• Mijn zusje van 12 ( ze zit in groep 8, of zesde leerjaar) moet een boekbespreking doen. Ze vroeg aan mij of ik het goed vind, ik vind het goed. Maar wat vinden jullie ervan?


    Beste klas en meester.

    Ik ga jullie wat meer vertellen over het boek: Hoe overleef ik de brugklas?
    Dit boek is het derde deel.

    Ik heb het boek gekozen omdat het een leuk en spannend boek is. Maar ook omdat wij volgend
    jaar naar de brugklas gaan.

    Het boek is geschreven door: Francine Oomen. De tekeningen zijn gemaakt door: Annet Schaap.
    Het boek, gaat het over pesten, vriendschap, over uitgelachen te worden en jezelf durven te zijn.
    Er staan ook een heleboel handige tips in. Zoals tips over: Lastige leerkrachten, zware boekentassen, ...

    Het hoofdpersonage is: Rosa Van Dijk, 13 jaar en woont in Den Bosch. Ze heeft in dit boek vier
    vrienden, en die zijn: Jonas, Sascha, Lidwien en Esther.

    Rosa is erg behulpzaam. Haar vriendin Sascha, die durft en mag veel. Ze heeft zelfs al
    piercings. Haar andere vriendin Lidwien, die is nogal verlegen. Ze gaan alle drie naar het eerste middelbaar.
    Jonas is haar mailvriendje, die is een jaar jonger en gaat pas naar het zesde leerjaar.
    Esther leert ze kennen op haar nieuwe school. Ze wordt gepest en veel uitgelachen omdat haar moeder
    zelf kleren ontwerpt. Het zijn nogal gekke kleren.
    Ze gaan de eerste dag op speurtocht door de school.
    Daar ontdekken ze de zolder van de school. Sascha, die veel durft wil erop gaan.
    Uiteindelijk maken ze de deur open en het wordt een hele puinhoop.
    Een andere keer, stond de school bijna in brand. Dat kwam omdat Sascha met een andere
    jongen weer de zolder is gaan bezoeken. Die jongen rookte al en zijn sigaret was toen gevallen.
    Gelukkig was hun klassenmentor er snel bij en kon hij het vuur doven.

    Er gebeurt nog veel meer in, maar dat moet je zelf lezen.
    Ik vind het boek zéker een aanrader.

    Dit was mijn boekbespreking.




    Ik vind het goed, voor groep 8 dan :)


    Life is hard and then we die

    Ik kan niet zo goed oordelen over jongere kinderen. Maar het is in ieder geval niet slecht ;'D


    effort never betrays you

    Het lijkt me wel goed voor groep 8 denk ik (:
    Alleen is het wel een beetje kort maar dat zal wel de bedoeling zijn! ^^


    Be yourself, life is too short, to be somebody else...

    Kort maar krachtig.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.