• Dat wil ik nu eens weten. Ik ben Belg en wij hebben zoiets niet. We hebben wel één of twee leerlingenbegeleiders per school. En een leerlingenbureau waar je administratie moet afgeven, voor materiële problemen en als je je niet goed voelt daar naar toe moet.
    Ik denk dat het vergelijkbaar is, maar er ook een paar verschillen zijn. Maar welke?


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Nou, kijk. Bij mij op school kan je naar je mentor toe voor problemen met leraren enz. Gemiddeld hebben wij ook 1 à 2 gesprekken per jaar, gewoon om te praten hoe het met jou op school gaat. In NL is een mentor er veel meer voor de persoon zelf dan voor de schoolprestaties, denk ik. En mijn mentor is ook vertrouwenspersoon, dus je kan ook naar haar toe als het privé allemaal slecht gaat.


    It's time to be happy again.

    Ik woon in België en ik heb dat wél. Wij hebben er een andere naam voor: titularis.

    Als je problemen hebt, kun je daarmee altijd een gesprek doen, ook in vertrouwen en onze hulptitularis controleert onze agenda's op volledigheid en handtekeningen.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Per klas heeft een eigen Mentor/Mentrix.
    Bij elke probleem kan je bij ze zijn. Een mentor begleid je klas en zorgt ervoor dat alles goed gaat. (:

    Mentor is gelijk aan een klastitularis. (:


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Een mentor is hetzelfde als een titularis.

    [ bericht aangepast op 4 sep 2010 - 15:18 ]


    Only losers can act the way you do

    Scandal schreef:
    Ik woon in België en ik heb dat wél. Wij hebben er een andere naam voor: titularis.

    Als je problemen hebt, kun je daarmee altijd een gesprek doen, ook in vertrouwen en onze hulptitularis controleert onze agenda's op volledigheid en handtekeningen.


    Ohja, wij ook.
    Maar wij doen dat nooit. (praten met een titulatis over zo'n dingen)


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Nightingale schreef:
    Nou, kijk. Bij mij op school kan je naar je mentor toe voor problemen met leraren enz. Gemiddeld hebben wij ook 1 à 2 gesprekken per jaar, gewoon om te praten hoe het met jou op school gaat. In NL is een mentor er veel meer voor de persoon zelf dan voor de schoolprestaties, denk ik. En mijn mentor is ook vertrouwenspersoon, dus je kan ook naar haar toe als het privé allemaal slecht gaat.


    Klopt, ik ben blij dat ik een mentor heb, want 2 jaar geleden heeft die mij enorm geholpen.


    I love you

    Als je problemen hebt kun je naar hem/haar toe en zij geven alle informatie door van bepaalde activiteiten enzo.


    I live for the applause, you will die for it.

    EA schreef:
    Per klas heeft een eigen Mentor/Mentrix.
    Bij elke probleem kan je bij ze zijn. Een mentor begleid je klas en zorgt ervoor dat alles goed gaat. (:

    dat is de taak.
    Al doen sommige het niet zo goed/kunnen geen mentor zijn :') haha

    Als je persoonlijke problemen hebt, of er zijn problemen in de klas kan je naar de mentor toe. Als er iets mis is met het rooster, of er is ruzie met een leraar is de mentor de neutrale partij die het probeert te fixen.
    Hij/zij doet bij ons op school ook leuke dingen met de klas, gaan schaatsen, bowlen, met Kerstmis een Kerstdiner.
    Als je een leuke mentor hebt is het super.
    Als je een halvegare vergeetachtige pedofiel hebt, dan kan je maar beter niets met hem doen/praten...


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    Mentor = Titularis.


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California