam Shinea en is de grootste van haar soort. Dit komt grotendeels ook omdat ze de traditie van sommige spinnensoorten in stand houdt om haar partners en soms ook kinderen levend te verslinden mocht ze in nood komen in het hebben van voldoende voedsel.
Shinea houdt er van om te jagen voor de gezelligheid en ze heeft een vreemd gevoel voor humor. Niet dat velen die echter ook echt meekrijgen want de kans is groter dat je eerder gestoken bent door haar giftige angel en kaken dan dat je daadwerkelijk een grap of opmerking hoort.
Haar gif is dodelijk maar het ligt aan de dosis hoe snel het gaat. Zo kunnen mensen die vergiftigd worden door Shinea en haar soort soms wel meer dan een dag overleven voor ze het begeven.
In snelle gevallen werkt het gif direct. Het eerste symptoom is kortademigheid, gevolgd door stuiptrekkingen van spieren door het gehele lichaam heen waardoor de persoon in een shock beland en onwel kan worden. Bloedvaten sluiten zichzelf af tot de toegang naar het hart geblokkeerd is en het stopt met kloppen. In gevallen met blootstelling aan minder gif - dus de langere lijdensweg- begint de vergiftigde persoon te hallucioneren in de tweede fase. Dit kan vaak tot roekeloos of psychotisch gedrag leiden.
Haar rag is fijn maar sterk en heeft een hoge plakwaarde op natuurlijke materialen. Ook al voelt het niet alsof je het aanraakt, je vinger komt niet meer los.
Ze vind het heerlijk om zich op te houden in de boomtoppen of in een grot.
Uiterlijk:
Shinea is geheel zwart zonder enige markeringen, behalve op een aantal littekens op haar rug na die diepe groeven achterlieten.
Haar acht ogen lijken wel poelen van diepzwart gesteente, men zegt dat een glinstering in haar ogen het eerste is wat je ziet in het donker terwijl ze je nadert. Ze is vier meter hoog en zes meter breed.
Wapen voorkeur:
Haar vermogen om zich geruisloos te bewegen, haar spinnenrag en gif.
Sterke punten:
- De kracht in haar kaken.
- Geruisloos kunnen voortbewegen.
- Haar gif
- Ze heeft een bepaalde intelligentie die velen over het hoofd zullen zien.
Zwakke punten:
- Ze vind het moeilijk om water over te steken.
- Haar grote zorgt er voor dat niet alles even toegankelijk is voor haar.
- De geur van pepermunt vind ze onaangenaam



××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

21. Pot met chocolade koekjes × Krampus



Object: Pot met chocoladekoekjes
Database nummer: DG2017-21
Creatuur: Krampus.
Inhoud: Waar de kerstman ‘the spirit of giving’ (St. Nikolaas) zorgt voor de lieve kinderen, zorgt Krampus voor de kinderen op de ‘naughty’ lijst ‘the spirit of taking’. De toorn van Krampus is echter vrij makkelijk te vergaren. Zolang je iets aan kerstmis niet waardeert, zelfs als je ruzie hebt met een familielid, gewoonweg geen zin hebt in kerst, slechte dingen hebt gedaan dat jaar, de hoop en wonder op hebt gegeven of de tradities niet eert, is de kans groot dat Krampus achter je aan komt.

Krampus stopt stoute kinderen vaak in zijn zak en neemt ze mee om ze later op te eten. Voor volwassenen heeft hij ook andere straffen. Dit kan zich uiten in het ranselen met zijn ketens, meegetrokken worden naar de onderwereld, opgesloten worden in een sneeuwbol of veranderd worden in één van zijn dodelijke handlangers. De handlangers zijn er in verschillende vormen; Donkere elfen (ook wel Krampus elf), demonisch speelgoed en gingerbread men.
Wil je bijv. meer zien van het Demonische speelgoed; Google; Krampus 2015 minions. Vooral de Jack-in-the-box is iets wat je liever niet wilt zien...



Uiterlijk:
Krampus torent hoog boven de meeste mensen uit, zelfs met zijn gebogen houding. Net zoals de ‘spirit of giving’ St. Nikolaas, draagt Krampus een rode mantel/ gewaad. Het zijne is echter groezelig en gescheurd aan de onderkant. Onder het gewaad is hij harig.De kap hangt tot ver over zijn gezicht, maar er zijn twee gaten in waardoor twee enorme gebogen horens steken. Hij heeft geen normale voeten, maar hoeven als van een bok.
Zijn tong is lang en aan de punt gespleten, deze kan hij ook als wapen gebruiken, maar dat doet hij zelden. Om zijn torso heen heeft hij ketens hangen, Aan de ketens hangen kerstbellen, die klingelen bij elke stap die hij zet. Maar aan één uiteinde hangt een haak, waarmee hij dus mensen mee de onderwereld in kan slepen.
De ketens zijn vaak ook naast zijn zware voetstappen het eerste wat je hoort als hij je naderd.
Wanneer hij echter dichterbij is, is een verandering in de tempratuur duidelijk voelbaar. Hoe warm het eerst ook maar was, zodra je merkt dat water begint te bevriezen weet je dat hij in de buurt is.

Wapen voorkeur:
- Zijn ketens met de haak, zijn cadeauzak, zijn handlangers, zijn tong.

Sterke punten:
- Hij is moeilijk te verjagen / te ontkomen.
- Heeft vele mogelijkheden om je lastig te vallen.

Zwakke punten:
- Kan persoonlijk best sloom zijn.
- Zelf opofferingen of een immense daad van goedheid.



××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

22. Perkamenten scroll




××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

23. Een glas rode wijn


Object: Een glas rode wijn
Database nummer: DG2017-23
Creatuur: Incubus of Succubus, ligt er geheel aan of de persoon die het object gekozen heeft een man of een vrouw is. In dit geval dus een Incubus.

Inhoud:Incubi (meervoud) zijn verleidelijke demonen. Ze bezitten tevens magie die ze in kunnen zetten om mensen voor hen te laten vallen. Het zijn wezens die zich voeden met menselijke levensenergie en gebruiken seksuele handelingen om zelf te overleven. Een succesvolle Incubus kan zo meer dan duizend jaar leven. Vaak hebben vrouwen niet door dat ze de prooi zijn van een Incubus tot dat het te laat is.Tijdens de seks veranderd het wezen en mondt het al vaak uit tot verkrachting. Wat vaker voorkomt is dat een Incubus het huis of kamer van een vrouw binnen glipt terwijl ze slaapt en haar dan verkracht. Incubi zijn echter niet van zichzelf vruchtbaar, maar zijn vrouwelijke tegenhanger de Succubus zou het zaad van haar mannelijke slachtoffers opslaan en aan hen schenken om zo toch vrouwen te kunnen bezwangeren. De kinderen die hieruit voortkomen zullen op diens beurt wel Incubi worden. De moeders zouden bijna altijd overlijden. Tevens trekken Incubi zich vaak niets aan van een mogelijke partner, maar ze vallen wel minder snel een vrouw 's nachts wakker als ze een man naast zich heeft liggen.
Een Incubus kan echter een 'zegel' plaatsen op diens prooi, zo kan hij voelen waar ze is zonder haar daadwerkelijk in de gaten te houden.



Voor deze 'Death Games' hebben we de Incubus Lazario. Hij is 3513 jaar oud en heeft menig menselijk vrouwenharten en levens verwoest.Hij heeft op zekere hoogte telepatische gaven waardoor hij makkelijker achter de wensen van zijn prooien kan komen en zich daaraan aanpassen om zijn werk nog sneller te klaren. Hij kan heel vriendelijk en behulpzaam zijn bij de benadering en dat is al het punt dat vele vrouwen voor hem vallen. Hij heeft daarnaast een intrigerende kijk op de wereld wat gepaard gaat met droge en duistere humor. Hij kan bijna alle talen spreken. (Meer komt eventueel nog.)

Uiterlijk:De Incubus lijkt op een gewone man, hoewel ze bijzonder aantrekkelijk zijn. Maar onder die laag van aantrekkelijkheid gaat hun ware gedaante schuil. Ze ontwikkelen vleermuisachtige vleugels en ze krijgen een lange puntige staart. Ook verschijnen er hoorns op hun hoofd en gloeien hun ogen rood of zwart op. Volgens sommige legenden vormen hun voeten zich ook tot hoeven en kleurt hun huid mee met de kleur van de vleugels. Maar dat is bij deze niet het geval.
Lazario Heeft in menselijke gedaante zwart haar en diep blauwe ogen, hoge jukbeenderen en kleed zich vaak graag zakelijk en goed verzorgd. 's avonds is hij vaak in bars te vinden in de vip ruimtes waar hij makkelijk een prooi uit kan zoeken aangezien vele vrouwen zich al voor hem aan zijn voeten werpen.
In Incubus vorm heeft hij dezelfde lichaamsbouw, zijn tenen zijn gevormd met scherpere nagels, zijn huid is gewoon hetzelfde blank. Tussen zijn zwarte lokken zijn twee donkergrijze hoorns tevoorschijn gekomen die in een halve krul om zijn hoofd vallen. Zijn vleugels zijn zwart en zijn ogen zijn ook compleet zwart.

Wapen voorkeur:
Incubi zijn over het algemeen niet heel gewelddadig tot moorddadig aan toe, maar wanneer ze dat wel zijn gebruiken ze voornamelijk dingen die zich om hen heen bevinden en vermoorden ze mensen net zoals wij mensen dat zouden doen. Ze zijn wel sterker dan de mens en ze kunnen behoorlijke psychologische schade aanbrengen.

Sterke punten:
- Zijn charme
- Zich kunnen vermommen als 'normale' man
- Bovenmenselijke kracht
- Moeilijk van hem af te komen
- Telepathische gaven

Zwakke punten:
- Een andere man erbij in bed hebben houdt hen vaak op afstand
- Al zwanger
- Een trouwring om krijgen



××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

24. Kleien beeldje van een ster




××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

25. Vlindervleugels




××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

26. Rood lapje stof



Object: Rood Lapje Stof
Database nummer: DG2017-11
Creatuur: Roodmuts
Inhoud:Roodmutsen, ook welRedcaps of komen voort uit Schotse sagen: , het zijn vijandelijke goblin-achtige wezentjes die het leuk vinden om mensen op een dwaalspoor te zetten, te laten verdwalen, maar vooral om hen aan te vallen en dood te laten bloeden. Hoewel ze behoren tot de goblin-familie zijn Roodkappen slimmer dan hun soortgenoot. De Roodmuts heeft diens naam te danken aan het feit dat hij altijd een rode muts draagt. De rode kleur van de muts komt doordat het telkens weer geverfd word met het bloed van diens slachtoffers. Als hij dit namelijk niet doet en het bloed geheel opgedroogd is of eruit gewassen wordt, sterft het.
Uiterlijk:
Roodmutsen zijn over het algemeen kleiner van mensen, ze worden tussen de 90 tot 120 cm lang.
De lichaamsbouw van een Roodmuts kan behoorlijk uiteenlopen.
Ze dragen een rode muts op hun hoofd, maar ze zijn totaal niet te vergelijken met de vriendelijke tuinkabouter die iedereen kent. Sommigen lopen gebogen, hun huid is vaal en bij sommigen zelfs aan de groenige kant. Hun vlijmscherpe tanden worden zichtbaar als ze naar je grijnzen.
Hun handen lopen uit in lange scherpe nagels.Roodmutsen hebben grote met bloeddoorlopen ogen. Als ze je eenmaal gespot hebben, laten ze je niet snel meer los. Als ze een slachtoffer hebben gevangen halen proberen ze je aan stukken te snijden met hun wapens om vervolgens met hun ijzeren schoenen op het slachtoffer te stampen tot er één grote bloederige hoop overblijft.
Dat is het moment dat ze hun mutsen voor even van hun hoofd halen om ze opnieuw te ‘verven’.
Ze dragen naast hun muts vaak niets, een lendendoek, een bruine zak wat vermoedelijk ooit een aardappel of meelzak was geweest of een maliënkolder en kledij als ze leven in de buurt waar veel mensen leven. Aan hun voeten dragen ze puntige ijzeren schoenen en velen dragen een scherpe gehaakte speer, bijl of zeis bij zich waarmee ze de enkels van hun slachtoffers makkelijk mee open kunnen halen en in sommige gevallen zelfs amputeren.
Wapen voorkeur:
Zoals bovengenoemd, hun pikestaffs, Bijl of Zeis en hun tanden en nagels.
Sterke punten:
Ze zijn snel.
Door hun grootte makkelijk te missen.
Moeilijk van ze af te komen.
Zwakke punten:
- Ze worden dodelijk verzwakt als ze hun rode muts verliezen
- Geen bloed in de muts betekent dood.



××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

27. Hertengewei




××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××
28. Wiskundeboek




××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

29. Portretfoto van een victoriaans vrouwengroepje



Object: Portretfoto van een victoriaans vrouwengroepje
Database nummer: DG2017-29
Creatuur: 2 Heksen
Inhoud:
In het jaar 1641 leefden twee beste vriendinnen in het Britse Londen. Deidre Hayes en Rosealle Kohe.
De twee deden alles samen en al snel hadden ze beide een relatie met broers, zodat ze ook daar veel samen konden zijn.
De relaties gingen prima en de broers vonden het niet erg dat beide meiden vaak over de vloer kwamen, soms zorgde dat alleen maar voor meer plezier.
Twee jaar gingen voorbij, maar in het jaar 1643 werd één van de broers ongeneselijk ziek verklaard.
Alle vier zaten ze met het handen in het haar, tot Deidre Rosealle over haalde om voor haar een bepaald kruid te halen. Rosealle stemde hierbij in, maar het was moeilijker dan verwacht.
Het kruid groeit op het koudste plekje in de omliggende valleien van Londen en het duurde drie dagen voor ze een aanwijzing had gevonden van het kruid.
Maar eenmaal terug in Londen gaf ze het kruid aan het vriendje van haar beste vriendin.
Hij kwam bij, maar Rosealle kreeg geen dank je. Hij maakte haar uit voor heks en al snel had heel de gemeenschap ervan gehoord. Rosealle werd veroordeeld en met een steen aan haar voeten in de theems gegooid. Deidre vervloekte hem en biechtte op dat zij diegene was geweest die Rosealle had gevraagd om het plantje te halen. Dit werd ook haar fataal en nog geen week later dan Rosealle werd ook zij veroordeeld en op de brandstapel gelegd. Hun onrecht was iets wat hun nieuw leven aanwakkerde en op het randje van sterven werden ze herboren. Hun gaven vindend uit de manier waarop ze beide heen gegaan waren. Als eerst vermoorden ze hun relaties, voor het harteloos verklikken van iets wat een normale goede daad was geweest. Na die twee moorden was er geen weg terug meer. Deidre en Rosealle hadden nu de kracht van de dood gevoeld en vonden het goeddunkend om hun eigen vonnissen uit te spreken over de levens van nietsvermoedende mensen die zij op hun pad tegen kwamen.
Uiterlijk:
Zoals ze normaal door het leven gaan zien ze eruit als twee beeldschone vrouwen ergens halverwege de dertig. Deidre heeft lang kastanjebruin haar en evenals bruine ogen, is 1.78 lang.
Rosealle daarentegen heeft lang stijl blond haar en blauwe ogen, ze is kleiner dan Deidre met haar 1.72, maar ze is temperamentvoller en verliest sneller haar geduld.
Zodra ze veranderen in hun ware gedaante zien ze er niet zo gezellig meer uit.
Hun huid word grauw en het lijkt wel of stukken vlees weg zijn gevallen en alleen de spieren nog over zijn, dit gebeurd vaak bij de kaak en oogkassen. Bij Rosealle veranderd der haar van blond naar zilver.
Wapen voorkeur:
Deidre heeft de gave over vuur en Rosealle bezit de macht over water (En daarmee ook ijs.) Ze hebben beide telekinetische krachten, waarmee ze objecten kunnen verplaatsen en beïnvloeden met hun gedachten. Verder zijn ze in hun ware gedaante fysiek sterker en hebben hun kaken de kracht om gemakkelijk door vlees heen te bijten.
Sterke punten:
- Fysiek sterk
- Magisch
- Beeldschoon in menselijke gedaante en daardoor onschuldiger qua uiterlijk.
- Moeilijk fysiek uit te schakelen
Zwakke punten:
- Ze kunnen niet aan één stuk door hun magie gebruiken, hoe groter de spreuk des te meer energie het opgebruikt.
- Kunnen niet vliegen.
- Laten zich soms te veel leiden door emoties



××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

30. Gouden gordel met bloedrode robijnen




××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

31. Sneeuwklokje




××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

32. Rood met witte zuurstok




××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

33. Mondkapje




××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

34. Plastic stokje.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen