• Een tijd terug had ik dit topic aangemaakt. Vrijdag moest ik naar de therapeut en het schijnt dus dat ik écht hooggevoelig ben. Ik heb van haar een boekje gekregen dat eigenlijk voor kinderen bedoeld is, maar ik herken me in zoveel punten. Lebeltjes in kleren kan ik niet hebben, de hele dag is dan voor mij verpest. Als iemand om mij heen verdrietig is, dan ben ik dat ook. Als iemand alleen maar rond loopt te dartelen en ontzettend vrolijk is, dan ben ik dat ook. Als ik iets doe waardoor ik mensen kwets, is het gevoel erna nog erger dan de straf die ik ervoor krijg, omdat ik voel wat ik mensen heb aangedaan. Zo kan ik nog een hele rits dingen opnoemen..
    Nu krijg ik therapie, twee keer per maand een sessie van één tot twee uur. Ik ga leren om een schild om me heen te bouwen, zodat ik alleen maar mijn eigen energie voel en dat mijn stemming niet meer afhankelijk is van anderen. Ik ga leren hoe ik met mijn hooggevoeligheid om moet gaan, zodat ik er dingen mee kan bereiken.
    Je kunt niet geloven hoe blij ik ben dat ik eindelijk geholpen word, eindelijk is er een oplossing voor mijn problemen..


    Ik ben gemeen xoxo

    Sterkte (:


    Zoals de oude Hawaiianen altijd zeiden: Als je troebel water met rust laat, wordt het vanzelf helder.

    Ik ben blij voor je! En heel veel sterkte en succes. ;]

    Ik vraag me af, vanwaar dat van die labeltjes? o_o


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik ben blij voor je!
    Gevoelig zijn is gewoon heel vervelend, want ik ben het ook. Alleen ik ben niet zo erg.
    Nouja, veel succes, want je hebt wel wat werk te doen denk ik ;)


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    C0RPSE schreef:
    Ik vraag me af, vanwaar dat van die labeltjes? o_o

    Die dingetjes in je shirt/trui. Kaartjes.. Het boek begon daarmee en ik dacht eerst dat ik gestoord was ofzo..


    Ik ben gemeen xoxo

    Beleza schreef:
    (...)
    Die dingetjes in je shirt/trui. Kaartjes.. Het boek begon daarmee en ik dacht eerst dat ik gestoord was ofzo..

    Ik snap wat 't zijn :') Maar waarom kan dat je dag verpesten?


    "I shut my eyes in order to see.'

    Misschien een lullige vraag maar kan het niet iets zijn met autisme?

    Mijn broertje heeft dat namelijk ook, en ik herken er ook wel punten in..
    I dunno, ik vroeg het me gewoon af.

    En sterkte ermee!


    Don't dream your life, but live your dream!

    :O Veel sterkte!


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    C0RPSE schreef:
    (...)
    Ik snap wat 't zijn :') Maar waarom kan dat je dag verpesten?

    N.v.m. Ik weet 't al :Y)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Wow (:
    sterkte =)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Well enjoy the club ik ben het ook


    dream, dare, fly!

    Suikerwafel schreef:
    Sterkte (:


    love is hard to find, easy to lose, difficult to forget

    Wow, heel veel succes ermee!


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Justmelotte schreef:
    Misschien een lullige vraag maar kan het niet iets zijn met autisme?

    Mijn broertje heeft dat namelijk ook, en ik herken er ook wel punten in..
    I dunno, ik vroeg het me gewoon af.

    En sterkte ermee!

    Nee, het is geen autisme. Als je hooggevoelig bent, dan ben je emotioneel over ontwikkeld. Je pakt signalen die andere mensen niet zien makkelijker op, zoals gevoelens van een ander persoon. Ook voelen mensen zich vertrouwd bij hooggevoelige mensen en praten ze graag met hen over problemen of over dingen die zich vroeger hebben plaatsgevonden.
    Dat heeft niet echt wat te maken met autisme volgens mij. ;')

    Dank jullie voor de steun!


    Ik ben gemeen xoxo

    Sterkte ermee. (:


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?