Ik heb eigenlijk wat raad nodig over wat ik nu eigenlijk het beste kan doen om de vriendschap tussen mij en mijn beste vriendin te redden. Mijn bff I. gaat al meer als een jaar uit met een jongen L. maar in die tijd is ze al meer ongelukkig geweest dan gelukkig. Ze is al zo'n 4 keer in tranen uitgebarsten en vorige week was het weer hetzelfde. Het zit zo met die jongen, telkens als mijn bff dreigt het uit te maken(al 3x) gaat hij wat slijmen en maakt hij valse beloftes maar na 2 weken zit hij haar weer te negeren omdat hij zijn vrienden veel belangrijker vindt. Hij is ook heel egocentrisch en narcistisch(de meest hatelijke persoon ooit en hij verwijt haar zeer veel zelfs soms van bedriegen). Dus vorige week was mijn bff weer aan het huilen en hij begon zijn 'routine' weer maar eens en toen heb ik na lang zwijgen mijn mond opengetrokken ter verdedeging van mijn vriendin maar na dit voorval ben ik uit woede(en omdat ik mijn bff niet meer van slag wou brengen) naar huis gegaan. S'avonds krijg ik te horen van een andere goede vriendin dat mijn bff alles wat er gebeurt is aan het verdraaien was om mij als schuldige aan te duiden en dit zit ze met L. bij iedereen die ik ken te doen. Hij zet haar dus tegen mij op en ze vindt het niet eens erg dat we ruzie hebben terwijl ik me daardoor zeer gekwetst voel. En gisteren kreeg ik van 2 vreemden te horen dat ik moest oppassen voor L. omdat hij gedreigt om me kapot te maken en dit heeft mijn andere vriendin tegen mijn bff gezegd waarop zij antwoordde dat we L. maar moestte begrijpen. Ik ben dus nu aan het boeten omdat ik mijn bff gewoon wou verdedigen(ik negeer haar nu wel daar alles wat ze heeft gedaan)maar ben ik nu echt de schuldige?
I want the fairytale and nothing less