• Tijdens geschiedenis was ik me aan het vervelen, meestal maak ik dan korte, nietszeggende tekstjes. Deze keer kreeg ik tijdens geschiedenis een vreemd gevoel over 'het leven' waar dit tekstje uit vloeide:


    'Wat is het doel van het leven?' Deze vraag komt regelmatig in me op. Telkens weer moet ik mezelf teleurstellen door deze vraag onbeantwoord te laten.

    We worden aangewakkerd door onbereikbare doelen en tegen beter weten in streven we hiernaartoe. Uiteindelijk worden we belemmerd door de onmogelijkheid van het welbepaalde mikpunt.

    Ikzelf probeer naast mijn fantasie op Quizlet, het hoofd koel te houden. Iedere dag realiseer ik me nieuwe feiten over het leven en denk ik erover na.

    Meer dan de volgende vaststelling kan ik niet vinden. Onze hele jeugd gaan we onder strenge obligaties naar school. Wanneer we dit achter onze rug hebben, werkt iedere individu hard, aangezien overleven anders onmogelijk is. Wanneer deze verplichtingen eenmaal afgehandeld zijn, kunnen we begaan wat we willen, alleen zijn we dan al oud en zwak.

    De maatschappij ontneemt ons onze mooiste en beste tijden van het leven. Hoewel dit misschien erg zwart-wit is bekeken, lijkt het me toch dat we slaven zijn van het geld en slechts een speelbal van de maatschappij.

    Als ik aan het werkwoord 'leven' denk, denk ik aan vrijheid, genot, autonomie, amusement, tevredenheid, vertrouwen en onbezorgdheid. Helaas vertolkt in werkelijkheid meermaals het tegengestelde van deze begrippen de waarheid.

    Nadat ik deze woorden heb genoteerd, bedacht ik een mogelijkheid: Misschien is het leven niet geworden waar het oorspronkelijk voor bedoelt was.



    Wat is jullie beeld over het leven?

    * Even ter duidelijkheid; Ik ben geen pessimist. Dit is wat ik over het leven denk (of toch zover ik het kon uitdrukken in woorden), maar dat betekent niet dat ik het leven niet leuk vind. (:


    If we had not a soul, music would have created it.

    Live hard, live your dream.


    I live for the applause, you will die for it.

    Ik vind het mooi en vooral het eind.
    En ik vind dat het leven een feest is maar je moet zelf de slingers ophangen.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Wow, ik wou dat ík zulke dingen kon bedenken. Wat voor schrijven is dit eigenlijk? Het zijn geen verhalen, en ik zou het nu ook weer niet gedichten noemen.


    it's so empty living behind these castle walls

    Ik vind het mooi.


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    DELICI0US schreef:
    Wow, ik wou dat ík zulke dingen kon bedenken. Wat voor schrijven is dit eigenlijk? Het zijn geen verhalen, en ik zou het nu ook weer niet gedichten noemen.


    Geen idee. Ik zou er zelf ook geen benaming voor kunnen vinden ;x


    If we had not a soul, music would have created it.