Toen moesten jullie mij heel even helpen met Engels omdat ik het stervensdruk heb met ander schoolwerk en ik al in de stress zit...
Kunnen jullie misschien dit voor mij vertalen?
Jullie krijgen dan echt 10.000.000 koekjes van mij!
Jonathan is een gevoelige jongen. Hij is iemand die niet iemand snel vertrouwd, maar wel veel wilt weten over anderen. Dat
alles gewoon omdat hij bijzonder nieuwsgierig is. Jonathan is een jongen die totaal niet racistsch is of discrimineert. Hij
accepteert iedereen om hoe diegene is, en kijkt niet naar de huidskleur. Jonathan is wel waarschijnlijk kapitalistisch
opgegroeid omdat zijn opa, Peter Atwood, een rijke man is. Jonathan heeft niet veel problemen in zijn leven gehad, buiten
dat hij zijn ouders amper ziet. Zijn moeder is alcoholist en zijn vader ziet hij nooit. Als Jonathan zijn vader wel ziet, zegt zijn
vader amper iets. Niet dat zijn vader hem negeert, want hij heeft sowieso nooit veel te zeggen.
De belangrijkste scene is dat Jenny, iemand die hij ontmoette op het vliegveld van Seattle en Jonathan werd gelijk op slag
verliefd op haar, de waarheid verteld wat nou eigenlijk gebeurd is. Ze vertelde hem dat de vermoorde Alfred Kaplan zijn
vader is. Het is een belangrijke scene omdat Alfred Kaplan in het begin van het verhaal een ziekenhuismedewerker had
gevraagd om Jonathan te bellen om direct over te vliegen van New York naar Seattle omdat Alfred Kaplan hem persee nog
wilde zien. Jonathan was dus overgevlogen naar Seattle en was te laat, Alfred overleed. Een detective, Tom Ward,
ondervroeg Jonathan of hij Alfred Kaplan écht niet kent, want in het mortuarium vertelde Jonathan de detective dat hij deze
man nog nooit in zijn leven had gezien. Dat was waar, want zijn vader, Alfred Kaplan dus, stond hem af aan Peter Atwood
voor een beter leven. Het hele verhaal gaat over wie Alfred Kaplan nou was, door wie hij vermoord was en welke connectie
hij had met hem. In het verhaal door beweerde Jenny dat de Skinheads hem vermoord hadden, maar de Skinheads
beweerde dat hij gewoon was neergeslagen in het park. De Skinheads dwingde hem in feite om hen te geloven. Jonathan
was verward en wist niet meer wie hij moest geloven. Dus uiteindelijk toen Jenny vertelde dat Alfred Kaplan zijn vader was,
werd een hoop duidelijk en werd het verhaal 'ontmaskerd'.
[ bericht aangepast op 3 maart 2011 - 17:14 ]
your eyes are like stars in the night.