• De bijbel lol.
    Maar ik snap iets niet, ik lees nu Genesis, het ontstaan van de aarde, Adam en Eva enzovoorts. Maar de mens word wel heel vaak geschapen daarin vind ik. Ik zal het even hier neerzetten.

    Genesis 1:27 En God ging ertoe over de mens te scheppen naar zijn beeld, naar Gods beeld schiep hij hem; Als man en als vrouw schiep hij hen.
    Genesis 2:7 En God ging ertoe over de mens te vormen uit stof van de aardbodem en in zijn neusgaten de levensadem te blazen en de mens werd een levende ziel.
    Genesis 2: 8 Voorts plantte God een tuin in Eden, tegen het oosten, en daar plaatste hij de mens die hij gevormd had.
    Genesis 2:15 God nam nu de mens en plaatste hem in de tuin van Eden om die te bebouwen en zorg voor te dragen.
    Genesis 2:22 Daarna bouwde God de rib die hij uit de mens had genomen tot en vrouw en bracht haar tot de mens.

    Ik heb het gevoel dat de vrouw nu drie keer is gemaakt, de man twee keer en ze twee keer in de tuin van Eden zijn geplaatst. Volgens mij is God een beetje vergeetachtig.

    [ bericht aangepast op 6 dec 2010 - 23:37 ]


    Your make-up is terrible

    Ik heb dat ook eens geprobeerd, maar ik ben al gestopt na de eerste regel, ik viel bijna in slaap =)
    Zo saai =) en da slaagt eigelijk op niks xD


    Stop wishing, Start doing..

    Ik snap de bijbel ook niet. Veel te kleine lettertjes.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    In de eerste is het een idee.
    In de tweede wordt adam gemaakt.
    In de derde wordt het paradijs gemaakt.
    In de vierde wordt Adam in het paradijs neergezet.
    En dan maakt god Eva met een rib van Adam.

    o___O


    it's so empty living behind these castle walls

    Genesis 1:27 En God ging ertoe over de mens te scheppen naar zijn beeld, naar Gods beeld schiep hij hem; Als man en als vrouw schiep hij hen.
    - Hier wordt Adam gevormd, maar over Eva wordt alleen nog gezegd dat ze er ooit zal komen.

    Genesis 2:7 En God ging ertoe over de mens te vormen uit stof van de aardbodem en in zijn neusgaten de levensadem te blazen en de mens werd een levende ziel.
    - Hier worden ze tot leven gewekt.

    Genesis 2: 8 Voorts plantte God een tuin in Eden, tegen het oosten, en daar plaatste hij de mens die hij gevormd had.
    - Dit is de aankondiging dat hij de tuin van Eden maakt om de mensen een thuis te geven.

    Genesis 2:15 God nam nu de mens en plaatste hem in de tuin van Eden om die te bebouwen en zorg voor te dragen.
    - Hier zet hij ze écht in de tuin.

    Genesis 2:22 Daarna bouwde God de rib die hij uit de mens had genomen tot en vrouw en bracht haar tot de mens.
    - Hier schiep hij Eva.



    Tenminste, dat denk ik. En zo lijkt het verhaal wel wat logischer. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Okee ik moet voor school een stukje gaan lezen, maar nu heb ik er helamal geen zin meer in.


    I'm just a little girl in a big mean world.

    Qlimax schreef:
    Ik snap de bijbel ook niet. Veel te kleine lettertjes.


    Hope goes lost but never dies.

    Square schreef:
    Genesis 1:27 En God ging ertoe over de mens te scheppen naar zijn beeld, naar Gods beeld schiep hij hem; Als man en als vrouw schiep hij hen.
    - Hier wordt Adam gevormd, maar over Eva wordt alleen nog gezegd dat ze er ooit zal komen.

    Genesis 2:7 En God ging ertoe over de mens te vormen uit stof van de aardbodem en in zijn neusgaten de levensadem te blazen en de mens werd een levende ziel.
    - Hier worden ze tot leven gewekt.

    Genesis 2: 8 Voorts plantte God een tuin in Eden, tegen het oosten, en daar plaatste hij de mens die hij gevormd had.
    - Dit is de aankondiging dat hij de tuin van Eden maakt om de mensen een thuis te geven.

    Genesis 2:15 God nam nu de mens en plaatste hem in de tuin van Eden om die te bebouwen en zorg voor te dragen.
    - Hier zet hij ze écht in de tuin.

    Genesis 2:22 Daarna bouwde God de rib die hij uit de mens had genomen tot en vrouw en bracht haar tot de mens.
    - Hier schiep hij Eva.



    Tenminste, dat denk ik. En zo lijkt het verhaal wel wat logischer. ^^


    Zo lijkt het inderdaad veel logischer, maar echt uit de tekst kan je het niet opmaken.


    Your make-up is terrible

    de bijbel is gewoon niet logisch o.O


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    haha xD


    I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.

    Genesis.. goeie band.


    No growth of the heart is ever a waste

    Seel schreef:
    de bijbel is gewoon niet logisch o.O


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.

    Ik heb ook dat gevoel.
    Het bewijs dat Adam en Eva -zoals ik altijd al dacht- niet alleen waren (:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    NikkiPedia schreef:
    (...)

    Zo lijkt het inderdaad veel logischer, maar echt uit de tekst kan je het niet opmaken.

    Ja, klopt. Maar de bijbel is sowieso heel vaag, zodat iedereen het heel anders interpreteert. Gewoon je fantasie gebruiken. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Waa, dat vind ik wel lollig xD Maak er gewoon van wat je zelf denkt dat het is


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Nja ik heb zo mijn eigen gedachten over de bijbel.
    kon ik maar iets verzinnen wat over de hele wereld het meest gelezen boek wordt.


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.