Voor Nederlands moest ik het leven van haar beschrijven. Voordat ik het aan mijn leraar Nederlands geef, en mijn punt krijg, wil ik even jullie mening.
Erica
Erica is 17 jaar, ze is geboren in een dorpje vlak bij Utrecht. Haar moeder heet Maaike, haar vader Richard.
Erica was van begin af aan al een stil en rustig meisje. Althans, in de ogen van anderen, in haar hoofd zat ze altijd al met allerlei vragen, maar ze durfde ze nooit daadwerkelijk te stellen. Zonder iets te vragen, kon ze al snel het antwoord achter halen. Ze is immers nieuwsgierig van aard. Ook gelooft ze in dromen. Ze zegt dat dromen, je diepste geheimen, aan je vertellen. Vandaar vertelt Erica nooit over haar dromen, ze gelooft er heilig in, dat die geheimen bij haar horen, en ze die moet meenemen in haar graf.
Ze vertrouwt mensen soms blindelings, wat haar wel eens in problemen heeft gebracht.
Ze heeft een fijne tijd gehad op de basisschool. Op haar 4e ging ze naar het Maanse. Haar eerste schooljaren heeft ze daar door gebracht. In de eerste 2 groepen, de kleuter klassen, was ze met iedereen bevriend. In groep 3 ontmoetten ze Kim en Saskia, haar vriendinnen van de Basisschool.
Toen ze voor het eerst bij Kim thuis was, ontdekte ze iets. Ze zag een speelgoed camera. Ze vroeg Kim direct of ze wou ‘poseren’. Zo heeft ze op jonge leeftijd haar passie ontdekt. Toen ze 10 was, kreeg zo voor haar verjaardag een echte, professionele, digitale camera. Die camera heeft ze nog steeds. Ze heeft er honderden foto’s mee gemaakt, die had ze allemaal opgeslagen op één grote hardeschijf.
Haar basisschooltijd was erg leuk, ze ging door naar het HAVO, maar zodra ze op de middelbare school terechtkwam, minderde het contact met Kim en Saskia. In de eerste dagen was Erica er kapot van, maar ze maakte nieuwe vrienden, toen ze in de 2e zat, was ze Kim en Saskia al bijna vergeten. Totdat ze Kim tegen kwam in Utrecht. Ze zijn samen naar het parkje gelopen, en zijn daar nog uren blijven zitten en praten. Erica beloofde contact te houden, maar die belofte hield geen stand.
Toen Erica in de 3e klas zat, ging ze halverwege het schooljaar verhuizen, naar Rotterdam. In eerste instantie vond ze het héél spannend en leuk. Erica was inmiddels bijna 15, en haar eerste dagen op school gingen goed. Maar ze miste toch wel haar vriendinnen op de middelbare school in Utrecht. In Rotterdam ontmoetten Erica, Kevin. Kevin was 16 jaar. Na een half jaar goede vrienden met Kevin geweest te zijn, kregen ze verkering. Erica was dolblij met Kevin. In de vakanties ging Erica vaak naar Utrecht om daar te logeren bij haar vriendinnen. Soms nam ze Kevin mee, naar Utrecht. Na één jaar, een relatie met Kevin te hebben gehad, maakte Kevin het uit. Erica zat hier enorm mee. Haar vriendinnen uit Rotterdam hielpen haar nauwelijks. En haar vriendinnen uit Utrecht konden niet zo vaak komen. Toen ze haar HAVO examen haalde, ging ze door naar het HBO.
Erica zit nu in haar 1e jaar op het HBO. Ze heeft sinds kort Mike leren kennen, en ze denkt verliefd op hem te zijn. Maar ze durft zelf niks te doen. Haar droom is nog steeds om ooit professioneel fotografe te worden. Foto’s maken is nog steeds haar grootste hobby!
Tips/kritiek? Wat zouden jullie geven voor punt?
[ bericht aangepast op 22 feb 2011 - 20:54 ]