• Mijn instelling o_o Ik begin nooit aan opdrachten, ik stel álles uit en raak heel snel afgeleid. Ik weet niet wat ik eraan moet doen :/ Het gaat dan eventjes goed, maar meestal verval ik weer in het oude o__o Vooral met zulk weer.. ik kan er wel van huilen. Ik wil zó graag mijn opleiding halen en het is ook niet bepaald moeilijk, maar ik ben zo damn makkelijk. Ik heb dan wel een planning gemaakt, maar ik kan mij er gewoon niet aan houden. En nu al helemaal niet... aangezien ik steeds weer met een bepaald persoon begin te praten. Wat moet ik in hemelsnaam doen? Ik kan moeilijk mezelf een schop onder m'n kont geven. Ik wil mijn opleiding halen! Help me ): It's driving me crazy. (finger)

"I shut my eyes in order to see.'

Ik heb hetzelfde probleem, sorry :x
    En dan is het bij mij ook nog zo dat ik zonder iets te doen nog hoge cijfers haal, dus dan heb ik al helemaal geen zin meer om inzet te vertonen, en dan worden leraren weer boos op mij enzo. Geen idee wat ik er tegen moet doen -_-

This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

Je bent niet de enige, Nynk. Ik doe HAVO, en het is voor mij echt een eitje. Ik ben ook van tvwo gegaan omdat ik te weinig mijn best deed, ook al kan ik het wél. Ik weet daarom ook geen oplossing voor je, sorry. ]:
    En wie is die 'bepaalde persoon'? ^^

You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

Ik krijg geen cijfers, ik moet alleen competenties behalen en véél verslagen schrijven.. maar ik doe 't gewoon niet.

"I shut my eyes in order to see.'

Dat is wel balen. Vooral omdat je pas aan het eind resultaat ziet doordat je geen cijfers krijgt.
    Je moet een doel hebben. Nu heb je pas op lange termijn een doel, namelijk je opleiding halen. Probeer iets voor jezelf te bedenken dat je krijgt als je je an je planning houdt. Geef jezelf die schoenen die je zo leuk vind, koop wat lekkers of iets anders. En koop/pak dat niet eerder dan dat je je aan je planning houdt.
    Anders zou ik het niet weten. Mijn ervaring is dat een doel altijd helpt.

To live would be an awfully big adventure

Ik heb hetzelfde probleem, ik stel altijd alles uit. Ik heb laatst ook een planning gemaakt, en daar houdt ik me ook niet aan.

Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

Jij moet je op zo'n moment bedenken, ik wil later een goede baan en ik wil later een leuk huis.. En ik wil geen kassajuf of putjesschepper worden (ik heb er niets tegen hoor, no offence). Desnoods schakel je internet uit of vraag je iemand anders om dat voor je te doen en alle afleiding stop je weg. Je moet er alleen wel moeite voor doen en de belangrijkste het zelf willen! En geloof me, dat kun jij. jij schrijft: Ik wil mijn opleiding halen! Geloof jij zelf ook dat je het wél kunt?

weg met die computer, tv weg, mobiel weg, muziek weg en gaan :Y)

Dreams are like water, they are beautiful, sad, quiet, wild, changeable, unpredictable ...

Silmarillion schreef:
    Ik krijg geen cijfers, ik moet alleen competenties behalen en véél verslagen schrijven.. maar ik doe 't gewoon niet.

Ah, same here. En ik heb echt precies hetzelfde probleem ._.

Be careful what you wish for, 'cause you just might get it all.

Daar ligt mijn probleem ook, ik heb binnenkort eindexamen en zou dus eigenlijk moeten leren, maar ik kan dat dus echt niet opbrengen!

I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.