Wat me hier eigenlijk steeds meer opvalt is dat wij soms best schijnheilig kunnen zijn. Wij ja, dus inderdaad, sommige van jullie ook. Veel van jullie is het al opgevallen dat er de laatste tijd snel spanning ontstaat, op meerdere delen en functies van de site.
Maar wat me ik me eigenlijk net dus bedacht is dat mensen hier onder andere zeggen dat ze niet schrijven voor reacties (en/of kudo's, dat terzijde.). En dat vind ik dus behoorlijk schijnheilig in de meeste gevallen, want waarom zou je een verhaal uploaden als het je totaal niet boeit wat mensen te zeggen hebben erover? En ja, ik weet dat er inderdaad uitzonderingen zijn die het écht niks boeit... maar kom op, wees eens eerlijk, stiekem schrijven maar heel weinig mensen lang door als niemand reageert.
Laat ik dan maar een van de weinige zijn die het toegeeft dan: Ja, ik schrijf voor mijn eigen plezier. Maar ik schrijf ook om de reacties te lezen. Omdat ik er van houd om feedback te krijgen, en te zien wat mensen er van vinden. En ook voor de kick die je krijgt als je goedkeuring krijgt voor wat je neerzet.
Dus, wie is het met me eens? Wie geeft ook toe?
En wie vind dat er eens iets minder schijnheilig gedaan moet worden? Of, wie heeft er nog meer voorbeelden van zulke (best wel stomme) dingen?
[ bericht aangepast op 16 juli 2010 - 19:11 ]
The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell