• In heel veel nummers van het album 'American Idiot' zeggen ze; Jesus of Suburia.
    Weet iemand waarom ze dat in zoveel nummers zeggen?

    [ bericht aangepast op 16 juni 2010 - 20:03 ]


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Ja dat komt me ook bekend voor. Maar zou niet weten waarom. Google?


    No growth of the heart is ever a waste

    'k weet het niet :S


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Daar gaat het album over, Jesus of Suburbia, ik weet het niet meer precies, maar het album verhaald dus over die jongen...
    Verder weet ik het niet meer, even op wikipedia bij American Idiot kijken, volgens mij ztond het daar.


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    Ik heb geen flauw idee.


    Save me with your love tonight.

    Het hoofdpersonage van de rockopera is de "Jesus of Suburbia" , die zijn dorp verlaat en naar de stad verhuist. Eén theorie is dat hij na zijn verhuizing van identiteit verandert en zijn naam verandert in 'Saint Jimmy'. Anderen denken dat hij schizofreen is. Een andere theorie is dat hij zich bij een groep aansluit die opgericht is door Saint Jimmy. Tijdens de laatste helft van het verhaal (dat iets meer dan een jaar duurt), wordt Jesus of Suburbia verliefd op een naamloos personage, die hij beschrijft als een buitenbeentje, een rebel. Op het einde van het verhaal is Jesus of Suburbia verward omdat Saint Jimmy zelfmoord gepleegd heeft. Of hij zich nu losgemaakt heeft van dat personage, of dat Saint Jimmy een echte persoon was die zelfmoord pleegde, is onduidelijk. De naamloze persoon, die nu wordt vernoemd als "Whatsername" (watishaarnaam; omdat hij het vergeten is, of nooit heeft geweten), verlaat Jesus of Suburbia. Een andere opvatting is dat het personage Saint Jimmy een kwaadaardige kant is van Jesus of Suburbia en niet een karakter in zichzelf. De tekening op het album van American Idiot verwijst naar de zin in "She's a Rebel", nl. "And she's holding on my heart like a hand grenade!" (En ze houdt mijn hart vast als een handgranaat).[/qoute]

    Bron: Wikipedia

    Tadaaaa


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Jesus of Suburbia is zelfook een liedje van Green Day. Net zoals er in een paar liedjes ook St. Jimmy wordt gezegd, wat eigenlijk ook een liedje is. Het zijn gewoon werkerende dingen. (:

    [ bericht aangepast op 16 juni 2010 - 20:20 ]


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Oeeh, dat vind ik wel coel.
    Ik vind dat stukje over die opera een beetje vaag xD


    It ain't broke, so don't fix it.

    marjotjuh95 schreef:
    Oeeh, dat vind ik wel coel.
    Ik vind dat stukje over die opera een beetje vaag xD

    Daar is het album American Idiot van GreenDay op gebaseerd.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg